/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki Gsx 600
Fra : Nicolai


Dato : 13-02-04 22:43

Hej

Min kærste har forelsket sig i en
Suzuki Gsx 600 F fra 1997 "jubilæums model" den guld farvede

kan i fortælle om motor gearkasse den har kørt ca 40000 km

er den slid stærk ? service priser ? jeg mener at modellerne fra 1989 til
1997 er ens.

vi har fundet en til 58 kilo

den har nogle stenslag i kåben ??? kan det laves til små penge

den skal jo selvfølgelig være fin til hun skal ud og lufte dyret.



hilsen

Nicolai











 
 
Jacob Bunk Nielsen (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 14-02-04 14:21

"Nicolai" <n.l@pc.dk> writes:

> Min kærste har forelsket sig i en
> Suzuki Gsx 600 F fra 1997 "jubilæums model" den guld farvede

Så er den sag jo afgjort

> kan i fortælle om motor gearkasse den har kørt ca 40000 km
>
> er den slid stærk ? service priser ? jeg mener at modellerne fra 1989 til
> 1997 er ens.

Motoren er kendt for at kunne spise knastaksler og vippearme. Det
koster op mod 10.000 kroner at reparere. Motoren er samtidig
olie/luft-kølet, og ikke vandkølet, hvilket nedsætter dens levetid.

Har den været passet pænt, så er det sikkert ikke noget at bekymre sig
om, men virker den misligeholdt, så find en anden.

Beting også købet af at I får en mekaniker til at åbne og kigge om
knastakslerne er slidt, og hvis de er, så find en anden.

Den nye udgave er i øvrigt også lavet i en gul udgave, som ligner den
I har set lidt i farven.

> vi har fundet en til 58 kilo

Det synes jeg lyder lidt dyrt. Men det er måske også bare den pris den
står til et eller andet sted? Så kan I jo forhandle. Jeg synes den
skal gå for omkring 50 kkr uden at jeg ellers har set den.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Armand (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-04 21:09


"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3wu6pkdb3.fsf@paven.bunk.cc...
>
> ....... Motoren er samtidig olie/luft-kølet, og ikke vandkølet, hvilket
> nedsætter dens levetid.

Dét lyder voldsommere end det er!
Oliekølingen er egentlig en udemærket metode at få kølet bedre end ved
almindelig set luftkøling, og Suzuki's argument for princippet var vægt
relateret (i forhold til den optimale vandkøling); men sidenhen har selv
Suzuki taget vandkølingen til sig, og paradoksalt nok det på deres
sportligste og derfor letteste modeller!
En fortsættelse af sætningen á: "...mindre end hvis den havde været
luftkølet" vil derfor være passende :-/

> Beting også købet af at I får en mekaniker til at åbne og kigge om
> knastakslerne er slidt, og hvis de er, så find en anden.

Jup!
Det med de sprøde knasteri suzuki's oliekølede motorer, er egentlig et af
mine mantra'er her på gruppen; men Jacob Barfoed (tror jeg) fandt på en
fornuftig måde at klare de skær på:
Inden der kommer penge på bordet, så beting handelen af, at du som køber får
lov at betale for et service, og lad i den forbindelse mekanikeren sige god
for knasternes tilstand!
Hvis topstykket dømmes ude af mekanikeren, kan man enten forhandle om et
nedslag svarende til mekanikerens rep.overslag, eller ende med at løbe
skrigende fra handelen og derved nøjes med at have begrænset sine tab til
service-udgiften
Hvis der ingen fejl er omkring knasterne, så har man fået vished derom og
tillige allerede fået serviceret modellen fra start af!

Et rent Columbus-æg!

--
Armand.







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408606
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste