Import af Burgman 400 fra Tyskland
Fra : MB

Dato : 16-02-04 18:49

Hvad kan man forvente at det skal koste i afgift/plader at få en tysk Suzuki
Burgman 400 til 2500 Euro. til Danmark?

Fra : Richard

Dato : 16-02-04 22:55

MB wrote:

> Hvad kan man forvente at det skal koste i afgift/plader at få en tysk Suzuki
> Burgman 400 til 2500 Euro. til Danmark?

Regn med ca. 65 pct. af forhandlernes brugtpriser på en B. af
tilsvarende årgang og stand. Se evt. i Told&Skats Modep-database over
hidtidige vurderinger, om der skulle være en, der passer med din

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : H&M

Dato : 16-02-04 23:24

Jeg har en kollega som vil sælge sin Burgman 400, den er fra 2002 kørt 4800
km Sølvmetal.
Var det noget ??? M.h.t prisen er han vist til at snakke med
Den står i Sønderjylland.

Fra : Armand

Dato : 17-02-04 00:12

> Hvad kan man forvente at det skal koste i afgift/plader at få en tysk
Suzuki
> Burgman 400 til 2500 Euro. til Danmark?

Umuligt spørgsmål!
Købsprisen har intet med afgiften at gøre - Normalt vil T&S have ca. 2/3 af
brugtprislejet for tilsvarende danske modeller; men da der næppe er noget
sammmenligningsgrundlag, kan det næsten kun blive for dyrt

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 24-02-04 01:25

Armand wrote:

> [...]
> 2/3 af brugtprislejet for tilsvarende danske modeller; men da der
> næppe er noget sammmenligningsgrundlag, kan det næsten kun blive for

Hvad gør de i det tilfælde at man importerer en model, der ikke findes her i
landet men som har været indregistreret i et andet EU land tidligere? Jeg
har kigget i T&S' toldvurderinger og modellen har ikke tidligere været
indført her i landet.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : John Jensen

Dato : 24-02-04 17:15

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fazer 1000
>
> Så kontakter de importøren og får en "std.pris" fra ham, som de så regner
videre på, det var tilfældet da
jeg for år tilbage importerede en "ukendt" model.

Mht. Burgmanden så er den jo så billig her i DK i forhold til de andre lande
at det næppe kan
betale sig at importere en selv.
Nypris i D. iår = 6.200 Euro / 46.000 Dkr.
Nypris i DK iår = 59.995 Dkr.

/ John

Fra : anders majland

Dato : 27-02-04 09:59

> Mht. Burgmanden så er den jo så billig her i DK i forhold til de
> andre lande at det næppe kan
> betale sig at importere en selv.
> Nypris i D. iår = 6.200 Euro / 46.000 Dkr.
> Nypris i DK iår = 59.995 Dkr.

Er du sikker på at du ikke sammenligner på tværs af et modelskifte ?
Den nyeste generation har bla. fået indsprøjtning men det er ikke den
der sælges herhjemme.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 27-02-04 04:19

meddelelse news:c1nbta$qt5$2@sunsite.dk...

> Er du sikker på at du ikke sammenligner på tværs af et modelskifte ?
> Den nyeste generation har bla. fået indsprøjtning men det er ikke den
> der sælges herhjemme.

Det er vel heller ikke den man køber brugt syd for grænsen :-/

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 27-02-04 22:07

> Det er vel heller ikke den man køber brugt syd for grænsen :-/

Nej men min kommentar gik påsammenligningen af nypriser i D og DK - Jeg
tror som sagt ikke det er samme model de priser er på.

Men mht Burgman'en ville jeg også mene at det bedste køb nok er en ny
eller næsten ny herhjemme da de har nogle børnesygdomme hvor garantien
kan være rar at have.