Definitions problem: Data fra ATL DLL til ~
Fra : Kim Christensen

Dato : 18-02-04 08:44

Hej.

Jeg roder lidt med en ATL baseret DLL indholdende en samling server utililty
funktioner. Bl.a. enumereringkald som NetSessionEnum. Jeg ender op med de
pågældende data i et VARIANT array og ønsker så disse data/dette array
overført til et VB program. Problemet er bare, at jeg personligt er noget
nær nybegynder i VB (min DLL skal senere benyttes af andre netop fra VB) så
jeg har ingen ide om hvordan jeg definere og overgiver parameter fra DLL'en
til VB. Jeg kunne muligvis "fedte" mig frem til en løsning, men jeg er lidt
bekymret for garbage collection og hvad der ellers måtte være i VB af
automatisk oprydning. I C skal jeg jo altid selv rydde op efter mig.

En af mine funktioner ser p.t. således ud:

STDMETHODIMP CQueryUser::GetUsers(/*[out, retval]*/ VARIANT *pVal)
{
SAFEARRAY* psa;
SafeArrayCopy(m_psaTestArray, &psa);

VariantInit(pVal);
pVal->vt = VT_ARRAY | VT_VARIANT;

pVal->parray = psa;

return S_OK;
}

Er det overhovedet hensigtsmæssigt og hvordan kalder jeg denne funktion fra
VB?

Jeg kan kalde funktionen fra en ASP hjemmeside og konstatere at den virker,
men jeg er usikker på hvorvidt der opstår memory leaks eller ej da jeg ikke
aner hvordan man debugger sådan sen session. Det er derfor jeg gerne vil
have et simpelt VB program der kan benyttes som "testcontainer".

Med venlig
Kim Christensen

Fra : Morten Snedker

Dato : 19-02-04 10:07

On Wed, 18 Feb 2004 08:44:10 +0100, "Kim Christensen"
<duriel@mailme.dk> wrote:

>Er det overhovedet hensigtsmæssigt og hvordan kalder jeg denne funktion fra
>VB?

Om det er hensigtsmæssigt skal jeg ikke gøre mig klog på. Men fra VB's
menuliniie vælger du

   Project, References

Herfra kan du enten vælge din DLL fra oversigten, eller du kan browse
direkte til den. Herefter bør objektets funktioner og egenskaber være
tilgængelige.

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk