Touring kåbeglas - hvilken type ?
Fra : Carsten

Dato : 24-04-01 10:02

Jeg skal have mig et touring kåbeglas inden jeg skal tour'e til Italia her
om et par måneder. Jeg har fundet følgende site:
http://www.sbfiberdesign.com/html/kaabeglas_ram.html

Hvad skal jeg vælge ? Flip up som ikke er fandes køn at køre med (bagefter)
eller double bubble, som formentlig ikke giver helt den samme touring
(vind)dækning. Nogle pro's and con's ?

Carsten
CBR 600 F2

p.s. Skulle der være en læser som har et liggende så hører jeg gerne.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-04-01 10:44

Min erfaring er, at hvis du skal have nyt glas, skal du sørge for at det kan
vifte vinden helt op over din hjelm. Hvis du får vind midt på hjelmen, får
du en masse turbulens, som giver kraftig støj og du kommer til at sidde at
dingle med dit hoved ved høje hastigheder.
Jeg havde et "flip up" på min gamle CBR1000, og det kan jeg ikke anbefale.
Det originale var bedre. Men det afhænger jo helt af din højde og hvor
foroverbøjet du sidder (armlængde). Så det er til dels individuelt. Jeg er
193 cm.

--
Mvh.
Henrik (som kører med originalt kåbeglas)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 24-04-01 23:17

> Hvad skal jeg vælge ? Flip up som ikke er fandes køn at køre med (bagefter)
> eller double bubble, som formentlig ikke giver helt den samme touring
> (vind)dækning. Nogle pro's and con's ?

Prøv at checke ham her http://www.axesstrading.se/
Jeg købte selv at glas der fra og fik både rådgivning, et billede sendt
før jeg købte og i øvrigt en god behandlig. Kvaliteten på produktet
virker også god.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 (og et mega stort kåbeglas).