CSS til at dele en side op
Fra : Belli

Dato : 15-02-04 21:46

Hej NG

Jeg er ny i CSS og har et spg. til hvordan jeg deler min side op.

Jeg vil gerne have at siden bliver delt op i 2 lige store vandrette
firkanter. Nederst skal der være links og når jeg trykker på et link
opdateres den øverste vandrette firkant med linkets info.

Hvordan gøres det og må jeg se lidt kode

Tak
Belli

Fra : HaMSelV

Dato : 15-02-04 22:49

Jeg tror slet ikke det kan lade sig gøre i CSS...

Men kender du frame..?

Hvis ikk så gå ind på www.html.dk og ind i html-tutorial, og så gå ned
i frames...

der vil du finde ud af hvordan man deler sider op....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sverri M Olsen

Dato : 16-02-04 19:37

> [...]
> opdateres den øverste vandrette firkant med linkets info.
>
> Hvordan gøres det og må jeg se lidt kode

Ok!
Nu er jeg ved at være sådan rimelig god til html og css.. så jeg tror
lige jeg vil vise dig hvordan jeg gør det. (Men man kan dog ikke gøre
det sådan at kun den øverste part opdateres.. tror jeg nok!) Sig
endelig fra om jeg gør noget forkert!

HTML:

CSS:

body{
margin: 0px;

top{
position: relative;
background-color: #ffffff;
height: 50%;
width: 100%;
}

bund{
position: relative;
background-color: #000000;
height: 50%;
width: 100%;
}

... Nu skulle du få delt vinduet op i 2. Den øverste part er hvid, og
den nederste er sort!

Håber at du fik lidt hjælp der :)