KTM/drosling
Fra : Bøge

Dato : 14-02-04 19:53

Hej
Jeg overvejer at købe en KTM lc4-620 i tyskland, men mange af dem er droslet
til 20 kw, er der nogen der ved hvordan de er droslet. ?
Kan man uden videre pille droslingen af ?

Mvh Bøge.

Fra : mek

Dato : 15-02-04 00:18

"Bøge" <kramerFJERN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
droslet
> til 20 kw, er der nogen der ved hvordan de er droslet. ?
> Kan man uden videre pille droslingen af ?

Er den billiger at købe i tyskland/hvor meget, kan desværre ikke
svare på dit spørgsmål, tror dog ikke det er et problem?????

Fra : Armand

Dato : 13-02-04 21:19

> [...]
droslet
> til 20 kw, er der nogen der ved hvordan de er droslet. ?
> Kan man uden videre pille droslingen af ?

Droslingens herkomst er at finde i modellens papirer, så den tyske ejer
burde være den nærmeste til at forklare derom!
Drosling ses udført på alskens måder, lige fra begrænsning af gasspjældets
løft i c.v.-karbunader, og anslagsstop for gasgivning, til mindre diametre
på indsugnings-stutse og udst.-forrør, samt lavere knastaksler.
I de senere år er også elektroniskdrosling begyndt at vinde mere indpas!
Det er min opfattelse at modeller solgt i mindre omfang får de mere
primitive droslinger monteret, hvorimod de meget solgte modeller droslet til
den populære(gamle) 27 HK's og (nyere) 34HK's -klasse, er dem der er droslet
v.h.a. andre knastaksler!

--
Armand.