/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW spørgsmål
Fra : Ole Fisker


Dato : 15-02-04 12:15

Hej

Jeg har været igang med at bygge de originale el-kontakter på min 75/5 og
alting virker
undtagen starteren som faktisk virker for godt.

Der sker det at når jeg sætter tænding på trækker startrelæet med det samme.
Hvis jeg prøver at aktivere startknappen kan jeg høre at beskyttelsesrelæet
trækker
(det som sidder under tanken modsat regulatoren).

Hvis jeg så afmonterer den grønne ledning som giver en plus til
beskyttelsesrelæet
så er fejlen væk. Men startknappen virker jo så ikke.

Er der nogen der har prøvet noget lignende og som måske kender et sted hvor
man
kan finde et diagram over beskyttelsesrelæet.


MVH
Ole Fisker



 
 
Ole Fisker (15-02-2004)
Kommentar
Fra : Ole Fisker


Dato : 15-02-04 13:54

Hej

Har selv fundet fejlen.

MVH
Ole Fisker

"Ole Fisker" <ole@@NOSPAMfamilienfisker.dk> wrote in message
news:402f54c0$0$29356$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har været igang med at bygge de originale el-kontakter på min 75/5 og
> alting virker
> undtagen starteren som faktisk virker for godt.
>
> Der sker det at når jeg sætter tænding på trækker startrelæet med det
samme.
> Hvis jeg prøver at aktivere startknappen kan jeg høre at
beskyttelsesrelæet
> trækker
> (det som sidder under tanken modsat regulatoren).
>
> Hvis jeg så afmonterer den grønne ledning som giver en plus til
> beskyttelsesrelæet
> så er fejlen væk. Men startknappen virker jo så ikke.
>
> Er der nogen der har prøvet noget lignende og som måske kender et sted
hvor
> man
> kan finde et diagram over beskyttelsesrelæet.
>
>
> MVH
> Ole Fisker
>
>



Armand (15-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-02-04 22:11


"Ole Fisker" <ole@@NOSPAMfamilienfisker.dk> skrev i en meddelelse
news:402f6bfa$0$29409$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har selv fundet fejlen.
>
Måske lidt pinligt, eller hva'?
Alligevel kunne det være lærerigt for mange at høre hvorledes det var muligt
at træde i spinaten!

Mit bud:
Fejl-montering på relæet, således at starterknappen, såvel som starteren fik
+ fra samme sted (á strøm baglæns ind i relæet):-/

--
Armand.





Gert Bo thorgersen (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 16-02-04 07:49


"Ole Fisker" <ole@@NOSPAMfamilienfisker.dk> wrote in message
news:402f54c0$0$29356$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har været igang med at bygge de originale el-kontakter på min 75/5 og
> alting virker
> undtagen starteren som faktisk virker for godt.
>
> Der sker det at når jeg sætter tænding på trækker startrelæet med det
samme.
> Hvis jeg prøver at aktivere startknappen kan jeg høre at
beskyttelsesrelæet
> trækker
> (det som sidder under tanken modsat regulatoren).
>
> Hvis jeg så afmonterer den grønne ledning som giver en plus til
> beskyttelsesrelæet
> så er fejlen væk. Men startknappen virker jo så ikke.
>
> Er der nogen der har prøvet noget lignende og som måske kender et sted
hvor
> man
> kan finde et diagram over beskyttelsesrelæet.
>
>
> MVH
> Ole Fisker
>
Nu kører jeg selv med en BMW med /6 ledningsnettet, men jeg søgte i
diagrammet over /5 modellen for at se om jeg kunne finde en løsning, men
dette blev ikke resultatet.

Jeg kigger i diagrammet i Haynes og dér finder jeg ikke noget
beskyttelsesrelæ. Men vedr. det med diagrammet over beskyttelsesrelæet
bliver det nok umuligt at få fat i ud over de diagrammer over relæer som
netop er i Haynes diagram for /5 modellen kontra i Clymers hvor de ikke er.
Jeg er selv nogen gange endt med at have splittet relæer for at kortlægge
deres virkemåde, hvis jeg er løbet ind i problemer. Jeg har også BMW´s
værkstedshåndbog og deri er heller ikke diagram over andre relæer en
ensretteren.

Men tror du ikke at du har forbundet ledningerne forkert? Jeg har selv et
par gange på forskellige motorcykler været ude for at selvstarteren startede
når nøglen blev drejet rundt, eller endog under samlende en forbindelse uden
nogen nøgle endnu isat; skyldes da mest at ledningerne er tilsluttet
tændingslåsen forkert. Derfor gør jeg altid det når jeg samler ledningsnet,
at tage så lidt som muligt og så prøve om det virker, og så slukke for den
igen og gå videre til den næste samling. For nogle år siden samlede jeg med
en bekendt elingeniør hele ledningsnettet, og da så nøglen blev drejet om
sprang sikringerne, hvorefter han opgav og forlod stedet. Jeg skilte så det
hele ad igen og startede derefter forfra med som beskrevet så lidt som
muligt ad gangen før efterfølgende kontrol.

Og indtil for et par uger siden havde jeg et problem med produktionen af
strøm, hvor jeg igen og igen kontrollerede relæer og ledningsstik, før det
viste sig at det var lodningen til jordforbindelsen på generatoren der var
gået. Da ledningen der stikker igennem en metalplade var det ikke til at se
eller måle at der var noget galt, først da der blev trukket i den, og
ledningen kom ud, var forklaringen fundet.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste