/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
RR - 125cc Nyt om Robbin Harms :-)
Fra : Christian Nedergaard


Dato : 16-02-04 14:29

Harms rykker op i hierakiet


Den danske MotoGP-kører Robbin Harms er rykket op i det internationale
motorsportshierarki. Det betyder, at danskeren i den kommende sæson skal
deltage i samtlige løb i MotoGP verdensmesterskabet for 125 ccm motorcykler.

Den nye status for den 22-årige dansker kommer efter, at Harms mandag indgik
en aftale med det finske MotoGP team Ajo Motorsport. Teamet ledes af Aki
Ajo, som er manden bag den finske kører Mika Kalio, hvis resultater i teamet
førte til en fabrikskontrakt med østrigske KTM. Og i år Kalio er i år blandt
favoritterne til VM-titlen.

- Jeg kender teamet godt og ved, at hvis nogen skal kunne sikre mig en
fortsat karriere indenfor MotoGP-sporten er det Aki Ajo. Han kender også mig
og har stor tillid til mig. Jeg får da også positionen som førstekører i
teamet, siger Robbin Harms til mandag Ritzaus Bureau.

Danskeren deltog sidste år i de fleste af årets 125 ccm Grand Prix'er, hvor
det bedste resultat var en 10. plads i Australiens Grand Prix. Det blev
afviklet på Philip Island racerbanen under meget vanskelige vejrforhold og
derfor stillede særligt store krav til kørernes præstation.

- I fjor kørte jeg for det spanske Seedorf team, som var meget nyt og heller
ikke altid disponerede over konkurrencedygtigt materiel. Det bliver
anderledes i år. Aki Ajo er blandt dem, der har adgang til det bedste
materiel i MotoGP. Og netop materialet er meget vigtigt, fordi løbene ofte
bliver afgjort indenfor helt små marginaler, fortæller Harms.

Der skal køres 16 VM-Grand Prix'er i 2004. Det første finder sted i
Sydafrika d. 18. april og finalen foregår i Valencia d. 31. oktober.

/ritzau/



 
 
NielSV650 (16-02-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 16-02-04 14:51

"Christian Nedergaard" <notvalid@nospam.com> wrote in message
news:4030c5a7$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Harms rykker op i hierakiet

[SNIP]

Kewl!!

Så må vi håbe han får mere TV-tid end Kawaski i GP1


/Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk



MKS - 74 (16-02-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-02-04 15:58

On Mon, 16 Feb 2004 14:51:18 +0100, "NielSV650"
<s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

>Kewl!!

Ja sgu' da,jeg havde godt hørt et rygte om en fuld serie,men i
GP-racing kan der ske så meget...Og så på angiveligt
konkurrencedygtigt materiel,det bliver spændende at se ....

>Så må vi håbe han får mere TV-tid end Kawaski i GP1

Ja nu er der jo heldigvis ingen Suzukier med i 125-klassen,de plejer
jo enten at crashe eller køre hinanden af banen - Når man ikke kan
være med fremme må man jo gøre opmærksom på sig selv på anden måde :-Þ

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

NielSV650 (16-02-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 16-02-04 16:44

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
news:p2m130l7i9ivsk41od5tvai8iln0i2h5sv@4ax.com...
> Ja nu er der jo heldigvis ingen Suzukier med i 125-klassen,de plejer
> jo enten at crashe eller køre hinanden af banen - Når man ikke kan
> være med fremme må man jo gøre opmærksom på sig selv på anden måde :-Þ

Svin
Jeg holder nu med køreren - ikke cyklen


Niels
Zouk S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk





MKS - 74 (16-02-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-02-04 16:51

On Mon, 16 Feb 2004 16:43:59 +0100, "NielSV650"
<s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

>Svin
>Jeg holder nu med køreren - ikke cyklen

Ja _det_ forstår man jo godt,alt andet ville jo også være rendyrket
masochisme som Skrutte-kører. Så er det trods alt nok lidt nemmere at
holde med Rossi..

--
-Michael

NielSV650 (16-02-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 16-02-04 17:06

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
news:6cp1301e6t5qpr29mpcnrc1o4a1ce22a5c@4ax.com...
> Ja _det_ forstår man jo godt,alt andet ville jo også være rendyrket
> masochisme som Skrutte-kører.

Ja, lidt i stil med Ferrari-tifosi og idéfattige Mercedes-fans :-/


>Så er det trods alt nok lidt nemmere at
> holde med Rossi..

Nej da... HAGA HAGA HAGA!!!!


Niels
Zouk S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk






John Jensen (16-02-2004)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 16-02-04 17:19


"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
news:c0qp0o$ref$1@news.net.uni-c.dk...
> "MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
> news:6cp1301e6t5qpr29mpcnrc1o4a1ce22a5c@4ax.com...
> > Ja _det_ forstår man jo godt,alt andet ville jo også være rendyrket
> > masochisme som Skrutte-kører.
>
> Ja, lidt i stil med Ferrari-tifosi og idéfattige Mercedes-fans :-/
>
>
> >Så er det trods alt nok lidt nemmere at
> > holde med Rossi..
>
> Nej da... HAGA HAGA HAGA!!!!
>
>
> Niels

>
> Så skal du kigge langt iår...
/John
>
>



MKS - 74 (16-02-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-02-04 17:32

On Mon, 16 Feb 2004 17:06:23 +0100, "NielSV650"
<s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:


>>Så er det trods alt nok lidt nemmere at
>> holde med Rossi..
>
>Nej da... HAGA HAGA HAGA!!!!

He-he - Nåh ham der med nød og næppe kunne slæbe et WSB-sæde i år hjem
(jeg troede vi talte om GP-kørere),han er faktisk lidt sjov,jeg
har et interview med ham fra sidste uges MCN.Det er vist sidste chance
for ham,bliver det ikke til succes nu i WSB (som fra hans side kun er
tænkt som en mellemstation på vej tilbage til MotoGP) er det nok
slut.Men respekt for det,man skal da holde med sin favorit både i
opgangs som nedgangstider.Interviewet ligger (en dags tid) på :

http://62.79.120.117/Haga.pdf

Hvis du skulle være interesseret...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Mikkel Christensen (17-02-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 17-02-04 09:21

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:

> "Christian Nedergaard" <notvalid@nospam.com> wrote in message
> news:4030c5a7$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Harms rykker op i hierakiet
>
> [SNIP]
>
> Kewl!!

Bestemt. Det bliver spændende at følge.

> Så må vi håbe han får mere TV-tid end Kawaski i GP1

*fnys*

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Michael Brock (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Michael Brock


Dato : 16-02-04 15:42

Det var en rigtig god nyhed....Det bliver spændende at følge robbin

--
Mvh. Michael..
Be careful out there....
http://fp.tiscali.dk/fpefambrock/
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=109
"Christian Nedergaard" <notvalid@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:4030c5a7$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Harms rykker op i hierakiet
>
>
> Den danske MotoGP-kører Robbin Harms er rykket op i det internationale
> motorsportshierarki. Det betyder, at danskeren i den kommende sæson skal
> deltage i samtlige løb i MotoGP verdensmesterskabet for 125 ccm
motorcykler.
>
> Den nye status for den 22-årige dansker kommer efter, at Harms mandag
indgik
> en aftale med det finske MotoGP team Ajo Motorsport. Teamet ledes af Aki
> Ajo, som er manden bag den finske kører Mika Kalio, hvis resultater i
teamet
> førte til en fabrikskontrakt med østrigske KTM. Og i år Kalio er i år
blandt
> favoritterne til VM-titlen.
>
> - Jeg kender teamet godt og ved, at hvis nogen skal kunne sikre mig en
> fortsat karriere indenfor MotoGP-sporten er det Aki Ajo. Han kender også
mig
> og har stor tillid til mig. Jeg får da også positionen som førstekører i
> teamet, siger Robbin Harms til mandag Ritzaus Bureau.
>
> Danskeren deltog sidste år i de fleste af årets 125 ccm Grand Prix'er,
hvor
> det bedste resultat var en 10. plads i Australiens Grand Prix. Det blev
> afviklet på Philip Island racerbanen under meget vanskelige vejrforhold og
> derfor stillede særligt store krav til kørernes præstation.
>
> - I fjor kørte jeg for det spanske Seedorf team, som var meget nyt og
heller
> ikke altid disponerede over konkurrencedygtigt materiel. Det bliver
> anderledes i år. Aki Ajo er blandt dem, der har adgang til det bedste
> materiel i MotoGP. Og netop materialet er meget vigtigt, fordi løbene ofte
> bliver afgjort indenfor helt små marginaler, fortæller Harms.
>
> Der skal køres 16 VM-Grand Prix'er i 2004. Det første finder sted i
> Sydafrika d. 18. april og finalen foregår i Valencia d. 31. oktober.
>
> /ritzau/
>
>



Peder (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 16-02-04 15:54

Den Mon, 16 Feb 2004 14:28:58 +0100, "Christian Nedergaard"
<notvalid@nospam.com> skrev:

>Harms rykker op i hierakiet
>
>
>Den danske MotoGP-kører Robbin Harms er rykket op i det internationale
>motorsportshierarki. Det betyder, at danskeren i den kommende sæson skal
>deltage i samtlige løb i MotoGP verdensmesterskabet for 125 ccm motorcykler.
>
>Den nye status for den 22-årige dansker kommer efter, at Harms mandag indgik
>en aftale med det finske MotoGP team Ajo Motorsport. Teamet ledes af Aki
>Ajo, som er manden bag den finske kører Mika Kalio, hvis resultater i teamet
>førte til en fabrikskontrakt med østrigske KTM. Og i år Kalio er i år blandt
>favoritterne til VM-titlen.
>
>- Jeg kender teamet godt og ved, at hvis nogen skal kunne sikre mig en
>fortsat karriere indenfor MotoGP-sporten er det Aki Ajo. Han kender også mig
>og har stor tillid til mig. Jeg får da også positionen som førstekører i
>teamet, siger Robbin Harms til mandag Ritzaus Bureau.
>
>Danskeren deltog sidste år i de fleste af årets 125 ccm Grand Prix'er, hvor
>det bedste resultat var en 10. plads i Australiens Grand Prix. Det blev
>afviklet på Philip Island racerbanen under meget vanskelige vejrforhold og
>derfor stillede særligt store krav til kørernes præstation.
>
>- I fjor kørte jeg for det spanske Seedorf team, som var meget nyt og heller
>ikke altid disponerede over konkurrencedygtigt materiel. Det bliver
>anderledes i år. Aki Ajo er blandt dem, der har adgang til det bedste
>materiel i MotoGP. Og netop materialet er meget vigtigt, fordi løbene ofte
>bliver afgjort indenfor helt små marginaler, fortæller Harms.
>
>Der skal køres 16 VM-Grand Prix'er i 2004. Det første finder sted i
>Sydafrika d. 18. april og finalen foregår i Valencia d. 31. oktober.
>
>/ritzau/
>

Aj hvor rart. Det bliver da spændende at følge.
--
Peder
R6 - hullet (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Peder (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 16-02-04 15:56

Lånt fra dk.fritid.motorcykel.

Så er der lidt at se på for de motorsportsinteresserede - selv det er
på 2 hjul.
Mon ikke han klarer sig bedre end Kiesa i F1...

Og nej 125cc er selvfølgelig ikke GP1, men det er det bedste
springbrædt.

Den Mon, 16 Feb 2004 14:28:58 +0100, "Christian Nedergaard"
<notvalid@nospam.com> skrev:

>Harms rykker op i hierakiet
>
>
>Den danske MotoGP-kører Robbin Harms er rykket op i det internationale
>motorsportshierarki. Det betyder, at danskeren i den kommende sæson skal
>deltage i samtlige løb i MotoGP verdensmesterskabet for 125 ccm motorcykler.
>
>Den nye status for den 22-årige dansker kommer efter, at Harms mandag indgik
>en aftale med det finske MotoGP team Ajo Motorsport. Teamet ledes af Aki
>Ajo, som er manden bag den finske kører Mika Kalio, hvis resultater i teamet
>førte til en fabrikskontrakt med østrigske KTM. Og i år Kalio er i år blandt
>favoritterne til VM-titlen.
>
>- Jeg kender teamet godt og ved, at hvis nogen skal kunne sikre mig en
>fortsat karriere indenfor MotoGP-sporten er det Aki Ajo. Han kender også mig
>og har stor tillid til mig. Jeg får da også positionen som førstekører i
>teamet, siger Robbin Harms til mandag Ritzaus Bureau.
>
>Danskeren deltog sidste år i de fleste af årets 125 ccm Grand Prix'er, hvor
>det bedste resultat var en 10. plads i Australiens Grand Prix. Det blev
>afviklet på Philip Island racerbanen under meget vanskelige vejrforhold og
>derfor stillede særligt store krav til kørernes præstation.
>
>- I fjor kørte jeg for det spanske Seedorf team, som var meget nyt og heller
>ikke altid disponerede over konkurrencedygtigt materiel. Det bliver
>anderledes i år. Aki Ajo er blandt dem, der har adgang til det bedste
>materiel i MotoGP. Og netop materialet er meget vigtigt, fordi løbene ofte
>bliver afgjort indenfor helt små marginaler, fortæller Harms.
>
>Der skal køres 16 VM-Grand Prix'er i 2004. Det første finder sted i
>Sydafrika d. 18. april og finalen foregår i Valencia d. 31. oktober.
>
>/ritzau/
>

--
Peder
R6 - hullet (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Claus Fabritius (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 16-02-04 18:45

"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:tbm130di01bejaosqc1813keben283qdp3@4ax.com...
> Lånt fra dk.fritid.motorcykel.
>
> Så er der lidt at se på for de motorsportsinteresserede - selv det er
> på 2 hjul.
> Mon ikke han klarer sig bedre end Kiesa i F1...

Det er da ikke utænkeligt, men nu kunne Kiesa heller ikke være dårligere
stillet, da han ikke havde en bil der var bare noget der mindede om
konkurrencedygtigt

> Og nej 125cc er selvfølgelig ikke GP1, men det er det bedste
> springbrædt.

Tror du egentlig ikke at det ville være bedre at sammenligne med Nico's tid
i F3000? Hvis ham på den 2-hjulede en gang når SuperBike eller hvad det
hedder, så kan vi sammenligne med Nico's tur i F1 :)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler
Men vi har det også lidt sjovere :)
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93



Peder (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 16-02-04 20:11

Den Mon, 16 Feb 2004 18:45:20 +0100, "Claus Fabritius"
<champ88@ofir.invalid> skrev:

>"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:tbm130di01bejaosqc1813keben283qdp3@4ax.com...
>> Lånt fra dk.fritid.motorcykel.
>>
>> Så er der lidt at se på for de motorsportsinteresserede - selv det er
>> på 2 hjul.
>> Mon ikke han klarer sig bedre end Kiesa i F1...
>
>Det er da ikke utænkeligt, men nu kunne Kiesa heller ikke være dårligere
>stillet, da han ikke havde en bil der var bare noget der mindede om
>konkurrencedygtigt
>
>> Og nej 125cc er selvfølgelig ikke GP1, men det er det bedste
>> springbrædt.
>
>Tror du egentlig ikke at det ville være bedre at sammenligne med Nico's tid
>i F3000? Hvis ham på den 2-hjulede en gang når SuperBike eller hvad det
>hedder, så kan vi sammenligne med Nico's tur i F1 :)

Jo det tror jeg.
Men Superbike tror jeg ikke han har planer om. Det er (næsten)
standardcykler. Næste trin hedder GP250 og herefter GP1, hvor cyklerne
er ligeså specielle som bilerne i F1...
--
Peder
R6 - hullet (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Kim (17-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 17-02-04 19:17


"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
news:c0qv87$1jae$1@news.cybercity.dk...
> "Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:tbm130di01bejaosqc1813keben283qdp3@4ax.com...
> > Lånt fra dk.fritid.motorcykel.
> >
> > Så er der lidt at se på for de motorsportsinteresserede - selv det er
> > på 2 hjul.
> > Mon ikke han klarer sig bedre end Kiesa i F1...
>
> Det er da ikke utænkeligt, men nu kunne Kiesa heller ikke være dårligere
> stillet, da han ikke havde en bil der var bare noget der mindede om
> konkurrencedygtigt
Men det er så vilkårene når man for alt i verden vil i F1. Måske det trods
alt havde været federe at køre om sejren i F3000 frem for at være "bundprop"
i et F1 felt ?
Men nu er F3000 vel på vej ud ? så måske man forstår ham lidt alligevel.

Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste