danske bank - kun for 250kr på mac!
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 17-02-04 15:05

Det er Sørme for groft: Vi skal straffes for at bruge mac: 250,- kr for
at få et Active Card til brug ved netbanking i Danske Bank.

Mit pis koger - jeg har talt med en meget venlig mand i DanskeBank som
foreslog mig at skrive et brev til Peter Skaarup.

Det er jeg i gang med - og vil hermed opfordre så mange somk muligt af
mac-folket herinde til at gøre det samme.

"Gør det du er god til - det gør vi" = at tjene penge. Blæse være med
service osv.

tak fordi I lyttede

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 17-02-04 15:25

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> mac-folket herinde til at gøre det samme.
>
> "Gør det du er god til - det gør vi" = at tjene penge. Blæse være med

Det koster kun 50,- hvis man har en PC.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : aage

Dato : 17-02-04 15:42

hørt, men i det mindste kan man bruge mac

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-04 20:47

Hejsa

Ja, men stadig kun til OS X brugere - ikke til de ca. 60%, der stadig
kører med klassiske systemer!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : (Per Røn

Dato : 17-02-04 20:54

> Ja, men stadig kun til OS X brugere - ikke til de ca. 60%, der stadig
> kører med klassiske systemer!

De kommer heller ikke med. Hvordan får du i øvrigt frem at det drejer
sig om 60%? Jeg har fire Mac'er, hvoraf de tre er præ-X [samt to PCere,
hvoraf den ene er min fagforenings laptop]. Ved vi så meget om hvad der
ligger af »gammelt« men stadig brugbart udstyr?
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-04 23:13

Hej Per

Jeg tænker bare på det, der blev nævnt i en tråd for et par uger siden
eller så, at Steve Jobs nu havde udtalt, at der var 40%, der nu bruger
Mac OS X, - og så siger et simpelt regnestykke, at de ca. 60% stadig må
bruge et system lavere end OS X, - som fx. mig selv, - og det betyder,
at vi alligevel er udelukket fra at bruge Danske Netbank..! - Hvis
altså vi ikke vil købe VPC eller Softwindows...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-02-04 23:44

> [...]
> at vi alligevel er udelukket fra at bruge Danske Netbank..! - Hvis
> altså vi ikke vil købe VPC eller Softwindows...

Det er bare umuligt at lave sådan en statistik retfærdigt. Der er jo
ingen der ved, hvor mange Mac, der er i brug. Man kan jo ikke bare tage
alle dem, der er solgt. Og hvordan definerer man, hvornår en computer er
i brug? Mange sætter den jo væk som en slags reserve, når den bliver
gammel. Måske bliver den taget frem en gang imellem, måske aldrig. Men
den er jo ikke kasseret og tæller stadig som en Mac OS 9 computer, selv
om husstanden måske normalt bruger OS X.
Endelig er der jo motorvejsfænomenet: Når man kører i sin bil på
motorvejen, møder man uforholdsmæssigt mange nye og store biler. Det er
bl.a. derfor vi synes, alle tyskere har så fine biler. De små og gamle
biler færdes nemlig hovedsaglig i byer og på korte ture. Det er de
professionelle bilister, der kører på motorvejene, og de har naturligvis
de gode biler.
På samme måde er mange OS 9 (og tidligere) -brugere, folk, der
ikke går så meget op i computeren. Ellers havde de jo opgraderet for
længe siden. Dermed går de heller ikke så meget op i netbank og den
slags. Jeg kender masser af hovedsaglig ældre mennesker, der ikke kunne
drømme om at bruge netbank. Og mange af dem har computer og nogle endda
Mac. Så jeg vil vove den påstand, at blandt potentielle netbank-brugere,
er der en betydeligt større procentdel OS X-brugere end blandt
Mac-brugere i almindelighed.
Og husk, at det her er statistik. Jeg er ikke i tvivl om, at
mange her kender OS 9-brugere, der gerne vil bruge netbank. Jeg kender
også mange rygere, der er blevet 85. Derfor er rygning stadig farligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-02-04 20:18

On 2004-02-17, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> [...]
> at vi alligevel er udelukket fra at bruge Danske Netbank..! - Hvis
> altså vi ikke vil købe VPC eller Softwindows...

Jeg er overbevist om, at de fleste browsere vil virke til de 90%
af DanskeNetbank der ikke er Java o.lign.

Jeg har ihvertfald tænkt migt at prøve ActivCard fra andet end
OS X. Og ser den som den foretrukne løsning uanset om man bruger
PC eller Mac.

Fra : (Per Røn

Dato : 17-02-04 17:44

> Det koster kun 50,- hvis man har en PC.

Ja, jeg har begge ting. Men hvordan - kan man så bruge NetBanking fra
sin Mac?
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-04 20:44

Hej Jesper

Meget mulig, den kun koster 50kr. til PC, - men på PC er det et
_tilbud_til forbedring af sikkerheden, mens det på Mac er et
ufravigeligt krav for at kunne blive oprettet! (læs også mit svar til
Martin).

mvh. Erik Rihcard

Fra : Christian Bech

Dato : 17-02-04 22:22

> Det koster kun 50,- hvis man har en PC.

Kun 50,-? Godt jeg har en bonderøvsbank.

--
Christian

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-02-04 16:57

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:
> "Gør det du er god til - det gør vi" = at tjene penge.

Gør det DU er bedst til - skift bank

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 17-02-04 17:20

> Gør det DU er bedst til - skift bank

Lige hvad jeg gør såfremt hr. Staarups svar ikke tilfredsstiller mig
)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Lone Schmidt

Dato : 18-02-04 12:00

> Gør det DU er bedst til - skift bank
>
> /Preben

Enig med Preben, der er mange andre som også er kommet til den løsning,
men det var Prebens måde at skrive det på, som tog kegler

Ikke nok med at man skal slippe slanterne hos Danske bank, men som jeg
har forstået det skal man gud hjælpe mig, også skifte kode for hver gang
man skal logge ind???
Hvor er vi henne.....:-/

Jeg har selv bakset med BG bank, og tilsidst valgte jeg at oprette konto
i Jyske Bank (har også stadig BG), Jyske Banks netbank er SÅ nem og helt
igennem suveræn, og koster ikke noget

Er der tal på hvor mange Mac brugere, der er i DK?

jeg tænker på om der er nok til at en underskrift indsamling batter?
Det er jo ikke kun i denne situation, at vi bliver stillet ringere.

Iøvrigt synes jeg at det er skrigende ironisk at ca. 95% bruger
windowsbaseret PCér, men i 95% af reklamerne bruges der en Mac!!!
(Mette Vestergaard relateret

Har lige fået brev fra Dyrup om on-line service, og selvfølgelig sidder
der en glad fætter med en Tibook
Har ikke prøvet deres service endnu, men jeg bliver sgu´ikke forbavset
hvis det ikke virker på Mac.
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Michael Holm

Dato : 18-02-04 12:11

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg har selv bakset med BG bank, og tilsidst valgte jeg at oprette konto
> i Jyske Bank (har også stadig BG), Jyske Banks netbank er SÅ nem og helt
> igennem suveræn, og koster ikke noget

vi gik fra BG til Bonusbanken <http://www.bonusbanken.dk> her har de
også gratis netbank. gem dit certifikat på iDisk og du har nem adgang
fra alle OS X mac'er :)
(9 og win bruges jo ikke

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-02-04 17:25

> [...]

> mac-folket herinde til at gøre det samme.
>
> "Gør det du er god til - det gør vi" = at tjene penge. Blæse være med

Bare for en ordens skyld:

Den ordførende direktør for Danske Bank hedder Peter STRAARUP.
Ham, den anden du nævner, er ganske vist også ofte god for en indigneret
kommentar til spørgsmål for og imod integration og ligeberettigelse i
det danske samfund; men er han nu lige den, som alle vi Mac-folk gerne
ser som vores talsmand?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 17-02-04 20:02

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Den ordførende direktør for Danske Bank hedder Peter STRAARUP.

Troede ellers lige jeg havde lavet ordentlig research:
fra The Copenhagen post:

>However, speaking to daily newspaper Berlingske Tidende on Saturday,
>Den Danske Bank Director Peter Staarup rejected accusations that
>ordinary customers may be the victims of unauthorized recordings.

samt fra Time, Europe:

> Peter Staarup, chairman of Den Danske Bank,

nu ved jeg ikke, hvad der er sandt.....

men danske bank:

> Direktion:
> Ordførende direktør Peter Straarup

så mon ikke jeg skal dampe brevet op og printe ud igen??

tak skal du ha' Ove (du musikelsker

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-02-04 20:35

http://www.danskebank.dk/Link/organisationdk/$file/organisationdk.pdf

> så mon ikke jeg skal dampe brevet op og printe ud igen??
>
> tak skal du ha' Ove (du musikelsker
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Har vi ikke truffet hinanden engang for 20-25 år siden?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-02-04 09:16

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Har vi ikke truffet hinanden engang for 20-25 år siden?

muligvis - i hvilken sammenhæng?

-- eller er det navnet du husker, så kan det være fordi min fætter Mick
er gift med Amalie Malling (pianist?)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-02-04 14:17

> [...]

> muligvis - i hvilken sammenhæng?
>
> -- eller er det navnet du husker, så kan det være fordi min fætter Mick

Nej da. Jeg tænker på noget med folkeskolens musikundervisning og kurser
på Danmarks Lærerhøjskole. Var du ikke stærkt optaget af Kodaly dengang?
Og da jeg nu har checket dig efter, kan jeg se, at vi havde nogenlunde
parallelle oplevelser, da strømmen gik midt i 5. lektion 23/9,

Ove Steen

Fra : Thomas Neumann

Dato : 17-02-04 19:50

> Det er Sørme for groft: Vi skal straffes for at bruge mac: 250,- kr for
> at få et Active Card til brug ved netbanking i Danske Bank.

Hos Sydbank koster det 10,- at åbne sin web-bank. Uanset om pc eller mac
Konklusion: skift bank. Hvad kan Danske Bank som man ikke kan få
andre steder?

Thomas

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 03-03-04 12:06

In article <c0tnrf$cin$1@sunsite.dk>, Thomas Neumann
<spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> Hos Sydbank koster det 10,- at åbne sin web-bank. Uanset om pc eller mac
> Konklusion: skift bank. Hvad kan Danske Bank som man ikke kan få
> andre steder?

I hvert fald i Herlev, kan du slå deres afdelinger sammen, så hvis man
en dag har behov for en manuel transaktion, så skal man stå i kø den
halve dag!

I Jyske Bank har jeg endnu ikke set en kø på over 3 personer...

Søren

--
Søren Theilgaard
IT Consultant, M.Sc.Eng.

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

(Remove "NOSPAM" from e-mail address if replying directly to me.)

Fra : Tom

Dato : 03-03-04 13:45

On 03/03/04 12:06, in article 030320041206041210%soren@theilgaard.dk, "Søren
Theilgaard" <st@theilgaardNOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> halve dag!
>
> I Jyske Bank har jeg endnu ikke set en kø på over 3 personer...

Blot som supplerende info.. så er det samme tilfældet I BG bank, hvor det
også koster 250 .- at komme igang..
Til gengæld skal vi mac brugere skrive ny kode hver gang mens Pcere vurderes
som værende "sikre" nok til blot at gøre det en enkelt gang..
Tom

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 17-02-04 20:00

> [...]

> mac-folket herinde til at gøre det samme.
>
> "Gør det du er god til - det gør vi" = at tjene penge. Blæse være med

Skift bank!

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten

Dato : 17-02-04 19:59

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Mit pis koger - jeg har talt med en meget venlig mand i DanskeBank som
> foreslog mig at skrive et brev til Peter Skaarup.

Til den fæle mand?

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-02-04 20:29

martin@xyzammentorp.org (martin ammentorp) writes:
> [...]
>mac-folket herinde til at gøre det samme.
>
>"Gør det du er god til - det gør vi" = at tjene penge. Blæse være med

Laver du en liste eller brev vi kan skrive med på, så regn med mig!!!
Det ender snart med at de får så megen magt, at vi skal betale og tigge
for at de vil have vores penge
Hilsen hanne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-04 20:40

Hej Martin

Jeg studsede noget over din mail, så jeg har lige ringet til vores
døgnsupport i Danske Bank, - og minsandten, om det ikke er rigtig nok!...

Meget kort forklaret er 'Active Card' en lille 'regnemaskine', der
tilsluttes computeren til at generere ny PIN kode hver dag ..."af
sikkerhedsmæssige årsager" fik jeg fortalt af en meget venlig rådgiver.
Jeg indgav en formel mundtlig klage over den diskrimination, som han vil
lade gå videre til min normale rådgiver samt afdelingslederen. Samtidig
forklarede han også, at der nok godt kunne træffes individuelle
ordninger, så man blev fri for at betale for det kort.

Han var ikke uenig med mig i, at det for såvidt er forkert over for os,
men han mente ikke, vi ville få noget ud af en klage. Han var også enig
med mig i, at sikkerheden på Mac er langt højere end på en PC, - der vel
at mærke ikke skal have samme kort

Lidt ironisk foreslog jeg, at de skulle gøre det samme ved PC brugerne,
så kunne det være, at sikkerheden blev højere, og samtidig ville det jo
sænke prisen på kortet...

Men det korte af det lange er, at jeg bliver kontaktet af
afdelingslederen snarest mulig, hvor jeg så formelt vil forelægge ham sagen.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : (Per Røn

Dato : 17-02-04 20:51

> [...]
> men han mente ikke, vi ville få noget ud af en klage. Han var også enig
> med mig i, at sikkerheden på Mac er langt højere end på en PC, - der vel

Og hvad i alverden opnår jeg ved at bruge ordningen, borset fra en masse
besvær og en udgift på 250 kroner?

http://www.danskebank.dk/danskenetbank

Jeg har allerede to computere jeg bruger dagligt. PCen får jeg fat i ved
at dreje 180° på kontorstolen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-02-04 22:52

Hej Per

Per Rønne wrote:

> Og hvad i alverden opnår jeg ved at bruge ordningen, borset fra en masse
> besvær og en udgift på 250 kroner?
>
> http://www.danskebank.dk/danskenetbank

Du opnår skam den enorme store fordel, det er at kunne bruge en Mac med
OS X nu til at lave dine bankforretninger med.. ....Nej, du har intet
som helst at bruge det til...

> Jeg har allerede to computere jeg bruger dagligt. PCen får jeg fat i ved
> at dreje 180° på kontorstolen.

- Og slet ikke, når du samtidig har en PC, der kan bruges til netbank
uden problemer... - Og svjh. har du endda også VPC på din Mac, så du
behøver ikke engang at dreje kontorstolen...

Helt ærlig, så synes jeg det er ren og skær optrækkeri fra Danske Banks
side!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : (Per Røn

Dato : 17-02-04 23:44

> Og svjh. har du endda også VPC på din Mac, så du
> behøver ikke engang at dreje kontorstolen...

Virtual Desktop Connection er faktisk hurtigere. Mac og PC er forbundet
gennem en switch, 100 Mb/s .

Har især betydning når man skal klippe-klistre mellem de to verdener.
Med Oxford English Dictionary mv på PCen, kan det være nødvendigt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ollie

Dato : 18-02-04 00:49

In article
<1g9br6y.k2l9wf14n75ukN%per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid>, Per
Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Virtual Desktop Connection er faktisk hurtigere. Mac og PC er forbundet
> gennem en switch, 100 Mb/s .

Hvad er Virtual Desktop Connection?

> Har især betydning når man skal klippe-klistre mellem de to verdener.
> Med Oxford English Dictionary mv på PCen, kan det være nødvendigt.

Mvh
Ole

Fra : Morten

Dato : 18-02-04 02:18

Ollie <ollie@whatdoyouthink.com> wrote:

> Hvad er Virtual Desktop Connection?

Per mener "Remote Desktop Connection" - PC fjernstyring fra din mac.

Fra : (Per Røn

Dato : 18-02-04 08:01

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Per mener "Remote Desktop Connection" - PC fjernstyring fra din mac.

Jep. Jeg fik ikke lige slået navnet op.

En gratis download fra www.microsoft.com.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ollie

Dato : 18-02-04 22:39

In article
<1g9ccw2.ll4dmo1xh2g3oN%per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid>, Per
Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Jep. Jeg fik ikke lige slået navnet op.
>
> En gratis download fra www.microsoft.com.

Oooh så er jeg med.

Det virker kun med XP Pro ikke sandt?

Ole

Fra : Niels Prins

Dato : 25-02-04 00:07

In article <180220042239228123%ollie@whatdoyouthink.com>,
Ollie <ollie@whatdoyouthink.com> wrote:

> [...]

Den virker med alle windowsversioner hvor du kan installere Terminal
Services. (har kun brugt det på win 2000 og XP) Terminal Services er
includeret i en standard XP installation, men skal installeres seperat
på andre windows udgaver. Jeg bruger det dagligt på win 2000 og XP.

Niels

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 22-02-04 20:22

Mon ikke ERS har fat i pointen her:

> (...) Samtidig
> forklarede han også, at der nok godt kunne træffes individuelle
> ordninger, så man blev fri for at betale for det kort.

Det er jo sådan Den Danske Bank arbejder. Der skelnes mellem
"kerne-kunder" og "perifær-kunder", og kerne-kunderne betaler ikke for
den slags. Det står ikke nogen steder, men tilbydes specielt til de
enkelte, så de kan "føle sig ekslusivt behandlet".

Hvis nogen her stadig bruger Den Danske Bank, så tag en snak med din
bankrådgiver. (Burde det ikke hedde "kunderådgiver"? Måske netop ikke!)
Fortæl hende, at du betragter din som "kerne-kunde", og at det er under
din værdighed at betale for, at banken kan spare penge ved at du
benytter netbank. Hvis hun slår en skrallatter op, så betragt det som en
fin hentydning til, at det er på tide at finde en anden bank.

Man behøver jo ikke nøjes med én bank. Vi nøjes jo heller ikke med ét
supermarked eller ét tandpastamærke. Brug hver enkelt bank til det, den
er bedst til. Den Danske Bank er bestemt bedst til at tjene penge til
sin aktionærer. (Dette var ikke et surt opstød, men en positiv
erfaring!)

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-02-04 20:42

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Man behøver jo ikke nøjes med én bank. Vi nøjes jo heller ikke med ét
> supermarked eller ét tandpastamærke.

Eller ét computermærke
Ku ski ett la vær.

>Brug hver enkelt bank til det, den
> er bedst til.

Det diskvalificerer vist Danske Bank på alle punkter.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 22-02-04 21:32

> Eller ét computermærke
> Ku ski ett la vær.

> Det diskvalificerer vist Danske Bank på alle punkter.
>
> /Preben

M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 22-02-04 22:45

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Eller ét computermærke
> Ku ski ett la vær.

Enig, en PC er billigere end VPC, og så sparer man jo også de 250,-
Samtidig kan man jo så bruge den til "ctr" alt det man ellers er
afskåret fra med sin Mac

Ku ski heller ikke la' vær

--
See yea.....
Henry Lerche Madsen

Grønlands Radio - Det man hører er en sæl

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-02-04 22:49

On 2004-02-22, Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Eller ét computermærke
> Ku ski ett la vær.

> Det diskvalificerer vist Danske Bank på alle punkter.

Nå. De betalte 15.6% i rente til mig på min pension sidste år.

Og de har også betalt mig for at eje deres aktier gange jeg har
gjort det :)

Danske Bank har den fordel, at den er døgnåben på telefonen,
og man kan lave alt den vej hvis man ønsker. Man kan også lige
drøne i banken hvis man hellere vil det. Og prisen er hvad man
nu vil betale.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-02-04 14:57

> [...]

> benytter netbank. Hvis hun slår en skrallatter op, så betragt det som en
> fin hentydning til, at det er på tide at finde en anden bank.

He-he: Jeg skrev den 17/2 et vredt brev til hr. Straarup. Fik svar den
20! Af manden selv sørme (hatten af for det). Så nu er min bankrådgiver
direktøren i den lokale afdeling - og hvis han ikke gør mig til
kernekunde er jeg smuttet!

(men jeg beholder sq mine aktier - de giver et pænt udbytte, fremover
vil det så ikke være mig der er med til at generere det

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-02-04 21:35

On 2004-02-17, Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:
> Det er Sørme for groft: Vi skal straffes for at bruge mac: 250,- kr for
> at få et Active Card til brug ved netbanking i Danske Bank.

Du får også en mere sikker løsning. Et ActivCard som er en token koster
ca $38 i fri handel.

På arbejde bruger vi en anden Token løsning fra RSA, som er dyrere,
og lettere at bruge (den viser et nyt tal hvert minut, dette skal
bruges sammen med en 4-cifre pinkode).

Løsningen fra Danske Bank svarer til Jyske Bank metoden, dog med hardware
token i stedet for at banken skal udsende koder på papir (det understøtter
deres løsning med garanti også).

Det dimsen i dette tilfælde laver er sandsynligvis, at man giver
den et tal, den laver en digital underskrift (nyt tal), som man
så sender retur. Men jeg leder efter mere info.

Hvis det er sådan den virker, og jeg kan få kortets offentlige
nøgle, så vil jeg gerne have et, det kan jeg så bruge til alt
muligt andet.

Lige p.t. leder jeg efter info.

Fra : (Per Røn

Dato : 17-02-04 21:57

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis det er sådan den virker, og jeg kan få kortets offentlige
> nøgle, så vil jeg gerne have et, det kan jeg så bruge til alt

Så vidt jeg kan se skal man indtaste en ny nøgle /hver gang/ man logger
på.
--
Per Erik Rønne

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-02-04 22:13

On 2004-02-17, Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Så vidt jeg kan se skal man indtaste en ny nøgle /hver gang/ man logger
> på.

Ja, det er korrekt. Så kan man nok ikke liiige bruge den. Øv.
Men jeg har bestilt en pga af den øgede sikkerhed og cross-platform.

Hun var clueless da jeg lige ringede og ville bestille en
ActivCard Token. Men hun fik sig sporet ind på at det var det
til en Maakentås.

Fra : MacFan

Dato : 20-02-04 09:02

Jeg vil så godt sige at jeg kører netbank hos Sydbank, med certifikat og
nøglekort.

Det fungere efter hensigten. Jeg kører powerbook med OS X.2.6 og safari
browser kører helt igennem.

Så den kan jeg rose.

MVH
MacFan, som har godt af et æble om dagen