dårligt 1 gear
Fra : ole

Dato : 17-02-04 10:38

hej
hvad kan man gøre ved at 1 gear i en ford sierra 1,6 1987 er temmelig svær
at få i gear

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 10:43

> hvad kan man gøre ved at 1 gear i en ford sierra 1,6 1987 er temmelig svær
> at få i gear

Den for mig mest logiske måde at "udskifte på".

- Skifte koblingen.
- Skifte gearolien.
- Skifte føreren. )
- Skifte gearkassen
- Skifte bilen. )

/Jan W Nielsen

Fra : Max

Dato : 17-02-04 10:48

> - Skifte føreren. )
Undskylder på forhånd

Hvem siger at han trænger til det? Man skal dog være min 18år for at have
køre kort )

/Max

Fra : ole

Dato : 17-02-04 10:50

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Den for mig mest logiske måde at "udskifte på".
>
> - Skifte koblingen.
> - Skifte gearolien.
> - Skifte føreren. )
> - Skifte gearkassen
> - Skifte bilen. )
>
> /Jan W Nielsen

jeg tror ikke det er koblingen for den virker fint
det er som om den skal presses forbi noget der er for smalt lyder underligt
ikke

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 10:58

> jeg tror ikke det er koblingen for den virker fint

Det kan være lejet i koblingen, der er gået tør for fedt. Så kan man have
problemer med at skifte til et gear.

> det er som om den skal presses forbi noget der er for smalt lyder
underligt
> ikke

Det kan også være din gearkulisse (mekaniske skifteforbindelse) på vej fra
gearstangen og ud til gearkassen i motorrummet, der skal smøres eller
skiftes.

Ellers har jeg ikke andre bud.

/Jan W Nielsen

Fra : ole

Dato : 17-02-04 11:02

> [...]
>
> Det kan også være din gearkulisse (mekaniske skifteforbindelse) på
> vej fra gearstangen og ud til gearkassen i motorrummet, der skal

det lyder som om det godt kunne være det.
tænkte jeg slet ikke på, så det vil jeg kigge på

Fra : ham

Dato : 17-02-04 11:30

> [...]
>
> Det kan også være din gearkulisse (mekaniske skifteforbindelse) på vej fra
> gearstangen og ud til gearkassen i motorrummet, der skal smøres eller

Nu er det jo ikke en Vectra, men en Sierra med baghjulstræk og der går
gearstangen direkte ned i gearkassen, så der er der ingen
forbindelsesstænger, jeg tror også nærmere det er det lille styreleje der
sidder i enden af krumptappen der er kørt tør, så får man det problem du
nævner.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 12:16

> Nu er det jo ikke en Vectra, men en Sierra med baghjulstræk..

Nå, nå, du..

Sidder man der i anonymiteten og husker, hvilken dæjli´ wågn gode folk kører
i.. ?

/ Jan W Nielsen

Fra : ole

Dato : 17-02-04 12:16

"ham" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> forbindelsesstænger, jeg tror også nærmere det er det lille styreleje
> der sidder i enden af krumptappen der er kørt tør, så får man det

hvordan løser jeg det problem

Fra : ham

Dato : 17-02-04 17:36

"ole" <sierra16_6@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "ham" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan løser jeg det problem
Gearkasse, kobling og svinghjul skal afmonteres så skal man enten have en
speciel aftrækker til at trække lejet ud med, eller også kan man "flække"
det gamle leje med en smal mejsel, og derefter banke det nye leje forsigtig
i, og derefter montere de dele du har pillet af i omvendt rækkefølge.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-04 18:12

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev :

>Det kan også være din gearkulisse (mekaniske skifteforbindelse) på vej fra
>gearstangen og ud til gearkassen i motorrummet, der skal smøres eller
>skiftes.

Må man høfligt erinde dig om placeringen af motoren i en rigtig bil ?

<fnis>

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : René Lønstrup

Dato : 17-02-04 18:18

jan@stevns.net wrote:
> Må man høfligt erinde dig om placeringen af motoren i en rigtig bil ?

Lige bag kabinen og foran baghjulene selvfølgelig - men hvad har det med en
Sierra at gøre? ;)

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-04 20:42

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev :

>Lige bag kabinen og foran baghjulene selvfølgelig - men hvad har det med en
>Sierra at gøre? ;)

Hvilket minder mig om testen i Bilen og Båden , fra en gang i forrige
århundrede : Hvilken vej, er den beregnet til at køre ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 18:21

> Må man høfligt erinde dig om placeringen af motoren i en rigtig bil ?

Motoren..?!? Ligger den ikke også forrest i dine biler..?

/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-04 20:42

>fra

>Motoren..?!? Ligger den ikke også forrest i dine biler..?

Er du altid som motoren i din bil ? <grin>

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Møller

Dato : 17-02-04 10:53

"Jan W Nielsen" <intet svar> wrote in message

> Den for mig mest logiske måde at "udskifte på".
>
> - Skifte koblingen.
> - Skifte gearolien.
> - Skifte føreren. )
> - Skifte gearkassen
> - Skifte bilen. )
>
> /Jan W Nielsen

1.gear er ofte et problem, da bilen bormalt står stille når man vil bruge
det, synchromessen virker ikke altid så godt på 1. gear og slides måske mere
end de andre.

Jeg vil bytte lidt om på rækkefølgen.

2 til 1
4 til 2
1 til 4
3 til 5
5 til 4
--
Møller

Fra : ole

Dato : 17-02-04 10:59

"Møller" <eam@son.dk> skrev i en meddelelse
> "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote in message

> 1.gear er ofte et problem, da bilen bormalt står stille når man vil
> bruge det, synchromessen virker ikke altid så godt på 1. gear og
> slides måske mere end de andre.

vil det sige jeg skal skifte synchromessen for så kan jeg jo ligeså godt
skifte kobling og trykfod samtidig

Fra : Olesen

Dato : 17-02-04 19:08

> hej
> hvad kan man gøre ved at 1 gear i en ford sierra 1,6 1987 er temmelig svær
> at få i gear

Prøv at vippe gearstangen sagte fra side til side hvis
den først virker stram at få i stilling

Herefter burde den glide stille og roligt i 1. gear.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 19:21

"ole" <sierra16_6@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hej
> hvad kan man gøre ved at 1 gear i en ford sierra 1,6 1987 er temmelig svær
> at få i gear

Service Instruction

If the brake pipes come into contact with the balancer weight on the
gearshift mechanism, this can cause difficult or noisy gear changes. To
resolve the concern, remove the air cleaner and bend the brake pipes away
from the balancer weight on the gearshift mechanism to provide at least 15
mm clearance.

Subject: Difficult gear selection, gear cannot be engaged
----
Summary

Should a concern arise over difficult gear selection, or a particular gear
cannot be engaged, the cause may be corroded or siezed gearshift or selector
cables, a damaged gear lever, damaged gearshift mechanism or a damaged
transmission. To rectify the concern check the selector/shift cable, the
gear lever, the gearshift/selector lever on the transmission and the
gearshift mechanism as described in this bulletin and renew the components
as necessary.

Subject: Difficulty changing gear
Summary

Should a customer express concern about difficulty changing gear, the cause
may be that the clutch pedal travel adjustment is incorrect. To rectify the
concern check the clutch pedal travel as described in this bulletin and
adjust it as necessary.

Subject: Difficulty in engaging 1st and/or 2nd gear
Summary

Should a customer express concern about difficulty changing from 1st to 2nd
gear, from 2nd to 3rd gear and from 2nd into 1st gear, the cause may be the
synchronisation between 1st and 2nd gear. To rectify this concern, visually
inspect the clutch system components (including the hydraulic lines) and the
top and bottom gaiters on the gear lever and adjust the clutch pedal travel.
Renew any damaged or bent components. If the concern is still evident,
remove the transmission and renew the components listed under Parts
Required.

NOTE:
The lower gaiter on the gear lever must be pulled over the shift tower
before the transmission is lowered and must be put back in the correct
position (below the shift tower) after the transmission is installed.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : ole

Dato : 17-02-04 20:53

> [...]
> before the transmission is lowered and must be put back in the correct
> position (below the shift tower) after the transmission is installed.

findes det på dansk nogen steder

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-04 20:59

"ole" <sierra16_6@hotmail.com> skrev :

>findes det på dansk nogen steder

Ford har sikkert en dansk servicebulletin

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : ole

Dato : 17-02-04 21:05

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Ford har sikkert en dansk servicebulletin

http://www.ford.dk/
der er ikke meget at finde på den side

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 22:07

> http://www.ford.dk/
> der er ikke meget at finde på den side

De har da MASSER af fuldstændig ligegyldig information

Fra : ole

Dato : 18-02-04 02:41

> De har da MASSER af fuldstændig ligegyldig information

ja den er utrolig dårlig den ligger på top 3 over de dårligste internet
sider )

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 15:11

> ja den er utrolig dårlig den ligger på top 3 over de dårligste internet
> sider )

Nå jeg ville da tippe den til den aller dårligste.
De skulle edermame skamme sig at lave en så ubrugelig hjemmeside når det er
et af verdens største bilfirmaer.
Der er kun lidt info omkring nye biler man kan købe. Det er sgu da grov
foragt for de millioner af Ford ejere som allerede har en brugt bil og som
man vil have lidt information omkring. Det viser bare at Ford tænker "ude af
syn ude af sind".

De kunne da bruge siden til at komme med alt mulig omkring vedligehold af
sin Ford, priser, specielle tilbud og meget andet. Men NEEEEEJ Ford gider
kun sælge nye biler og ikke andet.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-04 22:15

"ole" <sierra16_6@hotmail.com> skrev :

>http://www.ford.dk/
>der er ikke meget at finde på den side

Korrekt - men nu tænkte jeg mere på at få dig til at høre det lokale
værksted direkte.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : ole

Dato : 18-02-04 02:39

> Korrekt - men nu tænkte jeg mere på at få dig til at høre det lokale
> værksted direkte.

nå ja det kunne jeg prøve hvis jeg kan finde noget her i nærheden af
hvidovre