MS Office X lukker pga. licens-bøvl
Fra : Steen Villumsen

Dato : 18-02-04 14:41

Hej!

Et gammelt velkendt problem med Office X er at jeg fra tid til anden
(flere gange om dagen) får følgende fejlmeddelelse som tvinger mig til
at genstarte Office/Entourage:

Microsoft Office X cannot start because Microsoft Office is already in
use.
An Office program is being used by Steen Villumsen. Your installation
exceeds the number of intallations permitted by the license
agreement....

Men JEG er "Steen Villumsen" og jeg er med garanti den eneste der
benytter mit serienummer.
Jeg har tidligere hørt om at jeg kan spærre porte i min FireWall for at
stoppe Offices søgning på netværket.
Er der nogen der har en workaround til Office der bare fjerner disse
opslidende meddelelser?

--
Steen Villumsen
steen [at] teglvang [dot] dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-02-04 15:01

Steen Villumsen <read_d@wn_bel.ow> wrote:

> [...]
> stoppe Offices søgning på netværket.
> Er der nogen der har en workaround til Office der bare fjerner disse

Nu skriver du jo ikke noget om hvorvidt du sidder alene bag din router
eller om der er koblet 25 computere på ?!

Hvis du sidder alene, er det da umuligt at den gør sådan.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Steen Villumsen

Dato : 18-02-04 15:22

> Nu skriver du jo ikke noget om hvorvidt du sidder alene bag din router
> eller om der er koblet 25 computere på ?!
>
> Hvis du sidder alene, er det da umuligt at den gør sådan.

Hej Jesper,

problemet kommer til udtryk når jeg sidder på et netværk med andre
computere... Det er bare højst usandsynligt at nogle skulle have samme
serienumre da mit serienummer opbevares ved min plads.
Det er ligesom den finder sig selv på netværket og så melder det
tilbage...

--
Steen Villumsen
steen [at] teglvang [dot] dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-02-04 15:32

> [...]
> serienumre da mit serienummer opbevares ved min plads.
> Det er ligesom den finder sig selv på netværket og så melder det

Jeg kan garantere dig at en eller andet på det netværk, benytter samme
serienummer som dig.

Vedkommende kan jo have hentet Office X via Acquisition og fundet et
serienummer samme sted.
--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 18-02-04 16:24

> Jeg kan garantere dig at en eller andet på det netværk, benytter samme
> serienummer som dig.
>
> Vedkommende kan jo have hentet Office X via Acquisition og fundet et
> serienummer samme sted.

Hvordan er dit seriemummer - og forøvrigt også mit - så havnet der ?
Jeg oplever også af og til samme problem.
Kan M$ serienumre sniffes?

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : (Per Røn

Dato : 18-02-04 18:03

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Hvordan er dit seriemummer - og forøvrigt også mit - så havnet der ?
> Jeg oplever også af og til samme problem.
> Kan M$ serienumre sniffes?

Tilsyneladende er der programmer som kan »finde frem til« gyldige
serienumre. I hvert fald har jeg set Renegade-software hvar man skulle
starte den kommercielle software indtil man skulle indtaste
serienummeret, og så starte et af disse programmer, som så fandt flere
gyldige numre frem.
--
Per Erik Rønne

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-02-04 15:47

Steen Villumsen <read_d@wn_bel.ow> wrote:
> Jeg har tidligere hørt om at jeg kan spærre porte i min FireWall for at
> stoppe Offices søgning på netværket.

Officepakken anvender port 59014 til serienummer-check.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Steen Villumsen

Dato : 19-02-04 09:26

> Officepakken anvender port 59014 til serienummer-check.

Har måtte konstatere at det ikke er nok at lukke for port'en i
firewall'en - darn.

--
Steen Villumsen
steen [at] teglvang [dot] dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-02-04 12:17

Steen Villumsen <read_d@wn_bel.ow> wrote:

> Har måtte konstatere at det ikke er nok at lukke for port'en i
> firewall'en - darn.

Så tror jeg ikke det er en anden licens på netværket, der laver bøvlet.
Prøv at koble helt af netværket, inden du starter Office.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 19-02-04 23:55

Steen Villumsen wrote:
> Har måtte konstatere at det ikke er nok at lukke for port'en i
> firewall'en - darn.

Hvis du er sikker på, at du ikke har givet dit licensnummer til andre, og at
du kun har en enkelt maskine med Office kørende ad gangen, så er det vel en
sag, som Microsofts supportafdeling må tage sig af.

Så vidt jeg har hørt, kan det dog være noget af en udfordring at komme i
kontakt med Microsoft, så en alternativ løsning er måske at besøge gruppen
alt.binaries.mac, hvor der så sent som i går som svar på et indlæg med
titlen "Does M$ Office X Phone Home?" blev postet en fil med navnet
"OfficeBlock.app.sit". Om det er en patch eller en vejledning eller noget
helt tredje, aner jeg ikke, men du skal da have henvisningen.

--
Rasmus Bruun

Fra : Christian Bech

Dato : 19-02-04 10:33

> [...]

> An Office program is being used by Steen Villumsen. Your installation
> exceeds the number of intallations permitted by the license

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men jeg har oplevet noget tilsvarende. Jeg
er dog ikek helt sikker på, at det er i Office. Min meddelelse kom, når
jeg skiftede fra trådløst til kabling og omvendt. Meddelelsen kom først
efter noget tid, så jeg koblede det ikke umiddelbart med hinanden.
Bruger du trådløst?

--
Christian

Fra : Steen Villumsen

Dato : 19-02-04 13:29

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> [...]
> jeg skiftede fra trådløst til kabling og omvendt. Meddelelsen kom først
> efter noget tid, så jeg koblede det ikke umiddelbart med hinanden.

Jeg bruger trådløst en gang imellem, men er oftest 'på ledning'... synes
ikke rigtig jeg har kunne se noget 'mønster' i om det er den ene eller
anden forbindelse der giver problemet, eller skiftet mellem de to. Jeg
har dog prøvet at droppe den trådløse i en periode og udelukkende bruge
Ethernet, men problemet var der stadig.

--
Steen Villumsen
steen [at] teglvang [dot] dk