EXE eller IDE
Fra : Tomas Christiansen

Dato : 24-04-01 08:56

Hvordan er det nu at man lettest kan se om ens VB6 program kører som en
kompileret EXE-fil eller gennem VB udviklingsmiljøet?

-------
Tomas

Fra : Tim Sørensen

Dato : 24-04-01 09:37

Tomas Christiansen <toc@blikroer.dk.removethis> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lkaF6.74$rI.3603@news.get2net.dk...
> Hvordan er det nu at man lettest kan se om ens VB6 program kører som en
> kompileret EXE-fil eller gennem VB udviklingsmiljøet?

Tryk "F5" på dit tastatur mens du har dit projekt åbent i VB.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://dondata.adsl.dk

Fra : Niels Henriksen

Dato : 24-04-01 11:05

"Tim Sørensen" <dondata@dondata.adsl.dk> wrote in message

> Tryk "F5" på dit tastatur mens du har dit projekt åbent i VB.

Tror du ikke at han mener i koden?

--
Niels Henriksen
Systemudvikler

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 24-04-01 10:43

> Tryk "F5" på dit tastatur mens du har dit projekt åbent i VB.

F5 = Start knappen på værktøjlinjen = Start
Ctrl + F5 = Start with full compile

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 24-04-01 10:50

Tim Sørensen skrev:
> Tryk "F5" på dit tastatur mens du har dit projekt åbent i VB.

Nå, ja, ja, ja...

Det var programatisk - inde fra programmet - jeg tænkte på.
Programmet skal på én eller anden måde "have at vide" om det kører som en
exe-fil eller fra VB IDE'en.

-------
Tomas

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 24-04-01 10:59

"Tim Sørensen" <dondata@dondata.adsl.dk> skrev i melding

> Tomas Christiansen <toc@blikroer.dk.removethis> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:lkaF6.74$rI.3603@news.get2net.dk...
>
> Tryk "F5" på dit tastatur mens du har dit projekt åbent i VB.

App.EXEName

Returns the root name of the executable file (without the extension) that is
currently running.
If running in the development environment, returns the name of the project.

Hvis du har forskjellig navn på prosjekt og program-fil, kan du bruke
denne....

--
Snutten

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 24-04-01 11:24

> Tomas Christiansen <toc@blikroer.dk.removethis> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:lkaF6.74$rI.3603@news.get2net.dk...

En mulighed er at angive en kommandolinie-parameter under Project -->
Properties --> Make
- der efter kan man i koden teste for om parametren indgår i COMMAND, f.eks.
"udvikler"

If Instr(COMMAND,"udvikler") > 0 Then
KørerIDE = True
End If

---
mvh
Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Niels Krogh

Dato : 24-04-01 12:06

Hej Tomas,

Prøv lige smid flg. kode på en form :

Private Declare Function GetModuleFileName Lib "KERNEL32" Alias
"GetModuleFileNameA" (ByVal hModule As Long, ByVal lpFileName As String,
ByVal nSize As Long) As Long

Public Property Get DebugMode() As Boolean
Dim strFileName As String
Dim lngCount As Long
strFileName = String(255, 0)
lngCount = GetModuleFileName(App.hInstance, strFileName, 255)
strFileName = Left(strFileName, lngCount)
If UCase(Right(strFileName, 7)) <> "VB6.EXE" Then
DebugMode = False
Else
DebugMode = True
End If
End Property

Du kan så skrive i dine rutiner fx

If Me.DebugMode = True then...

eller

If FrmMain.DebugMode = False then...

.... alt efter hvordan du bruger det...

mvh
Niels

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 24-04-01 22:01

Niels Krogh skrev:
> Hej Tomas ...
> Private Declare Function GetModuleFileName Lib "KERNEL32" ...
> Public Property Get DebugMode() As Boolean ...

Ikke dårligt!

Den løsning snupper jeg - og hvis man er bange for performance, kan man
bruge en static variabel eller to til at gemme resultatet, så der kun køres
GetModuleFileName og efterbehandling én gang.

At du så oven i købet kan stave mit navn rigtigt er helt exceptionelt.

Tak!

-------
Tomas