Billedreportage fra biltur til Lapland
Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 08:55

Hej Folkens

På opfordring gør jeg nu opmærksom på, at billederne fra bilturen til
Jokkmokk i Nordsverige nu er tilgængelige på nettet igen. På foreningen
dkfritidbil´s hjemmeside ligger der 21 billeder med tilhørende
billedtekster.

http://www.dkfritidbil.dk/reportager/jokkmokk/index.htm

(-og så skal jeg nok snart holde kæft med den køretur)

/Jan W Nielsen

Fra : Jensn

Dato : 17-02-04 09:30

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.dkfritidbil.dk/reportager/jokkmokk/index.htm
>
> (-og så skal jeg nok snart holde kæft med den køretur)

Fine billeder - hvilket kamera har du brugt ?

Man bliver jo helt fristet til at køre nord på

Mvh.
Jensn

Fra : Jan Wildau

Dato : 17-02-04 09:42

> Fine billeder - hvilket kamera har du brugt ?

Et Canon G Powershot - eller hvad fa´en det nu hedder..

> Man bliver jo helt fristet til at køre nord på

Det er hamrende dejligt deroppe.

/Jan W Nielsen

Fra : Jensn

Dato : 17-02-04 09:45

"Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev i en meddelelse

> Et Canon G Powershot - eller hvad fa´en det nu hedder..

> Det er hamrende dejligt deroppe.
>
> /Jan W Nielsen

G...hvad ? , G2, G3, G5 ?

Mvh.
Jensn

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 09:54

> G...hvad ? , G2, G3, G5 ?

3 eller 4 - jeg kan faktisk ikke huske det. Det er et, jeg låner, når jeg
har behov for det. For et års tid siden købte jeg selv et digi-kamera til
5.000 kroner, men det var ikke nær så godt. så jeg solgte det igen.

Batteriet holder utrolig længe på det canon her, selvom man konstant bruger
lcd-skærmen og det fryser 25 grader. Jeg har taget måske 150 billeder
deroppe og 10 filmstumper på op til et minut.

Samtidig kan det fokusere selvom der ikke er ret meget lys, så hvis jeg selv
køber et igen, kunne det meget vel være sådan et.

/Jan W Nielsen

Fra : Jensn

Dato : 17-02-04 09:59

> [...]
selv
> køber et igen, kunne det meget vel være sådan et.

Så er det nok G3 (der er ingen G4) - jeg har selv et G3 og ja, batteriet
holder
imponerende længe - ca. 200 billeder med skærmen tændt

Mvh.
Jensn

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 10:40

> Så er det nok G3 (der er ingen G4)

Jep - for det er ikke sort, men alligevel et ret nyt kamera..

/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen L

Dato : 17-02-04 11:34

> [...]
> Jokkmokk i Nordsverige nu er tilgængelige på nettet igen. På foreningen
> dkfritidbil´s hjemmeside ligger der 21 billeder med tilhørende

Rigtigt flotte billeder

Hilsen Jørgen

---

Fra : H.S.

Dato : 17-02-04 14:11

> [...]
> Jokkmokk i Nordsverige nu er tilgængelige på nettet igen. På foreningen
> dkfritidbil´s hjemmeside ligger der 21 billeder med tilhørende

Bliver der en fælles tur næste år ? - så er der 400 år 'jubilæum' ?

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 14:21

> Bliver der en fælles tur næste år ? - så er der 400 år 'jubilæum' ?

Det ved jeg sørme ikke - denne tur blev ikke arrangeret i foreningen regi -
men var blot et "skørt indfald" hos undertegnede og en god ven.

Jan (fra Stevns), der er indehaver ef foreningens hjemmeside, tilbød blot at
lægge billederne ud på foreningens side, da det er en sjov bil-tur, og da
den gratis-side på internet, hvor jeg først lagde dem ud, viste sig at være
meget ustabil.

Men det trækker, når man ser, hvor dejligt der er deropppe, ikke..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : H.S.

Dato : 17-02-04 15:06

> Men det trækker, når man ser, hvor dejligt der er deropppe, ikke..?

Jo, først så tænkte jeg godt nok 'de er sgu syge i roerne, de mennesker' -
men for hulen en oplevelse... Jeg kunne viiildt godt tænke mig at komme med
næste gang, eller bare deropaf for at se 'noget andet', det behøver ikke
lige at være det marked, selvom det kunne være spændende.

Flotte, flotte billeder - jeg er misundelig

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 15:36

> Jo, først så tænkte jeg godt nok 'de er sgu syge i roerne, de mennesker' -
> men for hulen en oplevelse...

He-he..

Det glæder mig, at der er en, der har mandshjertet til at sige, at man har
ændret opfattelser.

Mine forældre, kolleger og andre har også rystet på hovedet - men jég synes,
oplevelserne var "bøwlet" værd.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : H.S.

Dato : 18-02-04 15:52

> [...]
> ændret opfattelser.
>
> Mine forældre, kolleger og andre har også rystet på hovedet - men jég

Jeg er klar næste år