BMW 535D
Fra : Frederik

Dato : 18-02-04 15:21

Diesel bliver mere og mere imponerende.

BMW har åbenbart tilført registerladning (som Opel) til deres nomale
3-liters diesel og fået en maskine, der yder 272 hk og 560 nm (500 ved 1500
omdr).

0-100 på 6,6 men jeg er nu mest interesseret i i mellemaccellerationerne.
Den nuværende 530d er hurtigere end 545 fra 80-120. Så muligheden for at
komme i nærheden af E39 M5'eren mellemaccelleration er vel indenfor
rækkevidde?

Jeg skal i hvertfald lægge billet ind på en tur.

Mvh.

Frederik

Fra : Frederik

Dato : 18-02-04 15:30

"Frederik" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote in message
> [...]
> rækkevidde?
>
> Jeg skal i hvertfald lægge billet ind på en tur.

For øvrigt er de 560 nm vist begrænsede, men om det er af hensyn til
gearkassen, eller politisk i forhold til 740'eren, er jeg ikke klar over.

Når man tænker på, at for ikke forfærdelig lang tid siden, var 300 nm meget
i den klasse. Og at i dag findes en golf med 320 nm (og vel endnu mere i den
udgåede 19 tdi 150), så glæder jeg mig voldsomt til min Micra 2012 med 813
nm.....

Mvh.

Frederik

Fra : KLM

Dato : 18-02-04 15:38

On Wed, 18 Feb 2004 15:21:23 +0100, "Frederik"
> [...]

>BMW har åbenbart tilført registerladning (som Opel) til deres nomale
>3-liters diesel og fået en maskine, der yder 272 hk og 560 nm (500 ved 1500

Hvor ser du det henne?
Den nuværende diesel yder 218 hk og 500nm

Fra : Frederik

Dato : 18-02-04 15:44

"KLM" <nospam@dom.com> wrote in message

> Hvor ser du det henne?
> Den nuværende diesel yder 218 hk og 500nm

Øhh ja, men som jeg skriver er der tilført registerladning.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 15:38

> BMW har åbenbart tilført registerladning (som Opel) til deres nomale
> 3-liters diesel og fået en maskine, der yder 272 hk og 560 nm (500 ved
1500
> omdr).

Så er der dømt amok-taxa..

Hvorfra har du info - hvor kan man læse mere..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Frederik

Dato : 18-02-04 15:43

www.automotorundsport.de overskrift med vanlig tysk akkuratesse BMW bringt
Diesel-Hammer.

Mfg.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 17:48

> www.automotorundsport.de overskrift med vanlig tysk akkuratesse BMW bringt
> Diesel-Hammer.

Artiklen er her..:

http://www.automotorundsport.de/d/53580/d_ams_news_special_ha

/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 17:54

On Wed, 18 Feb 2004 17:47:34 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Artiklen er her..: www.automotorundsport.de/d/53580/d_ams_news_special_ha

Noget skal der jo ske, hvis de skal kunne være med i kapløbet ift. MB:
E-klasse 400 CDI V8 med 560 NM og 260 hk:
http://markt.autobild.de/web_de/nwk/nwk.jsp?gotosection=technik&load=MERCEDES/519869.gcl&id=24445

Jeg har lige været nogle dage i Stuttgart, og dér havde man i
lufthavnens afgangshal henslængt en 4-dørs MB 30 CDI AMG
(231 hk/540 Nm)

/Mogens