Hej Martin,
>> ... der har kørt ca. 100 km på MC I dag (søndag) bare fordi, at det
>> bare var så dejligt!
>
> Nå, så er den kommet ud?
> Jeg var også lige ude at køre, ikke ligefrem 100km, nok nærmere 30km,
> men lidt har også ret.
Ja, I allerhøjeste grad... Jeg tog et en smuttur i retning mod Rold, jeg
mødte dog ingen MC'er, så vi må være tidlig ude (trods det gode vejr!?).
> Hvad med de start-problemer den havde sidste år, er de der stadig
> eller er vejret varmt nok til at holde det væk?
Tjaa... Dén havde nogle perioder, hvor den ikke rigtig kunne lide
vintertidens nattefrostgrader, kombineret med lidt heldagsregn...
Nu har jeg hevet hvert el-stik fra hinanden, strammet hvad der skulle
strammes, renset klemmer-, forseglet- og isoleret blotlagt kobber, som var
modtagelig for smuds, vand og kortslutninger og givet samtlige kontakter en
omgang "kontakt-60". Men I guder, hvor MC-el generelt er noget af det værste
fusk-, pangel- og skrammelværk, jeg længe har set! Skal der findes fejl, så
bør al fejlsøgning (næsten) altid starte dér!
Findes der overhovedet en MC, hvor el-arbejdet /ikke/ ligner noget, der er
udviklet og fabrikeret i den lokale ungdomsskoleklub?!
Derudover har jeg renset karburatorhuset + dysser, hvorpå også det "kemiske"
må være I orden. Da jeg /ved/, at det er et tændingsproblem, så er
kaburatoren ikke direkte skyld i fejlen, men forebyggelse skader jo aldrig.
Jeg har *overhovedet* ikke haft nogen kvaler med at starte den I dag. Men
derved siger jeg ikke andet, end at jeg nu har forsøgt og kan konstatere, at
motoren kunne startes med lethed.
For du kender det selv, Martin: Man kan forsøge, at gardere sig og tro på
det, men man kan aldrig vide sig helt sikker. Derfor er det et ret svært
spørgsmål. som du stiller mig. For når MC'er bliver i nærheden af 20 år
gammel, så har de samtidig en veludviklet personlighed, så det ikke længere
er rytteren alene, der bestemmer- og har 100% kontrol over hesten!
Nu kommer testfasen: Dén ser jeg meget frem til! - Der skal jo "testes" hele
året!
Hilsen
Lars