Blåt ATE bremsefedt?
Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-02-04 00:56

Hej igen

Udover klodserne i det andet indlæg, skal jeg også bruge noget bremsefedt
til brug efter rensning af caliperne. Googling har fortalt mig at det er
blåt og at et mærke kaldt 'ATE bremsefedt' skulle være godt, men svært at
få fat i. Er der nogen der har tips til hvor man skaffer det i nærheden af
Aalborg? Alternativt gode alternativer?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-02-04 07:26

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> få fat i. Er der nogen der har tips til hvor man skaffer det i nærheden af

Der må da ligge en Mekonomen, som DAM/A.Østergård hedder i dag. i nærheden.
Det gør der da også. Se her.

Mekonomen
Håndværkervej 15
9000 Aalborg
Tlf. 98 13 99 11
Fax 98 13 91 27

Ib Jakobsen

Fra : Soren Lindholt

Dato : 17-02-04 10:25

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> wrote in article
<c0rldr$h1k$1@royal.flof.dk>...
> [...]
> blåt og at et mærke kaldt 'ATE bremsefedt' skulle være godt, men svært at
> få fat i. Er der nogen der har tips til hvor man skaffer det i nærheden

Biltema har sagerne

Søren

Fra : Armand

Dato : 17-02-04 19:46

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse

> Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> wrote in article
> <c0rldr$h1k$1@royal.flof.dk>...

> Biltema har sagerne

- - - - - Ligesom enhver autogrossist/"koblingsdepot"!
"Svært at få fat i" er godtnok noget af en overdrivelse!!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-02-04 20:04

Armand wrote:

> - - - - - Ligesom enhver autogrossist/"koblingsdepot"!
> "Svært at få fat i" er godtnok noget af en overdrivelse!!

Det sværeste er nok, at blåt bremsefedt i blå Atetube er hvidt i vore dage. Den
tube jeg købte for 25 år siden er der snart brugt 25% af. Og jeg har dælme
renoveret mange cylindre/calibrer.

Ib Jakobsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-02-04 20:39

Armand wrote:

> "Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev:

....bremsefedt...

> - - - - - Ligesom enhver autogrossist/"koblingsdepot"!

Jajajaja

> "Svært at få fat i" er godtnok noget af en overdrivelse!!

Det var bare det indtryk jeg fik efter at have læst:
<http://groups.google.com/groups?selm=8qcgmo%2488d%241%40news.inet.tele.dk>
..........(Asger Steffensen).
Korrekt, det glemte jeg. Man kan købe specielt bremsefedt, bl.a. fremstillet
af producenten Ate, men det kan ikke købes hvorsomhelst. Jeg prøvede hos en
stor bilforhandler, med både værksted og reservedelslager (Bilia i Nærum),
de anede ikke hvad det var. Jeg ved ikke hvor man kan få det, jeg endte med
at låne mig frem.
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 18-02-04 17:37

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Korrekt, det glemte jeg. Man kan købe specielt bremsefedt, bl.a.
> fremstillet af producenten Ate, men det kan ikke købes hvorsomhelst.

Skaf nu lige noget "henne på hjørnet", og punk derefter Asger for dén
påstand!

--
Armand.

Fra : Henrik

Dato : 17-02-04 23:05

Hej Jes.

Køb noget Siliconefedt istedetfor.
Det kan købes hos en hvilket som helst grosist, eller du kan "få" en klat
hos din lokale mekaniker.

mvh
Henrik.

Fra : Henrik

Dato : 17-02-04 23:09

Jes Vestervang wrote:

> [...]

> få fat i. Er der nogen der har tips til hvor man skaffer det i nærheden af

Køb noget Silikone-fedt istedet for.
Det kan købes hos enhver auto-grosist.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-02-04 23:27

Henrik wrote:

> Køb noget Silikone-fedt istedet for. Det kan købes hos enhver
> auto-grosist.

Jeg fandt (blev vist, *host*) bremsefedtet i Biltemas katalog, og der
omtales det faktisk også som silikonefedt (s.226 i sommer/03 kataloget).
Det koster dog 2 kr/gram, hvilket virker dyrt :-| ...jaja, Armand, jeg skal
nok!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Henrik

Dato : 18-02-04 15:00

Hej Jes.

Hvis du har en tom "film container" (de er go'e) så kan du få den fyldt op
hos din mekaniker for evt. en 20'er

mvh
Henrik.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 18-02-04 15:46

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> wrote in article
<r1hag1-7nb.ln1@svedig-gnu.fake>...
> [...]
> omtales det faktisk også som silikonefedt (s.226 i sommer/03 kataloget).
> Det koster dog 2 kr/gram, hvilket virker dyrt :-| ...jaja, Armand, jeg
Det er en meget lille tube!!! Kom nu af sted...