Printervenlig side og css
Fra : Michael Borup

Dato : 17-02-04 15:15

Hej
Arbejder med et print-css, der ser således ud:
/* print styles */

body { font-size: 12pt; font-family: Times New Roman;
line-height: normal; color: #000000;
background-color: #FFFFFF; margin-left: 0;
margin-right: 0;
margin-top: 0 }

table { font-size: 12pt; font-family: Times New Roman; }
logo {
   visibility:hidden;
   position:absolute;
   top:0px;
   left:0px;
}
topbar {
display: none;
}
leftnav {
display: none;
}
navStuff
{
DISPLAY: none
}
Det refererer til denne
URL:http://www.jcvu.dk/diplomuddannelse/skabelon.htm

Når jeg printer siden ud, står al tekst i en lang, smal spalte,
istedet for at vises som original-teksten.
Hvad er der galt???

mvh
Michael Borup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 17-02-04 16:04

Michael Borup <mi@udd.aardassem.dk> wrote in news:c0t7lg$mjk$1@sunsite.dk:

> Når jeg printer siden ud, står al tekst i en lang, smal spalte,
> istedet for at vises som original-teksten.
> Hvad er der galt???

Det kan være mange forskellige ting, men det er ikke til at sige fordi din
HTML er opbygget af sytten tusinde tabeller.

For at få fuldt udbytte af en print css er det vigtigt at din HTML er
opbygget med en korrekt struktur. Du skal droppe tabeller til layout, så kan
du meget lettere styre hvordan tingene skal printe. Med tabeller er en stor
del allerede låst fast i HTML-koden, og den kan ikke laves om med CSS.

Meget ironisk at linket netop omhandler XML- Du kan med fordel skifte din
HTML fra HTML 4 til XHTML som netop er skrevet i XML.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-02-04 01:29

Michael Borup <mi@udd.aardassem.dk> skrev:

> URL:http://www.jcvu.dk/diplomuddannelse/skabelon.htm
>
> Når jeg printer siden ud, står al tekst i en lang, smal spalte,

Kig lige på fejlene først - se:

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.jcvu.dk%2Fdiplomuddannelse%2Fskabelon.htm&warnings=yes&spider=yes

Når det er rettet til, får du sikkert noget ud af http://html-faq.dk/2012.asp

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Lars Olesen

Dato : 19-02-04 08:22

Eller: http://www.alistapart.com/articles/goingtoprint/

--
Lars Olesen
Konkurrence på <http://www.fodboldenslegestue.dk>

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-02-04 14:15

Lars Olesen <lsolesen@hotmail.com> skrev:

> Eller: http://www.alistapart.com/articles/goingtoprint/

Klart nok. Jeg prøver bare at fortælle på almindelig dansk hvor
nemt det kan gøres.

--
Allan
http://html-faq.dk