GSXR750 Benzinhane
Fra : Annette Hansen

Dato : 16-02-04 15:29

Hej alle.
Er der nogen der ved hvor man kan få en benzinhane til en Suzuki GSXR750
fra 90-91?
Den skal helst være ny, har prøvet MC-Huset, og LC. Med ringe resultat.
Og ikke en ny original da de koster ~1500,-
Den skal helst være med On, Off, og Reserve.
Tak på for hånd

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-02-04 16:16

> Er der nogen der ved hvor man kan få en benzinhane til en Suzuki
> GSXR750 fra 90-91?

Hej Annette

Hvis den skal være ny skal du købe den ved din Suzuki forhandler. LC racing
og MC huset sælger jo brugte dele. Det er lige som konceptet ved en
ophugger.

Hvis den alligevl gerne må være brugt kan jeg anbefale følgende:
www.ebay.de
www.ebay.co.uk
http://www.mvh-online.de
http://www.mgh-shop.de/
http://www.teilweise-motorrad.de/

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Annette Hansen

Dato : 16-02-04 18:46

Jeg mente noget i retning af en Pingel, eller lign.
Altså IKKE original (som jeg understregede).

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:c95Yb.113$JW6.17@news.get2net.dk...

Fra : Annette Hansen

Dato : 16-02-04 18:49

"Og ikke en ny original da de koster ~1500,-".

Den sætning er da ikke til at misforstå???

Fra : IJ

Dato : 17-02-04 10:11

> [...]
> Og ikke en ny original da de koster ~1500,-
> Den skal helst være med On, Off, og Reserve.

Har du undersøgt, om din GSXR deler benzinhane med andre Suzuki-modeller?
Så var der måske en chance for at finde én i MC-Nøglen.

Ib

Fra : Annette Hansen

Dato : 17-02-04 11:00

"IJ" <ib.mjFJERNDETTE@stofanet.FJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> Har du undersøgt, om din GSXR deler benzinhane med andre Suzuki-modeller?
> Så var der måske en chance for at finde én i MC-Nøglen.
>
> Ib

Hey Ib.
Den deler desværre kun benzinhane med andre GSXR750 og 1100 modeller.
Noget med pladsmangel, dobbelt udtag og lignende...
Så må jeg bide i det sure æble og bestille en fra USA uden reserve
funktion...
Suk.
Der bliver vist en del skubben i 2004
Den dumme Gix har ikke benzin måler.

Fra : IJ

Dato : 17-02-04 12:40

> [...]
> Noget med pladsmangel, dobbelt udtag og lignende...
> Så må jeg bide i det sure æble og bestille en fra USA uden reserve

Har du kigget på billederne i MC-Nøglen for at se, om der var en,
der lignede din? Der er da en hel del forskellige modeller.

Ib

Fra : Annette Hansen

Dato : 17-02-04 14:04

> Har du kigget på billederne i MC-Nøglen for at se, om der var en,
> der lignede din? Der er da en hel del forskellige modeller.
>
> Ib

Hej Ib.
Ja, jeg har studeret dem, jeg har også fået den lokale forhandler til at få
nogle hjem der -måske- kunne tilpasses.
Men alt i alt er det noget værre rod at få proppet på, hvis det ikke er
konstrueret specifikt til cyklen.
Så må jeg spilde de 800+ kr i transport UPS tager for at sende en pakke fra
usa til dk.
Dumme cykel...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-02-04 15:25

> Så må jeg spilde de 800+ kr i transport UPS tager for at sende en
> pakke fra usa til dk.
> Dumme cykel...

Hvorfor er det du ikke kan bruge en original?

Fra : Annette Hansen

Dato : 17-02-04 16:06

> Hvorfor er det du ikke kan bruge en original?

Hey Jens (og gruppen!)
En ny original er for dyr, omkring 1500,-.
Og for de penge kan jeg få en bedre fra usa. Bare uden reserve funktion.
(Og den bruger jeg tit)
Den orginale er også meget "høj", og jeg har ikke meget plads i mellem
topstykke og tank pga diverse modifikationer.
Jeg har prøvet at få en brugt original, men det er åbenbart et problem med
den models benzinhaner, de har alle sammen været utætte.
Jeg kender til to andre på den model cykel, der har samme problem.

Er der virkelig ikke et eneste sted i Dk man kan få en oem hane?

Fra : Ole Baun

Dato : 17-02-04 17:25

"Annette Hansen" skrev i en meddelelse

- snip -

> Så må jeg bide i det sure æble og bestille en fra USA uden reserve
> funktion...
> Suk.
> Der bliver vist en del skubben i 2004
> Den dumme Gix har ikke benzin måler.

Har den ikke en triptæller ?
Min CB 500 har da heller ikke benzinmåler, men nu har den da foreløbelig
kørt +124.000 km, uden at der har været brug for at skulle skifte til
reservetank.
Jeg har dog været på reservetanken en enkelt gang; - men det var kun for at
finde ud af hvornår der var brug for den
- Og så har jeg forresten skubbet den en gang. Men det var fordi det gik op
mig, at jeg stod og fyldte diesel på tanken. =
Jeg var dog kun et par hundrede meter hjemmefra.

Ole Baun
CB 500, ´96.

Fra : Annette Hansen

Dato : 17-02-04 22:54

"Klip"

> Har den ikke en triptæller ?
> Min CB 500 har da heller ikke benzinmåler, men nu har den da foreløbelig
> kørt +124.000 km, uden at der har været brug for at skulle skifte til
> reservetank.

Jo, men jeg bruger kun den på min Sigma.
Og økonomien afhænger -meget- af hvor hårdt jeg kører.
Det er jo ikke noget problem på en CB500
Og til hverdag har jeg for meget at tænke på til at gå og bruge 80% af min
koncentration til at studere tælleren konstant.
Bare køre, race, og så slå på reserve når den sprutter. Dét er nemmest.

Fra : Ole Baun

Dato : 17-02-04 23:23

> "Klip"

> Jo, men jeg bruger kun den på min Sigma.
> Og økonomien afhænger -meget- af hvor hårdt jeg kører.
> Det er jo ikke noget problem på en CB500

Næh, den svinger vel i benzinøkonomi mellem 19 og 21 km/l

> Og til hverdag har jeg for meget at tænke på til at gå og bruge 80% af
min
> koncentration til at studere tælleren konstant.

Jeg har ikke statistisk belæg for det, men jeg tror nu heller ikke at jeg
bruger 80 % af min koncentration på at holde øje med udviklingen på
triptælleren

> Bare køre, race, og så slå på reserve når den sprutter. Dét er nemmest.

Tja, og skubbe hvis den ikke har reserve.
Men du har vel ret hvis benzinforbruget er svingende. Det er så et problem
som jeg ikke kender til.

Ole Baun
CB 500, ´96

Fra : Annette Hansen

Dato : 18-02-04 09:26

> Næh, den svinger vel i benzinøkonomi mellem 19 og 21 km/l

Wow... Hvis min kørte så billigt ville jeg ave penge til at købe en større!
Men så ville det hele ryge igen. Suk.
Jeg har prøvet at bruge tricket med triptælleren, men jeg glemmer tit at
nulstille, specielt hvis jeg har travlt.
Og når man er et par stykker ude på sjov, er det nemt at lade sig rive med,
og så er jeg på bar bund.
Jeg har snakket med en der vil prøve at bikse en benzinmåler på
Så er alt godt igen.

Fra : Ole Baun

Dato : 18-02-04 18:14

> Wow... Hvis min kørte så billigt ville jeg ave penge til at købe en
større!

Jeg ku´ også godt tænke mig Suzuki´s DL 650 V-Strom. Og gerne i år.

> [...]
> nulstille, specielt hvis jeg har travlt.
> Og når man er et par stykker ude på sjov, er det nemt at lade sig rive

Hvis jeg ved at den kan køre +300 km inden den for brug for reserven, og jeg
altid tanker ved ca. 250 km, så betyder det ikke det store om jeg først får
nulstillet efter 5 - 10 km.

> Jeg har snakket med en der vil prøve at bikse en benzinmåler på
> Så er alt godt igen.

En benzinmåler og / eller en ekstra triptæller ville da afgjort være en
forbedring, også på en CB 500

Ole Baun

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-02-04 22:36

Annette Hansen wrote:
> [...]
> resultat. Og ikke en ny original da de koster ~1500,-
> Den skal helst være med On, Off, og Reserve.

Prøv at skrive en mail til http://www.sparesdirect.co.uk/home.htm - det
kunne jo være.

Kan du ikke tage et billede af den gamle og smide i dk.binaer.motor.

Allan Bojesen