bokse i boks?
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 15:35

Nu har jeg brugt en masse tid på at prøve at forstå alt det med validering,
men må lige holde en pause og så længe siden ligner noget der er smidt ind
med en kulskovl er valideringen jo også lige meget.
Nu kunne jeg godt bruge noget hjælp til at forstå hvorfor min side ser så
underlig ud.
Det er www.peter-m-p.dk/ny

--
Hilsen
Mia

Fra : Lars Raaby

Dato : 15-02-04 17:10

NN skrev bl.a.:
> [...]
> jo også lige meget.
> Nu kunne jeg godt bruge noget hjælp til at forstå hvorfor min

Jeg syntes det ser lidt rodet ud. Kan du ikke henvise til en side
du har set og så fortælle at det er sådan din side skal se ud.

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 18:09

"Lars Raaby" skrev i en meddelelse:
> Jeg syntes det ser lidt rodet ud. Kan du ikke henvise til en side
> du har set og så fortælle at det er sådan din side skal se ud.

Hej
Jeg har lavet et hurtigt udkast på "den gammeldags måde" som der linkes til
i den fede tekst. Undskyld det ikke er tydeligere.

--
Hilsen
Mia

Fra : from south

Dato : 15-02-04 17:36

Hej Mia
"NN" <sluddermor> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en kulskovl er valideringen jo også lige meget.
> Nu kunne jeg godt bruge noget hjælp til at forstå hvorfor min side ser

Det er ikke det smarteste kode du har lavet, men tror mere at du ikke
nytænker, din smykkeside bruger også samme blanding af kode, tag et par
timer på dette link http://hjemmesideskolen.dk/html/index1.asp så tror
jeg at du forstår meget mere. Husk at glemme alt det du har lavet før,
så får du et meget bedre resultat. Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 18:08

"from south" skrev i en meddelelse:

> [...]
> jeg at du forstår meget mere. Husk at glemme alt det du har lavet før,
> så får du et meget bedre resultat. Mvh Knud

Hej Knud
Jeg har efterhånden brugt meget mere end et par timer der på ovenstående
side og på html.dk.
Jeg vil jo netop bygge det hele op med css og glemme alt det gamle.

--
Hilsen
Mia

Fra : from south

Dato : 15-02-04 19:08

Hej Mia

> [...]
ovenstående
> side og på html.dk.
> Jeg vil jo netop bygge det hele op med css og glemme alt det gamle.

Så må du jo have noget hjælp, så du forstår ideen med opbygningen. Mvh
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 19:34

"from south" skrev i en meddelelse:
> Så må du jo have noget hjælp, så du forstår ideen med opbygningen. Mvh
> Knud

Det er vel egentlig det jeg beder om her. Jeg forstår ikke grunden til at
tingene ikke lægger sig der på siden hvor jeg tror jeg har bedt det om at
lægge sig

--
Hilsen
Mia

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-04 21:08

"NN" <sluddermor> skrev

> Det er vel egentlig det jeg beder om her. Jeg forstår ikke grunden til at
> tingene ikke lægger sig der på siden hvor jeg tror jeg har bedt det om at
> lægge sig

Prøv en gang at sætte /* */ omkring de enkelte elementer ('slukke dem' -
alle sammen) i css og sæt samtidig <!-- --> om de tilsvarende elementer i
html.
Nu kan du så tænde dem igen en efter en ved at fjerne /* */ og <!-- -->,
indtil du finder noget, der ikke gør som du vil have. Ret indstillingerne i
det element, indtil det opfører sig rigtigt og gå så videre med næste
element.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-02-04 22:34

Erik Ginnerskov skrev:

> Prøv en gang at sætte /* */ omkring de enkelte elementer
> ('slukke dem' - alle sammen) i css og sæt samtidig <!-- -->
> om de tilsvarende elementer i html.

Det ser ud som om at Mia/NN er gået i gang med at udkommentere i
html-filen. Men det er desværre sket på en uheldig måde - der
mangler mellemrum efter "<!--" og før "-->" flere steder - og der
er indlejrede kommentarer der også kan give problemer.

Prøv at validere siden med kommentarerne og ret til så de også er i
orden. Alternativt kan du helt droppe kommentarerne og slette
linjerne i stedet (hav en backupfil, så du kan se hvad du har
slettet).
--
Jens Gyldenkærne Clausen