Design
Fra : Belli

Dato : 14-02-04 12:18

Hej NG

Jeg ønsker en hel hvid side med en streg der er buet fra top til bund. Det
skal nærmest være et S der går fra venstre top til højre bund.

Hvordan laver man sådan en? Skal man lave det i et tegne program og så sætte
et billede ind på siden eller kan det laves i CSS.

Tak
Belli

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-04 14:55

"Belli" <belli@xx.xx> skrev

> [...]
sætte
> et billede ind på siden eller kan det laves i CSS.

Eneste mulighed er et baggrundsbillede. I dit sted ville jeg genoverveje
designet. Et så stort baggrundsbillede vil tage en rum tid at hente hjem.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : John

Dato : 14-02-04 15:14

Erik Ginnerskov <eginNOSPAM@html-faq.dk> skrev bla:

> Eneste mulighed er et baggrundsbillede. I dit sted ville jeg
> genoverveje designet. Et så stort baggrundsbillede vil tage en rum
> tid at hente hjem.

Tror nu ikke et gif billede af den karakter kan fylde særlig meget

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-04 15:20

"John john@jp-web.INVALID>" <<erstat invalid med dk> skrev

> Tror nu ikke et gif billede af den karakter kan fylde særlig meget

Hvis du vil opnå en enkelt streg på skrå ned gennem dokumentet, skal det
være et ret stort billede (højde*bredde). Så selv om billedet evt. kan
holdes så enkelt som to farver (bliver uvilkårligt grimt og takket), bliver
det nu alligevel en anselig størrelse, hvis det skal kunne dække selv de
største mulige browservinduer.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : John

Dato : 14-02-04 21:14

> [...]
> takket), bliver det nu alligevel en anselig størrelse, hvis det skal
> kunne dække selv de største mulige browservinduer.

Hurtigt klasket ned og enda en sææærdeles tyk streg 9byte
www.jp-web.dk/s.gif

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-04 23:49

"John john@jp-web.INVALID>" <<erstat invalid med dk> skrev

> Hurtigt klasket ned og enda en sææærdeles tyk streg 9byte
> www.jp-web.dk/s.gif

Skal vi ikke kalde det 9 KB i stedet?

Men alligevel overraskende småt og endda 1300x800x256

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Froggy

Dato : 15-02-04 23:41

Prøv at klikke og kigge på:

http://home.no/sjov/grfk/bg/

-legede lige lidt med John's fil -håber det er ok, den er forhåbentlig ikke
copyrightet
-og forklar mig så lige hvordan f.... det overhovedet skulle kunne lade sig
gøre, at lave en sådan figur som baggrundsbillede... -så vidt jeg ved (men
jeg ved ikke nok endnu), kan man ikke skalere baggrundsbilleder, så de
passer til alle skærmopløsninger -eller hvordan???

hilsner fra
Froggy

Fra : John

Dato : 16-02-04 11:31

Froggy <froggy@ofir.dk> skrev bla:
> Prøv at klikke og kigge på:
> -legede lige lidt med John's fil -håber det er ok, den er
> forhåbentlig ikke copyrightet
Jeg har ikke copyright på S )

> [...]
> vidt jeg ved (men jeg ved ikke nok endnu), kan man ikke skalere
> baggrundsbilleder, så de passer til alle skærmopløsninger -eller

Tror jeg heller ikke umiddelbart er muligt med en sådan figur (S) hvis den
skal være fuldstændig ens i alle opløsninger

Min pointe var nok blot at at sådant billede ikke nødvendigvis behøver at
fylde en bondegård men blot få kb

ps jeg tror det Jens mener er at du som jeg lader det stå du svarer på og så
svarer nedenunder som jeg har gjort, således at dit svar står nederst

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-02-04 23:51

Froggy skrev:

> -og forklar mig så lige hvordan f.... det overhovedet skulle
> kunne lade sig gøre, at lave en sådan figur som
> baggrundsbillede...

Det er bare at henvise til den ;)

> -så vidt jeg ved (men jeg ved ikke nok
> endnu), kan man ikke skalere baggrundsbilleder, så de passer
> til alle skærmopløsninger

Nej - det skal man ikke regne med. Lav i stedet et baggrundsbillede
der kan fungere i alle opløsninger. Man kan udmærket bruge s-ideen,
bare man ikke forventer at det går fra hjørne til hjørne i alle
browsere.

NB: Når du bundciterer er det svært at se hvad du konkret
kommenterer. Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Froggy

Dato : 16-02-04 09:33

til Jens G. C.

Sorry jeg er ny her...
men det er svært at følge dit råd m.h.t. citatteknik, når siden ikke er
tilgængelig

I øvrigt er det vel helt naturligt, at min kommentar var til den (de)
umiddelbart foregående indlæg i tråden...
-oven i købet med henvisning til John's fil...
-at du så klipper det fra i din kommentar til mig, får mig jo bare til at
fremstå som komplet tåbelig... -kan man egentlig tillade sig, at klippe det
halve -og i den her sammenhæng det vigtigste fra?
-og så kritisere for at det ikke var med

lidt frustrede hilsner fra
Froggy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-04 11:26

Froggy skrev:

> Sorry jeg er ny her...

Fair nok - det har vi alle været. Jeg kan anbefale gruppen
<news:dk.velkommen> hvor man kan få gode råd om at skrive på
usenet.

> men det er svært at følge dit råd m.h.t. citatteknik, når
> siden ikke er tilgængelig

Hovedpointen - svar under det der citereres - kan læses direkte i
min signatur (det var den jeg henviste til). Usenet.dk er desværre
lidt ustabilt, men siden virker fint nu. Hvis den stadig volder
problemer, kan du se Google cache-kopi her:

<http://www.google.dk/search?q=cache:http%3A//usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

> I øvrigt er det vel helt naturligt, at min kommentar var til
> den (de) umiddelbart foregående indlæg i tråden...

Problemet er at man ikke læser en tråd på en gang. Jeg læser denne
gruppe mange gange om dagen - og hver gang læser jeg de indlæg der
er kommet siden sidst. Når der kommer et nyt indlæg i en tråd er
der ingen grund til at læse de tidligere indlæg i tråden igen -
forudsat at der er citeret fornuftigt.

> -oven i købet med henvisning til John's fil...

   Det er en muldvarp på motorcykel!
   Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

   Nej.
   Er det let at forstå når svarene kommer før spørgsmålene?

Herover virker den omvendte rækkefølge måske bare forvirrende, men
man kan dog trods alt se hvilke svar der hører til hvilke
spørgsmål. Når du bundciterer, skal man som læser selv gætte sig
til hvilke dele af det foregående indlæg du kommenterer.

> [...]
> tillade sig, at klippe det halve -og i den her sammenhæng det
> vigtigste fra? -og så kritisere for at det ikke var med

Jeg kritiserede dig ikke for at undlade noget i dit svar. Kritikken
går på at den måde du citerer på er problematisk.

Jeg sætter opfølgning til netikettegruppen hvor debat om bl.a.
citatteknik hører hjemme.

FUT: <news:dk.admin.netikette>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--