Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort og trådløs overførsel til TV
Fra : Raz

Dato : 18-02-04 00:43

Hejsa

Jeg har erhvervet mig et Medion trådløst overførselssystem, som gerne
skulle komme til at fungere mellem min pc og mit tv. Jeg har et
Geforce Ti 4200 grafikkort, og så vidt jeg kan se, er der et SVHS-stik
ved siden af skærmstikket (er det nogen der kan bekræfte mig i at det
er et SVHS-stik?)

Mit Medionsystem benytter gult videostik og rød/hvide audio-stik. Der
følger en audioadapter med.

Mit spørgsmål er om der findes et stik til at omforme fra SVHS til alm
videostik? Eller er der noget jeg har misforstået?

Håber meget på hjælp, da det er ved at drive mig fra sans og samling

På forhånd tak

mvh

Rasmus

Fra : Jante

Dato : 18-02-04 01:23

"Raz" <rasmus@lundgreen.net> skrev:

> [...]
>
> Mit spørgsmål er om der findes et stik til at omforme fra SVHS til alm
> videostik? Eller er der noget jeg har misforstået?

Det eneste, du har misforstået (men det gør mange andre nu også)
er begrebet SVHS, som er en båndstandard (ligesom VHS).
Det, du mener er S-Video (eller Y/C video), og det, du mangler er
sandsynligvis en S-Video til Composite adapter, f.eks fra Sandberg:
http://www.sandberg.it/worldwide/default.asp?file=prod.asp?prod=502-34

Mvh.
J.L

Fra : Raz

Dato : 18-02-04 09:46

> [...]
> Det, du mener er S-Video (eller Y/C video), og det, du mangler er
> sandsynligvis en S-Video til Composite adapter, f.eks fra Sandberg:

Hej J.L.

Det ser ud til at være svaret på mine bønner.

Mange tak for hjælpen.

Mvh,

Raz

Fra : Raz

Dato : 18-02-04 18:26

> Hej J.L.
>
> Det ser ud til at være svaret på mine bønner.
>
> Mange tak for hjælpen.
>
> Mvh,
>
> Raz

Nu er den der sq. Perfekt - og tak for hjælpen. Billedet går fint
igennem, men jeg er lidt skuffet over lyden. Den "brummer" eller
skratter lidt. Er der noget man kan gøre?

Raz

Fra : Jante

Dato : 18-02-04 21:41

"Raz" <rasmus@lundgreen.net> skrev:

> Nu er den der sq. Perfekt - og tak for hjælpen. Billedet går fint
> igennem, men jeg er lidt skuffet over lyden. Den "brummer" eller
> skratter lidt. Er der noget man kan gøre?

Hmm, check stikforbindelser (jack-stik) i lydkortet.
Der skal ikke meget slitage til, før det kan høres.

Mvh.
J.L