timeløn
Fra : land

Dato : 18-02-04 15:15

Hvis man i dag giver en timeløn på 97 kr. for et stykke arbejde til en ansat
medarbejder - hvad skal man så give hvis man skulle til at give det til en
frelance medarbejder - altså hvor han tilsender os faktura?

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-02-04 15:31

In <4033735a$0$29357$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> "land" <lanthermus@hotmail.com> writes:

>Hvis man i dag giver en timeløn på 97 kr. for et stykke arbejde til en ansat
>medarbejder - hvad skal man så give hvis man skulle til at give det til en
>frelance medarbejder - altså hvor han tilsender os faktura?

Freelance medarbejderen skal have mindst det dobbelt, da han/hun jo
ikke faar loen under sygdom, ingen pensionopsparing, ingen ferieopsparing
etc.

/Martin

Fra : land

Dato : 18-02-04 16:01

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Freelance medarbejderen skal have mindst det dobbelt, da han/hun jo
> ikke faar loen under sygdom, ingen pensionopsparing, ingen ferieopsparing
> etc.

Nu er det kun ca 5 timer pr uge så får man vist da heller ikke noget af
det.....

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-02-04 19:38

In <40337e29$0$29341$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> "land" <lanthermus@hotmail.com> writes:

> [...]
>ansat
>en

>Nu er det kun ca 5 timer pr uge så får man vist da heller ikke noget af

? Hvis vedkommende ikke var freelance skulle personen havde loen under
sygdom og feriepenge.

Da personen ikke er freelance vil jeg mene at der skal laegge 100% oveni loennen og husk momsen.

Hvorfor har I valgt at faa en freelance ?
Bemaerk ogsaa at det maaske slet ikke kan godkendes af skattevaesnet
som freelance, hvis personen ikke andre freelance opgaver.

/Martin

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 18-02-04 22:19

Martin Moller Pedersen wrote:

> Hvorfor har I valgt at faa en freelance ?
> Bemaerk ogsaa at det maaske slet ikke kan godkendes af skattevaesnet
> som freelance, hvis personen ikke andre freelance opgaver.

Hvorfor ikke det? Man skal vel starte et sted!?!

Mvh.
Danielle

Fra : Keld Nygaard

Dato : 19-02-04 09:38

Bemaerk ogsaa at det maaske slet ikke kan godkendes af skattevaesnet
> som freelance, hvis personen ikke andre freelance opgaver.

Med 5 timer om ugen tror jeg ikke det bliver noget problem... Man skal vist
op på noget der minder om fuld tid, før de begynder at betragte det som en
ansættelse...

/Nygaard

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 18-02-04 18:40

land wrote:
> [...]
> en ansat medarbejder - hvad skal man så give hvis man skulle til at
> give det til en frelance medarbejder - altså hvor han tilsender os

Hvad er det for en slags arbejde, hvis man må spørge om det? (Ja, jeg leder
med lys og lygte efter noget at rive i - gerne hjemmefra)

Mvh.
Danielle

Fra : land

Dato : 18-02-04 19:07

"Danielle Nielsen" <suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for en slags arbejde, hvis man må spørge om det? (Ja, jeg
leder
> med lys og lygte efter noget at rive i - gerne hjemmefra)

Stillingen er besat

Fra : alexbo

Dato : 18-02-04 19:10

"land" skrev

> Hvis man i dag giver en timeløn på 97 kr. for et stykke arbejde til en
ansat
> medarbejder -

133 kr.

feriepenge 12 %
sygeløn 10%
transport 5 %
div 6 %
ialt 33%

mvh
Alex Christensen

Fra : Leonard

Dato : 19-02-04 00:18

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote:

>133 kr.
>
>feriepenge 12 %
>sygeløn 10%
>transport 5 %
>div 6 %
>ialt 33%

+ moms og risikoen ved ikke at være ansat ...
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : KJ

Dato : 19-02-04 09:30

Leonard <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

> + moms og risikoen ved ikke at være ansat ...

Præcis. Jeg arbejder aldrig for mindre end det dobbelte af den løn, jeg
måtte forventes at få som fast ansat.

Udover de sparede udgifter listet ovenfor har arbejdsgiveren jo ingen
forpligtigelser overfor en free-lance ansat.

I mine øjne er en arbejdsgiver ikke seriøs, hvis ikke han anerkender
disse forhold (i mit tilfælde afholder jeg dog også selv udgifter til
telefon, computer mv.).

Jeg fik en gang at vide, at et godt udgangspunkt er, at en free-lancer
kun kan forvente at kunne dække omkring 50% af sine arbejdstimer med
lønnet arbejde - set over længere tid. Det er min erfaring, at det ikke
er helt forkert.

KJ

http://www.cetus.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-02-04 17:50

land wrote:

> Hvis man i dag giver en timeløn på 97 kr. for et stykke arbejde til en ansat
> medarbejder - hvad skal man så give hvis man skulle til at give det til en
> frelance medarbejder - altså hvor han tilsender os faktura?

Nu ved jeg ikke hvad det er for en medarbejder du fisker efter.
Og hvor din virksomhed befinder sig.

Befinder din virksomhed sig i København.
OG
Er det et let arbejde (dvs. arbejde som nemt kan udføres af en som
kommer "ind fra højre"), så kan du kontakte Lynformidlingen.

-------
Lynformidlingen
Tøndergade 14 (indgang i porten),
tlf.: 33 55 10 20
Åbningstid:
Man.- fre. kl. 6.00 - 8.30

Her kan du få kortvarige, ufaglærte job. Du skal møde frem personligt
for at få job på denne måde. Jobbet begynder for det meste samme dag.
Husk at tage dit skattekort med.
--------

Bor du andre steder i landet, så kontakt dit lokale AF og find ud af
hvad de kan gøre for dig.

mvh

Carsten Riis

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 21-02-04 17:29

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Her kan du få kortvarige, ufaglærte job. Du skal møde frem personligt
> for at få job på denne måde. Jobbet begynder for det meste samme dag.
> Husk at tage dit skattekort med.

Jeg tror snarere, at han interesseret i at hyre arbejdskraft.

--
Mvh, Lasse K.

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-02-04 10:03

Lasse Kristiansen wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Jeg tror snarere, at han interesseret i at hyre arbejdskraft.

Ja....Som arbejdsgiver kan man rette henvendelse til lynformidlingen,
som har kontakt med arbejdskraften.

Den citerede tekst stammer fra AFs egen side! Beklager at det ikke
fremgår af mit indlæg.

Med venlig hilsen

Carsten Riis