stop kalken
Fra : Leonard

Dato : 17-02-04 14:34

Er der nogen der har erfaring med en kalkspalter som den her:
http://arild-aps.dk/
eller kan anbefale andre produkter til at undgå tilkalkning.

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Christian

Dato : 17-02-04 17:45

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med en kalkspalter som den her:
> http://arild-aps.dk/
> eller kan anbefale andre produkter til at undgå tilkalkning.

Du kan jo prøve her http://www.dkm.as/
Gå ind under produktkatalog, og tast på vandbehandling. Der finder du en
Aqua Nova som bare virker.

Vh.
Christian

Fra : Leonard

Dato : 17-02-04 18:24

"Christian" <Olesen@tele.post.dk> wrote:

>Gå ind under produktkatalog, og tast på vandbehandling. Der finder du en
>Aqua Nova som bare virker.

OK, der var så lige en tusse at spare.
Men virker det virkeligt så godt som de skriver?

Fra : Jørgen

Dato : 17-02-04 18:24

Ja så har du været heldig. Vi havde 2 på prøve et år, hvorefter de kom
tilbage, da vi overhoved ikke kunne se nogen resultat.
Det var i en større sportshal /svømmehal

Bademesteren

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 17-02-04 22:52

"Jørgen" <js3@c.dk> skrev i en meddelelse
> Ja så har du været heldig. Vi havde 2 på prøve et år, hvorefter de kom
> tilbage, da vi overhoved ikke kunne se nogen resultat.
> Det var i en større sportshal /svømmehal
>
> Bademesteren

Det forstår jeg ikke, selv Hr. Leth har jo anbefalet den i ekstra bladet

Jeg har 4 ingeniører i min omgangskreds, som alle arbejder med grundvand. De
er alle lige forundret over, at hvad man kan få folk til at smide penge
efter.

Hvis man vil prøve det efter, vil det i øvrigt have samme effekt, at hive
magneten af en udtjent højtaler og sætte den på vandrøret. Det vil blot være
en langt billigere måde, at opdage, at det ikke har nogen effekt.

mvh
Bendt

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 10:59

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> en langt billigere måde, at opdage, at det ikke har nogen effekt.

Det er oxo hvad jeg har gjort, hos os virker det, det ses tydeligst i
opvaskemaskinen. Tidligere skulle "blødgøren" sættes på MAX. nu på MIN., for
at undgå kalkpletter. Jeg har ladet mig fortælle, af en "vandværks-mand", at
det er lidt tilfældigt hvor det virker, hos nogle af hans kunder havde det
effekt, hos andre ikke, det kunne fx. have noget at gøre med
installationen.. Jeg vil lige tilføje at det ikke er magneterne fra nogle
små højtalere jeg bruger, men et par 12" basht., anbragt på hver side af
røret lige hvor stikledningen kommer ind.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 17-02-04 21:54

> [...]
> http://arild-aps.dk/
> eller kan anbefale andre produkter til at undgå tilkalkning.

Sådan en har jeg smidt penge ud på - vi kunne ikke registrere nogen som
helst effekt

mvh Michael

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-02-04 00:09

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> "Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sådan en har jeg smidt penge ud på - vi kunne ikke registrere nogen som
> helst effekt
>
> mvh Michael

Jo, du blev klogere men ikke rigere.....

De lever på at man rent videnskabeligt kan bevise at der er en effekt. At
det så ikke virker hvor der varmes op (varmelegemer m.m.) og at rør kan
stoppes af andet end kalk, det siges der jo ikke noget om.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 18-02-04 02:23

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>De lever på at man rent videnskabeligt kan bevise at der er en effekt. At
>det så ikke virker hvor der varmes op (varmelegemer m.m.) og at rør kan
>stoppes af andet end kalk, det siges der jo ikke noget om.

OK, det virker altså ikke.
Men kan man få noget der virker, jeg får vand fra Kerteminde Vandværk
og der er ufatteligt meget kalk i vandet, så jeg vil gerne bruge
pengene på det hvis det virker.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 18-02-04 10:38

I news:00643098poqp42s8fg0f5evna8ir3cbuqn@4ax.com <Leonard>
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev:

> Er der nogen der har erfaring med en kalkspalter som den her:
> http://arild-aps.dk/
> eller kan anbefale andre produkter til at undgå tilkalkning.

Jeg har tidligere postet mine erfaringer i dette indlæg:
http://groups.google.dk/groups?q=kalkspalter+group:dk.fritid.hus-og-have&hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.hus-og-have&scoring=d&selm=3f8fc818%240%2445341%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=2

mødes med en gunstig lejlighed....