"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:402d2fc2$0$247$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg troede der var lidt plads til fingrene på en aprilia leonardo
> når der skulle stille ventiler men der er ikke mere plads på min tenere
> og det er også mere bøvlet i og med at sæde og tank skal af.
>
> Mhs til ventiler er de motorer meget lig hinanden. Enkelt overliggende
> knast og 4 ventiler. På leonardoen piller man hele toppen af så der er
> egenligt er rimeligt plads at rode på, mens bare piller 2 propper og et
> dæksel af på xt'en. Begge har stilleskruer men tenereen har en lille
> firkant på toppen istedet for en slids der kan tages med en
> skruetrækker.
>
> Nå men jeg havde forberedet mig lidt og købt en "special-nøgle" hos
> louis. Den er bare et stykke blik med et firkantet hul i hver ende (i
> forskellig størrelser). Den rodede jeg så lidt med indtil jeg gik ind og
> fandt vinkelsliberen og kortede den ned til ~5cm. så var den da til at
> komme til med....
>
> (KEDO har vist en specialtop der formålet - sådan må jeg hellere få fat
> på til næste gang)
>
> Motoren har kun gået 6500-7000km (Usikkerheden skyldes et knækket
> speedookabel) og alle ventiler var nu meget tæt på mindstemål og den ene
> indsugning var helt klart under. Det tog så noget tid på gulvet at få
> dem på plads. Der er ikke meget plads ved indsugningsventilerne.
>
> Dernæst var det også tid til frisk olie. Det tager ikke lang tid at få
> den driftsvarm når den bare tøffer på stedet. Det er også lidt mere
> omstændigt på xt'en end på leonardoen. Tørsumpen gør jo at der skal
> tømmes 2 steder. Desuden skal oliefilteret udluftes efter skift
>
> Så jeg vil fra nu af ikke være så fordømmende over for hvor besværlig
> leonardoen er at lave service på ....
>
> Desuden fik jeg så lige givet indersiden af tanken en gang sort tektyl.
> Jeg brugte en sort affaldssæk og tape til afdækning, og med mindre man
> ved at sådan en tank bør være blå på indersiden så ser man det ikke.
>
> Min nye marving potte er også allerede ræverød. Det er kun et par uger
> jeg har kørt med den. Jeg har fået foreslået at male den med sort
> tektyl, men det blev ikke i denne omgang.. Der er alligevel også mange
> andre kringekroge på stel der også bør have en tur - senest inden næste
> vinter...
>
> --
> Anders dot Majland at jyde dot dk
> email address in header is not valid
>
- Må jeg være den første til at kongratulere med din absolut nyskabende og
garanteret allerførste 2-takter baserert på en 4-takter ?
"Desuden fik jeg så lige givet indersiden af tanken en gang sort tektyl."
Når den sorte tektyl går i opløsning umiddelbart efter 1. påfyldning af
benzin (uden olie) vil du garanteret opleve nogle HELT
ukendte takter fra din motor.....
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder