Løs katalysator
Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 18:22

På min Previa lyder det som om katalysatorelementet er raslet løs inde i
potten.
Kan man gøre den fast igen, eller er jeg nødt til at skifte hele "kat'en"?

fourener den mere med en løs kat' (den skal snart til syn)?

mvh Ole

Fra : SNiP

Dato : 17-02-04 17:27

Ole Kristiansen wrote:
> [...]
> "kat'en"?
>
> fourener den mere med en løs kat' (den skal snart til syn)?

Ere, "Katten er raslet løs" Nej det går ikke, en katalysator er en beholder
med en fandens masse plader inde i, svjv. Hvis den rasler er det ved det den
er faldet sammen, og skal udskiftes.

/J

Fra : ham

Dato : 17-02-04 19:00

> [...]
beholder
> med en fandens masse plader inde i, svjv. Hvis den rasler er det ved det

Det er godt nok ikke plader der er indeni, men en keramik kerne med en
f****** masse huller i, der er nok ikke andet at gøre end at skifte hele
katten, og den er vist "kattens" dyr til sådan en, det er vist knap 3000,- +
moms for sådan en uoriginal

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 21:38

> [...]
> katten, og den er vist "kattens" dyr til sådan en, det er vist knap 3000,-

Til den pris kan jeg godt leve med at den rasler en smule - og ved nærmere
eftertanke må den vel virke efter hensigten, da lambdasonden vil "sige til "
hvis udstødningen ikke renses ordentligt?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-02-04 21:42

"Ole Kristiansen" <ole_kSNABELApost10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
"
> hvis udstødningen ikke renses ordentligt?

Lambda sonden sidder før katten og kan således ikke vide om den virker eller
ej.

Angående prisen, så prøv at spørge ved en ophugger,
de kan have en kat til en noget lavere pris (ca 500,-).

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 22:59

> Angående prisen, så prøv at spørge ved en ophugger,
> de kan have en kat til en noget lavere pris (ca 500,-).

Er der ikke noget med at autoophuggere har en fælles database for brugte
dele?
Har du et link?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-02-04 22:18

"Ole Kristiansen" <ole_kSNABELApost10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke noget med at autoophuggere har en fælles database for brugte
> dele?
> Har du et link?

http://www.dataophug.dk/autodatalager2sprog/index.asp

Det skulle være den.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : ham

Dato : 18-02-04 13:07

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "
>
> Lambda sonden sidder før katten og kan således ikke vide om den virker

På sådan en sidder der faktisk 2 lambda sonder, en før og en efter katten,
så det er nok en god ide at få katten skiftet, den pris jeg oplyste er
udsalgsprisen hos mekonomen, hvor jeg har adgang til deres web bestilling.
man kunne også købe en uoriginal universal kat og få svejset på, jeg lavede
bagtøj på en Previa på mit arbejde for nylig, der sad der en kat fra en ford
på, da jeg så kom til syn med den, og den var godkendt, spurgte jeg
synsmanden om det var ok at montere en kat fra et andet bilmærke, og det
svarede han ja til så længe den ikke forurenede for meget.

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-02-04 22:15

> [...]
> Kan man gøre den fast igen, eller er jeg nødt til at skifte hele "kat'en"?
>
> fourener den mere med en løs kat' (den skal snart til syn)?

Den skal skiftes. Sådan en fætter hos producenten her koster ikke mere end
121 euro til en previa.
http://unifit-daten.de/baseportal.pl?htx=/unifit-daten.de/shop_de/detail&Rub
rik==Universal-Kats&Name==UN%20334-VA

Venligst