Hvor mange kJ må jeg indtage?
Fra : Martin Sand.

Dato : 18-02-04 13:32

Hejsa

Hvor mange kJ kan det max. anbefales at indtage pr. dag for hhv. mænd og
kvinder, hvis man gerne vil tabe sig?
Jeg vejer 100 kg, er 180 cm høj og tæt på de 30 år.

Jeg har læst, at man skal nøjes med omkring 6000 kJ om dagen, men andre
steder er angivet 8500 kJ som "basic" og 11500 kJ som "behov".
Jeg er klar over, at man samtidig skal skære ned på fedtet (jeg tæller kJ og
fedt vha. en kostpjece fra Nycomed hvor alle madvarer er angivet med kJ- og
fedt-indhold).
Mit nuværende daglige indtag ligger på ca. 7300 kJ og 6 "brikker" (á 5 gram
fedt, svarende til ca. 30 gram fedt).

Nogen der kan belyse hvor mange kJ man max. "må" indtage? På forhånd tak.

MVH Martin

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-02-04 18:00

"Martin Sand." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan belyse hvor mange kJ man max. "må" indtage? På forhånd tak.

Cirka 1000 kcal (det er vist 4184 kilojoule) mindre om dagen end du
forbruger - hvis du vil tabe cirka ½-1 kilo om ugen.

Så vit jeg husker er der 7000 kcal i et kilo kropsfedt

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin Sand.

Dato : 18-02-04 19:12

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Cirka 1000 kcal (det er vist 4184 kilojoule) mindre om dagen end du
> forbruger

Og så er det nærliggende spørgsmål jo hvordan man finder ud af hvor meget
man forbruger?
Er der nogle tommelfinger regler for hhv. stillesidende og fysisk aktive
personer hvad angår forbrænding? Og hvordan er forbrændingsforskellen mellem
kvinder og mænd?

MVH Martin

Fra : Esben

Dato : 18-02-04 21:03

Prøv at kigge her:

Det er i det hele taget en rimelig omfattende side med megen information.
http://www.prevention.com/cda/caloriecalc2002/1,4821,s1-2116,00.html

Esben

Fra : Martin Sand.

Dato : 20-02-04 13:09

Esben wrote:
> Det er i det hele taget en rimelig omfattende side med megen
> information.
> http://www.prevention.com/cda/caloriecalc2002/1,4821,s1-2116,00.html

Tak for linket. Ser ud som en fin rettesnor for forbrænding, selvom det
sikkert også afhænger af folks fysik og køn.

MVH Martin