Gilera med startproblemer
Fra : Tobias Klint

Dato : 18-02-04 16:46

Hejsa

Jeg kom kørende engang i sidste uge, på min Gilera Stalker. Pludselig sætter
motoren ud, ligesom hvis man slår tændingen fra.
Jeg prøver så at starte den igen på kickstarteren, men den kan jeg ikke
træde ned!

Først troede jeg det var krumtappen, men da jeg får den skilt ad, topstykket
pillet af, kan jeg godt træde kickstarteden ned, og stemplet følger fint
med.

Jeg har tjekket om der er gnist på tændrøret, og det er der!

Hvad kan jeg ellers starte med at tjekke ?

Nogen der har en forklaring på hvorfor at jeg ikke kunne træde kickstarteren
ned, men den fint kan trædes ned med topstykket skruet af ?

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint

Fra : H-J M

Dato : 18-02-04 21:27

"Tobias Klint" <webmaster@scooterhoved.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har en forklaring på hvorfor at jeg ikke kunne træde
kickstarteren
> ned, men den fint kan trædes ned med topstykket skruet af ?

Du har garanteret været ude for en slem varmesætning.
Da du fik pillet topstykket af var motoren så kold at du godt kunne få
stemplet rundt i cylinderen igen.
Eller også trådte du bare hårdere på kickeren da du havde toppen af end da
du prøvede første gang.

--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini

Fra : Tobias Klint

Dato : 20-02-04 18:04

H-J M wrote:
> [...]
> stemplet rundt i cylinderen igen.
> Eller også trådte du bare hårdere på kickeren da du havde toppen af

Hej

Tak for din henvenelse..
problemet er løst.. det var mine stempelringe der var knækket....

Så tak. forsæt go weekede

Hilsen
Tobias

www.scooterhoved.dk