"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:3rtu20t4f8vqc077rojo91u6gvhfthe1d6@4ax.com...
> On Fri, 13 Feb 2004 21:23:38 +0100, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> > ......under gennem-bladning at ZZR'erens linksystem og bagaksel er 100%
> > monteret med smøre-nipler til fedt-tryksmøring!
> >Absolut en kvalitet til forskel for mængden
>
> Det er længe siden der har været fokus på kvalitet.
Jeg er bange for at det er motorjournalisterne der fra et tidligt tidspunkt
har hyldet det servicefri(*) princip, som så til gengæld så sidenhen har
slået en koldbøtte qua manglende smøring ud fra designernes simple omgåelse
af nipler som udstråler et uønsket behov for smøre-servicering :-/
Manuel smøring af leddene er et helvede p.g.a. snævert med plads til
adskillese, og i efterhånden mange tilfælde manglende centralstøtteben, og
tidligere tråde har begrædt manglende forekomst af smørenipler.
Derfor føler jeg at ZZR'eren fortjener at blive trukket frem i lyset, her
hvor jeg faldt tilfældigt over det (min svoger havde ikke anden relevant
lekture (læs: mc-magasiner) at tage med på das)!
(*):
Jeg har engang haft et smøreskema til en Morris Minor i hånden: Der var
omkring et halvt hundrede punkter der skulle smøres, hver med ét af 5-10
smøremidler og med hvert sit interval, så et mere servicefrit køretøj kan
man godt forstå at motorjournalister har hyldet
--
Armand