"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i indlægget
<4033674a$0$27358$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:
>
>"Max" <maxsesNOT@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:40335ea6$0$29353$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Klippet fra en webshop:
>>
>> Leveringsbetingelser.
> Vigtigt: Skulle vi mod forventning levere en vare, der ikke er i
>> overensstemmelse med din bestilling
>> ombytter vi hurtigst uden udgift for dig.
[klip]
>
>Hvis der er tale om salg til virksomheder kan jeg ikke umiddelbart se noget
>ulovligt, - faktisk vil de her stille køber bedre end man ellers er sikret,
>idet de pålægger sig selv en ombytningsforpligtigelse man ikke umiddelbart
>har.
Den her smuttede hen over mit hoved: Jeg opfatter teksten "der ikke
er i overensstemmelse med din bestilling" som de tilfælde hvor
forretningen leverer varer som ikke svarer til _ bestillingen_, altså
hvad jeg ville kalde fejllevering. Skal forretningen da ikke altid
omlevere?
--
mvh
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet