roadracing - nu med bundgas ?
Fra : Bjarke Styr Rasmusse~

Dato : 16-02-04 15:53

Ohøj

Hvad foreligger der af muligheder i Danmark og vore nabolande, for som
almindelig motorcyklist, at prøve noget roadracing ? Jeg tænker både på
at få lektioner i banekørsel, og hvis det griber om sig, at købe en
maskine til formålet og deltage i nogle løb, på et ikke alt for seriøst
plan. Jeg synes at noget i stil med vore britiske venner fra incompetent
fools road racing, eller de gale folk der kører MZ'ere, ville være
fantastisk at få prøvet.

M.v.h. Bjarke

Fra : Peder

Dato : 16-02-04 16:01

Den 16 Feb 2004 15:53:21 +0100, Bjarke Styr Rasmussen
<bjarke@kampsax.dtu.dk> skrev:

> [...]
>plan. Jeg synes at noget i stil med vore britiske venner fra incompetent
>fools road racing, eller de gale folk der kører MZ'ere, ville være

Hej

Banedage er desværre reduceret noget, men der er stadig muligheder hos
http://www.racing4fun.dk/ på Knutstorp i Sverige.
Der plejer også at være mulighed ved danske mesterskaber.
Det kræver så at du allerede har en mc eller kender en, der vil låne
dig sin...

DMU har også plads ved forårstræninger både for dødelige gadekørere og
licenskørere.
Næste gang er i Val de Vienne 11-14. april. Se mere her
http://www.roadrace.dk/Vienne1.html

Men pas på. Det er stærkt vanedannende.
Jeg startede selv med "lige at prøve en banedag" og nu er jeg nærmest
fysisk afhængig af skidtet.
--
Peder
R6 - hullet (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Hekto

Dato : 16-02-04 16:07

In article <m3k72nkrdq.fsf@quisling.kampsax.dtu.dk>,
bjarke@kampsax.dtu.dk says...
> [...]
> plan. Jeg synes at noget i stil med vore britiske venner fra incompetent
> fools road racing, eller de gale folk der kører MZ'ere, ville være

Der er da f.eks. Racing4fun, Mestersvinger og det svenske BikeEvents.
Flere klubber og forhandlere arrangerer også lignende, kontrollerede,
arrangementer.

Men, den hjemmebyggede racer, der lige skal luftes sammen med de andre
MZ-entusiaster og lignende, må man lede længe after, herhjemme i det
'frie' Danmark.
Den slags kan kun ske under ordnede forhold, tynget af regulativer og
licenskrav.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-02-04 16:51

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> [...]
> 'frie' Danmark.
> Den slags kan kun ske under ordnede forhold, tynget af regulativer og

Det lyder som en noget uovervejet udtalelse. Regulativer er bl.a. til for at
din motorcykel ikke skal være til fare for andre kørere, og licensen er en
simpel ulykkesforsikring, hvis den byrde tynger dig for meget, er der da
noget galt?

Eneste problem i DK er så vidt jeg kan se at vi har for få baner, og dermed
for ringe muligheder for at komme ud at køre (og her tænker jeg på RR
folket, vi cross/enduro kørere svømmer i baner).

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 16-02-04 16:58

In article <c0qoaj$s0n$1@news.dansketelecom.com>,
ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com says...
> [...]
> for ringe muligheder for at komme ud at køre (og her tænker jeg på RR
> folket, vi cross/enduro kørere svømmer i baner).

Forsikringer kan man jo købe andre steder end f.eks. DMU.
Selvfølgelig skal man ikke begive sig ud i den slags uden kontrol, og
sikkkerheden skal også være iorden.
Jeg synes bare det kniber lidt at realisere noget mere 'hobby-præget'.

Du har helt ret i at mulighederne er for få!

Fra : Susanne og Jesper Mi~

Dato : 16-02-04 20:28

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev
> Jeg synes bare det kniber lidt at realisere noget mere 'hobby-præget'.

Det kommer vel an på, hvordan man definerer hobbypræget. Der er flere og
flere, som har en decideret baneracer, som de kører på til almindelige track
days.

--
Hilsen Susanne

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-02-04 23:05

> Forsikringer kan man jo købe andre steder end f.eks. DMU.

Ikke hvis den skal dække motorsport i DK. Og den er overhovedet ikke dyr.

Rittig
(Som vist har overskud på sin licens-forretning!)

Fra : Armand

Dato : 17-02-04 00:23

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> Jeg synes bare det kniber lidt at realisere noget mere 'hobby-præget'.

Det er fordi at dén ide kun bevæger sig i hovedet på wannabees - Lige så
snart man har blot én enkelt banedag på rygradden ryger "hobby-præget"
eftersom at enhver VIL først frem! :-|

På samme måde eksisterer udtrykket: "må jeg prøve din racer - jeg skal nok
køre forsigtigt" ikke: Alle gode intentioner er pist væk efter 5 omgange,
hvorefter raceren bliver brugt som beregnet

RR ér stærkt vanedannende og hulens dyrt!

--
Armand.
(Der stærkt anbefaler den undseelige 50/80-klasse, som køres langt mere

Fra : Hekto

Dato : 17-02-04 01:19

In article <c0rjf6$2emo$6@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> Det er fordi at dén ide kun bevæger sig i hovedet på wannabees - Lige så
> snart man har blot én enkelt banedag på rygradden ryger "hobby-præget"
> eftersom at enhver VIL først frem! :-|

Nu mangler jeg totalt konkurrencementalitet, så jeg styrer mig. Det har
også noget med alder at gøre. Old Boys 125 virker nu meget muntert.
Mine 'hobby'-tanker gik nok mest i retning af http://www.bmzrc.org.uk/

Fra : Moller

Dato : 17-02-04 10:50

> [...]
> >
> Nu mangler jeg totalt konkurrencementalitet, så jeg styrer mig. Det har
> også noget med alder at gøre. Old Boys 125 virker nu meget muntert.

Og lige præcis bmzrc er jo med regler osv... prøv at melde dig på deres
mailings liste, har brugt de sidste 3 uger på at more mig over diskutionen
om de nye regler osv.. men på den anden side, de har baner nok til at de er
de ca. hver 3 uge hele sæsonen :( noget man virkelig kan være misundelig på.

VH
Lars Molnit
Som nok vil nøjes med to gange sturup + en gang Bronze kursus i år :)
detsvære kun på banditten...

Fra : Hekto

Dato : 17-02-04 11:38

In article <4031e350$0$89813$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> [...]
> de ca. hver 3 uge hele sæsonen :( noget man virkelig kan være misundelig på.

Ja, jeg har læst reglementet.
Nogle af restriktionmerne er lidt underlige, som f.eks. at det skal
være en MZ-tank; men lige meget hvilken.
Dog synes jeg der alligevel er en del muligheder for 'hjemmebyggeren'.
Det må være sjovt og billigt. Enhver vil have råd til at have en racer
i garagen.

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-02-04 12:16

"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse

> Dog synes jeg der alligevel er en del muligheder for 'hjemmebyggeren'.
> Det må være sjovt og billigt. Enhver vil have råd til at have en racer
> i garagen.

Arh, det kan vist kun være et teoretisk problem? En 125 Standard kan du købe
brugt for 7-8.000 raceklar, og den behøver ikke koste en bondegård at holde
kørende, det kan de fleste vist få råd til.
(Eller: En 5 år gammel motocross racer kan du købe for 7-8.000 raceklar, og
....)

Rittig
(Med 2 racere i garagen, og jeg kører kun på hobbyplan - dvs. med bundgas.)

Fra : Bo-gsxR

Dato : 17-02-04 12:21

> [...]
> kørende, det kan de fleste vist få råd til.
> (Eller: En 5 år gammel motocross racer kan du købe for 7-8.000 raceklar, og

og dertil skal den kunne transporteres til og fra træning og løb + trans.omk. samt
den skal jo også kunne opbevares et eller andet sted. ikk alle har en garage.

bo-gsxR

Fra : Bjarke Styr Rasmusse~

Dato : 17-02-04 12:58

> [...]
> kørende, det kan de fleste vist få råd til.
> (Eller: En 5 år gammel motocross racer kan du købe for 7-8.000 raceklar, og

Når det nu lader til at være lidt svært at komme til at køre MZ-race,
hvilke 125'ere skal man så gå efter i det prisleje ?

M.v.h. Bjarke

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-02-04 15:56

"Bjarke Styr Rasmussen" <bjarke@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Når det nu lader til at være lidt svært at komme til at køre MZ-race,
> hvilke 125'ere skal man så gå efter i det prisleje ?

Prillere!
De ældre Aprilia (som fx den Mikkel har, hedder den ikke AF1 ) koster ikke
en bondegård, og er glimrende begyndermaskiner. Måske har Kads Lund noget
stående han alligevel ikke bruger mere?

Rittig

Fra : Bjarke Styr Rasmusse~

Dato : 17-02-04 18:23

> [...]
> en bondegård, og er glimrende begyndermaskiner. Måske har Kads Lund noget

Hum bum, og hvor får man så spurgt sig for, om det er tilfældet ?

Ville det forresten være en god idé at anvende en Honda NSR til formålet
?

M.v.h. Bjarke

Fra : MKS - 74

Dato : 17-02-04 18:31

On 17 Feb 2004 18:22:33 +0100, Bjarke Styr Rasmussen
<bjarke@kampsax.dtu.dk> wrote:

>Hum bum, og hvor får man så spurgt sig for, om det er tilfældet ?

Du spørger her,der er en del herfra der kender Mads,og er du
interesseret og han stadig har sin RS125 stående og vil sælge skal der
såmænd nok komme kontakt...

>Ville det forresten være en god idé at anvende en Honda NSR til formålet
>?

Tjah - både og,alt kan mere eller mindre bruges,en NSR125 kan ikke
helt være med Prillerne ,hvilket du på sigt nok ville blive lidt træt
af,men der har før været nogle der kørte med i std. 125 og de morer
sig da lige godt for det...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Susanne og Jesper Mi~

Dato : 17-02-04 20:04

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev
> Du spørger her,der er en del herfra der kender Mads,og er du
> interesseret og han stadig har sin RS125 stående og vil sælge skal der
> såmænd nok komme kontakt...

Jeg har da i hvert fald set, at Mads har sat sin Priller til salg i RRH's
køb/salg-forum 28/1-04
http://www.rrherning.dk/Vis.asp?side=handel

--
Susanne

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-02-04 09:41

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> writes:

> Prillere!

Ja.

> De ældre Aprilia (som fx den Mikkel har, hedder den ikke AF1 ) koster
> ikke en bondegård, og er glimrende begyndermaskiner.

Det er en AF1. Den er marginalt langsommere end de nyeste RSere, men
til gengæld er den uendelig flottere pga den enkeltarmede bagsvinger.

Den deler iøvrigt motor med RSerne (Rotax 123)

Kan da være jeg skal ha' skrevet salgsannoncen færdig...

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Hekto

Dato : 17-02-04 12:56

In article <c0ssih$18t9$1@news.dansketelecom.com>,
> [...]
> kørende, det kan de fleste vist få råd til.
> (Eller: En 5 år gammel motocross racer kan du købe for 7-8.000 raceklar, og

Ja; men det er nu ikke helt det samme som at afprøve egne ideer.
Der ligger alligevel heller ikke en bane rundt om hjørnet, så lige
pludselig skal der også transport til o.s.v.

.... så er det man forfalder til lidt race på småvejene!

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-02-04 15:51

> In article <c0ssih$18t9$1@news.dansketelecom.com>,

> Der ligger alligevel heller ikke en bane rundt om hjørnet, så lige
> pludselig skal der også transport til o.s.v.
> ... så er det man forfalder til lidt race på småvejene!

Hvilket bringer os tilbage til: Der er for få baner!

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 17-02-04 16:22

In article <c0t96c$1c3d$1@news.dansketelecom.com>,
ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com says...

> Hvilket bringer os tilbage til: Der er for få baner!

Netop!

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 18-02-04 09:22

Hekto wrote:
> In article <c0t96c$1c3d$1@news.dansketelecom.com>,
> ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com says...

> Netop!

Og dem der er må man ikke sige et pip for højt før man ikke må køre
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Hekto

Dato : 18-02-04 09:32

In article <lgFYb.2983$tQ2.2164@news.get2net.dk>, "Rune \(Bandit600RR
\)" <RURremovethis@tele2adsl.dk> says...
> Og dem der er må man ikke sige et pip for højt før man ikke må køre

Det er måske et meget rimeligt forlangende. Uveskommende sæter måske
ikke pris på 'larm'.

Fra : Rune Larsen

Dato : 18-02-04 13:03

Hekto wrote:

> In article <lgFYb.2983$tQ2.2164@news.get2net.dk>, "Rune \(Bandit600RR
> \)" <RURremovethis@tele2adsl.dk> says...
>>
> Det er måske et meget rimeligt forlangende. Uveskommende sæter måske
> ikke pris på 'larm'.

Så kan det jo diskuteres hvem der er uvedkommende!

Tilfælde 1)
Højbjerg crossbane nær Odense blev lukket, da der kom mere og mere
bebyggelse i nærheden af banen. Til sidst bøjede myndighederne sig for
klagerne over larmen, og lukkede banen.
Så kan man spørger hvorfor de overhovedet har bygget deres hus op ad en
motorbane, og hvordan myndighederne har kunnet gi lov til det.

Tilfælde 2)
Under en af RRF's træninger på Vandel flyveplads forrige år, snakkede jeg
med en af MP'erne fra anlægget. Han fortalte, at den type folk der var
begyndt at flytte til området, kunne finde på at ringe til basen og klage
over at "der var for mange helikoptere der lettede og landede"
Med mindre man er totalt fucked up i skallen kan det vel næppe komme som en
overraskelse?

Grrrr!

/Rune - sur på en hel masse idioter...

Fra : Hekto

Dato : 18-02-04 16:35

In article <ruIYb.92324$jf4.5774379@news000.worldonline.dk>,
runeDOTlarsen@tiscali.dk says...
<Klip ... Klip ... Klip!>

Du har ret i at ofte tror 'nytilflyttere' at ejerskabet af deres egne
800 kvadratmeter, giver dem status af amtsborgmestre.
Det var nu heller ikke i de baner jeg tænkte. Mere i retning af, at der
jo ingen grund til at støje mere end højst nødvendigt (selv om det er
sjovt!).

Alle skal jo have lov at være her! .... også dem der bare godt kan lide
at race på MC.
De samme problemer har man ved skydebaner og nilitære installationer.

Fra min tid i Dronnigens Rederi, hvor jeg en tid havde med trækning af
slæbemål ved Sjællands Odde at gøre, husker jeg nogle sjove eksempler.
Lystsejlerne vidste jo godt at skydningen ophørte, hvis de sked på
reglerne. Synd for dem, havde de bare ikke nærlæst skydeadvarslerne
hver gang. De havde nemlig ikke altid forudset, at når der var
skydeøvelse for flyvevåbnet, var slæbetrossen på 3.000m. De sejlede
lykkeligt ind i området, med god afstand til slæbemålet, og blev så
hængende på trossen!!! ;0D

Fra : Moller

Dato : 17-02-04 13:42

> [...]
> Dog synes jeg der alligevel er en del muligheder for 'hjemmebyggeren'.
> Det må være sjovt og billigt. Enhver vil have råd til at have en racer

Jeg gir dig fuldstændig ret... ville selv meget gerne på bane med MZ'en
på et tidspunkt, men vælger at tage banditten med op på sturup i år (ene og
alene fordi jeg er dårligst til at svinge på den).

Men det største problem er at der er for lidt baner i DK ... og derved
endnu mindre åben ancemanger osv. til at komme på bane med ens egen gade
maskine, eller endnu bedre sit eget lille bygge projekt(under kontroleret
forhold self.)

Omkring det med benzintanken på MZ'en, så siger de nye regler så vidt
jeg kan forstå at de ikke engang må modificere den mere (banke den sammen),
og derved gir plads problemer for dem som har Clip-ons på... hæhæ, jeg skal
ha Clip-ons på min pga. den indkøbte kåbe, så godt jeg ikke er under de
regler. samt dobbelt benzin hane heller ikke går mere.

Det er også MZ regs. der er skyld i at jeg ikke kan få min 404cc krumtap
fra Burwin, da de har trukket den tilbage for ik at MZ ridersne smider den i
maskinerne, og derved vil give endnu mere grundt til de skal åbne motoren
efter hvert løb for at vise de ikke snyder.

Og så var der lige den med at nogen fjernede ribberne, og der var en som
havde vandkøling i tankerne *GGG*

VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 17-02-04 19:47

> [...]
> >
> Nu mangler jeg totalt konkurrencementalitet, så jeg styrer mig. Det har
> også noget med alder at gøre. Old Boys 125 virker nu meget muntert.

Lyder? Jup!

Men prøv at tage ud og se dem køre - Det er sgutte pensionistkørsel der
lægges for dagen i den klasse

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-02-04 09:39

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

[Old Boys 125]
> Lyder? Jup!
>
> Men prøv at tage ud og se dem køre - Det er sgutte pensionistkørsel
> der lægges for dagen i den klasse

Heh, nej de går til den. Sådan på den alvorlige måde. Eneste forskel
fra 'de unge' er at Old Boys som regel kan grine af det hele bagefter.

Fra : Bjarke Styr Rasmusse~

Dato : 18-02-04 17:02

> [Old Boys 125]

> Heh, nej de går til den. Sådan på den alvorlige måde. Eneste forskel
> fra 'de unge' er at Old Boys som regel kan grine af det hele bagefter.

Det lyder som det rigtige sted at hænge ud for folk som mig. Hvad kræves
der for at man må lege med old boys ?

M.v.h. Bjarke

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-02-04 10:37

Bjarke Styr Rasmussen <bjarke@kampsax.dtu.dk> writes:

> Det lyder som det rigtige sted at hænge ud for folk som mig. Hvad kræves
> der for at man må lege med old boys ?

Du skal svjh være +35 år - det er vist eneste optagelseskrav.

Kig på: http://www.dmusport.dk/roadrace/index.htm

Der er masser af læsestof.

Fra : Peder

Dato : 17-02-04 07:26

Den Tue, 17 Feb 2004 00:22:30 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:

> [...]
>
>Det er fordi at dén ide kun bevæger sig i hovedet på wannabees - Lige så
>snart man har blot én enkelt banedag på rygradden ryger "hobby-præget"

Heh. På vej til mit første løb i Seriensport talte jeg med Claus, som
jeg kørte sammen med. Min ambition var alene at få noget banetid, så
jeg var ligeglad med placeringen. Claus derimod ville vinde - det var
derfor han var med.
Nåmen det holdt da også fint i første løb, hvor jeg var tilfreds med
ikke at blive sidst. Men efter andet og især 3. løb, hvor det begyndte
at se bedre ud, røg alle intentioner om at "det vigtigeste er at være
med" over bord. Og siden har jeg kørt for at vinde (selvom det ikke er
lykkedes)
Faktisk var det kedeligeste løb i 2003 det, hvor jeg fik en start, der
placerede mig præcis i feltet, hvor jeg hørte til. Dermed var der
ingen at overhale (de var for langt foran) og ingen bagvedkørende der
nåede mig.

Det vil jeg gerne skrive under på igen

Fra : Flemming Petersen

Dato : 17-02-04 12:56

[super snip]
> Peder
> R6 - hullet (http://roadracing.netpartner.dk)
[/super snip]

Blir den klar til frankrig??? Jeg håbede jeg fik mulighed for at vise dig
at en GSXR750 godt kan køre ;)

Jeg starter lige med en lille test tur til spanien her i næste uge (15000kr
inkl
alt undtagen styrt for 4 dage), for at sikre at økonomien til starten af
sæsonen er totalt smadret og formen er i top.

/Flemming J P
GSXR750 98
CBR900RR 92-95

Fra : Peder

Dato : 17-02-04 13:22

Den Tue, 17 Feb 2004 12:56:27 +0100, "Flemming Petersen"
<dont@mail.me> skrev:

>[super snip]
>[/super snip]
>
>Blir den klar til frankrig??? Jeg håbede jeg fik mulighed for at vise dig
>at en GSXR750 godt kan køre ;)

Det ved jeg at den kan. Jeg regner med du kan vise mig hvordan
man vælter på den, for det fik jeg aldrig rigtigt prøvet

Den bliver klar. Enten er hullet lappen inden for de næste 2 uger
eller også må jeg finde en ny motor.

Er du ikke væltet på den endnu?

Fra : Flemming Petersen

Dato : 17-02-04 13:40

> Det ved jeg at den kan. Jeg regner med du kan vise mig hvordan
> man vælter på den, for det fik jeg aldrig rigtigt prøvet

Hvis man ikke vælter (eller minimum kører af banen) så presser man den ikke.
Så ja jeg regner helt sikkert med at skulle ned og ligge lidt.

> Den bliver klar. Enten er hullet lappen inden for de næste 2 uger
> eller også må jeg finde en ny motor.

En ny motor er også en god start på en ny sæson.

> Er du ikke væltet på den endnu?

Nej, men det er sikkert også kun fordi jeg ikke har kørt på den endnu ;)

Honda fik også en rimelig statistik for sidste år:
9 Bane dage.
6 Løb, 7 tidstagninger og 7. kval

(Ja der var en gang hvor jeg ikke kvalede ind (Karlskoga), men de snød osse.
En del af de
andre have været der 4-5 dage til noget bikeweek. Det dryppede lidt og de
andre væltede
rundt med deres cykler lige omkring mig (Jep jeg har massere af gode
undskyldninger).
Næste løb på samme bane gik bedre, lå til en 9. plads da hondaen gav op og
bukkede under.)

Kun 4 styrt, hvor 2 styrt kun kostede ridser. De 2 andre styr kostede 2 x
kåbe rep og 1 x bremsegreb
og 1 x frameslider.

/Flemming J P
GSXR750 98
CBR900RR 92-95

Fra : MKS - 74

Dato : 16-02-04 16:11

On 16 Feb 2004 15:53:21 +0100, Bjarke Styr Rasmussen
<bjarke@kampsax.dtu.dk> wrote:

> [...]
>plan. Jeg synes at noget i stil med vore britiske venner fra incompetent
>fools road racing, eller de gale folk der kører MZ'ere, ville være

Mulighederne i DK er ufatteligt ringe,hvis vi taler om regelret race -
hvilket jo først og fremmest hænger sammen med at vi næsten ingen
baner har og dem vi har er adgangen stærkt begrænset til,ikke mindst
af støjhensyn - kan man klare sig med en lilleputracer 50,80 eller 125
cc er der lidt bedre muligheder men stadig ikke alt for gode.Går man
op i de større klasser,er træningsmulighederne yderst ringe (næsten
ikke eksisterende) og mange løb bliver holdt i udlandet,f.eks i det.
øvrige Skandinavien eller Polen.De andre nordiske lande har noget
bedre muligheder end vi,specielt Sverige.En del danske licenskørere
er begyndt at køre i D. f.eks i Seriensport,det behøver faktisk ikke
at være dyrere end at køre i DK og man får generelt noget mere
køretid.

Jeg vil foreslå at du starter ud med en Trackday for overhovedet at se
om det er noget for dig,bliver du derefter helt bidt af det er næste
trin at køre race - besøg DMU's hjemmeside for mere info og har du
mere specifikke spørgsmål så bare kom med dem,uanset hvad er det dog
en dyr sport.