VW Caravelle sites?
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 18-02-04 11:37

Hej

Jeg leder med lys og lygte efter erfa/køber råd/drifterfaringer for VW
Caravelle (T3)

Nogen gode ideer? Udover www.vanagon.com

Mvh

Jens Jakob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-04 12:58

http://www.caravelle.dk/

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Pia

Dato : 21-02-04 13:44

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg leder med lys og lygte efter erfa/køber råd/drifterfaringer for VW
> [...]

Mon ikke du mener en T2 vandkølet.
Jeg er selv ejer af en 1988 med firkantede lygter.
Jeg kan heller ikke finde sites, bøger eller noget.
Den firkantede Caravelle eksisterer ikke, det er kun T4 eller blæserkølet.

VH KHS

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 15:06

On 18 Feb 2004 02:37:03 -0800, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
wrote:

>Jeg leder med lys og lygte efter erfa/køber råd/drifterfaringer for VW
>Caravelle (T3) - Nogen gode ideer?

www.t3-aktuell.de/

Måske disse kan linke videre.....
www.weetjewel.com/t4links.htm
www.t4-forum.de/

Lidt om T5
www.t5forum.de/

/Mogens

Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 23-02-04 12:31

Tak for links.

Det er T3'en jeg tænker på.

HVad er egentlig benzin/diesel økonomi i sådan en ting? Mit gæt er 5-6
km/L eller i det omfang - og det er jo Dyyyrt :(

Men hvad er virkeligheden?

Mvh

JJ

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-04 19:39

On 23 Feb 2004 03:30:35 -0800, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
wrote:

>Tak for links.
>Det er T3'en jeg tænker på.

Jep - det øverste.

>Hvad er egentlig benzin/diesel økonomi i sådan en ting? Mit gæt er 5-6
>km/L eller i det omfang - og det er jo Dyyyrt :(
>Men hvad er virkeligheden?

Jeg har "haft" et bjerg af de biler med benzinmotor - sjældent over 7
km/l med 2 liters motor. Medarbejderne kørte som regel med speederen
on/off...

/Mogens

Fra : Verner Johnsen

Dato : 23-02-04 20:41

wrote:

> [...]
>
>HVad er egentlig benzin/diesel økonomi i sådan en ting? Mit gæt er 5-6
>km/L eller i det omfang - og det er jo Dyyyrt :(

Som du kan se af min signatur, har jeg så'n en i folden
og det er oven i købet med den "store" motor på 2,1 liter,
firhjulstræk og campingopbygning så egenvægten er oppe på 1850 kg.
Bilen er desuden udstyret med benzindrevet varmeværk, som er blevet
flittigt brugt

Målt over to kalenderår (1997-98) har vi kørt knap 27.800 km og brugt
3857 liter rød 98 benzin.

Det giver ca 7,2 km/liter.

Dette tal dækker over en variation fra ca 5 km/l ved små vinterture
til næsten 10 km/l på ferieture.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 24-02-04 09:40

Hej Verner

Tak for din info.

Det er ret imponerende tal for den store motor og så i Syncro+womo.

Er der nogen som har erfaringer fra de mindre motorer, evt. diesel?

Mvh

Jens Jakob