Hvad hedder det ?
Fra : Søren Arnvig

Dato : 17-02-04 00:32

Når vi skiller vores flasker ad, i forbindelse med det årlige visuelle
syn,
anvender vi et værktøj til at holde flasken. Det er et metalgreb med en
rem, som sættes omkring flasken og fastklemmes af grebet.

Er der nogen som ved hvad sådan en "himstregøjs" hedder i fagsprog ?

Søren Arnvig

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-02-04 08:56

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> wrote in message

> Er der nogen som ved hvad sådan en "himstregøjs" hedder i fagsprog ?

Det lyder som en remrørtang..

Thore

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-02-04 08:58

"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote in message news:4031c8fd$0>

> Det lyder som en remrørtang..

de korte af dem bliver også kaldet en oliefilteraftrækker, men de er nok for
korte til en luftflaske..

Thore

Fra : Lars k.

Dato : 17-02-04 09:10

> Det lyder som en remrørtang..

Jeg mener også at det er en remrørtang, men den kaldes også andre ting så
som:

Universal(rør)tang
Universalåbner

--
Lars
www.evt.dk

Fra : Adam Rubin

Dato : 17-02-04 09:04

> [...]
> rem, som sættes omkring flasken og fastklemmes af grebet.
>
> Er der nogen som ved hvad sådan en "himstregøjs" hedder i fagsprog ?

Det engelske ord er "Strap Wrench". Så på dansk må det vel være en "Strop
nøgle"

Adam