Max bredden på et felt - CSS ?
Fra : SpookiePower

Dato : 14-02-04 23:55

Jeg har oprette et felt som ser således ud i CSS -

..side{
width:300px;
margin-top:80px;
margin-left:300;
color:Black;
background:#eeefff;
border:solid 1px #666699;
}

I ovenstående felt henter jeg text ind fra en database, så det kan læses
af brugerne. Men der er også mulighed for at brugerne selv kan
smide noget text i databasen, så det kan læses af andre. Feltet
hvori brugerne kan skrive en text, ser således ud -

<textarea name="skrivnyhed" cols="76" rows="15"></textarea>

Mit problem er at hvis brugere bare taster derudaf og lader curseren
automatisk fortsætte på næste linie, uden at trykke enter, så bliver
text-feltet(.side) lige så langt som indlægget er. Dvs det bliver
vist for andre på een lang linie, altså længere end de 300px.

Hvordan får jeg texten ned på næste linie, hvis der ikke trykkes enter
og texten er længere end 300px ?

Eksemple kan ses her -
http://a.1asphost.com/activewwebsite/news/news.asp

Fra : pepss

Dato : 15-02-04 00:04

"SpookiePower" skrev

> [...]
> vist for andre på een lang linie, altså længere end de 300px.
>
> Hvordan får jeg texten ned på næste linie, hvis der ikke trykkes enter

jeg bruger denne <P STYLE="word-wrap:break-word;left:0"> når jeg udskriver.
det virker godt nok men er der en der har en anden møde at klare det på vil
jeg også meget gerne høre den!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-02-04 11:40

SpookiePower skrev:

> Mit problem er at hvis brugere bare taster derudaf og lader
> curseren automatisk fortsætte på næste linie, uden at trykke
> enter, så bliver text-feltet(.side) lige så langt som
> indlægget er.

Da kun hvis dine brugere ikke sætter nogen mellemrum i teksten.
Medmindre dine brugere jævnligt skriver grønlandsk eller volapük,
kan jeg ikke se at det er et større problem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : SpookiePower

Dato : 15-02-04 11:48

> Da kun hvis dine brugere ikke sætter nogen mellemrum i teksten.
> Medmindre dine brugere jævnligt skriver grønlandsk eller volapük,
> kan jeg ikke se at det er et større problem.

Det har du faktisk ret i, jeg var ikke klar over at det virkede
på den måde. Tak for hjælpen.