PCMCIA WLAN card
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-02-04 01:35

Jeg efterlyser lige et tip om hvem der forhandler PCMCIA WLAN
card, der er rimmelige i pris, og som fungerer i en G3 Power-
Book med System 9.2

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Lind

Dato : 17-02-04 10:07

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg efterlyser lige et tip om hvem der forhandler PCMCIA WLAN
> card, der er rimmelige i pris, og som fungerer i en G3 Power-
> Book med System 9.2

Er det ikke sådan et, jeg har tilovers her?

Asanté FriendlyNet 10Mbps Ethernet PC Card for PowerBooks with PCMCIA
slots.

Men det er måske for gammelt og for langsomt?

Men hvis det er sådan et, er det i hvert fald til salg.......original og
komplet emballeret.
M.

Fra : Morten

Dato : 17-02-04 14:52

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Men det er måske for gammelt og for langsomt?

problemet er at det kun duer med et kabel. WLAN = wireless local area
network

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-02-04 17:10

Morten wrote:

> problemet er at det kun duer med et kabel. WLAN = wireless local area
> network

Det må du lige forklare nærmere, for hvorfor skal man bruge et
kabel på et WLAN...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten

Dato : 17-02-04 20:03

> Det må du lige forklare nærmere, for hvorfor skal man bruge et
> kabel på et WLAN...?

det skal man heller ikke. Du søgte et WLAN kort, hvilket fætter
formatering hvad overset da han tilbød dig et LAN kort.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-02-04 20:36

Morten wrote:

> det skal man heller ikke. Du søgte et WLAN kort, hvilket fætter
> formatering hvad overset da han tilbød dig et LAN kort.

Ok, det stemmer også meget godt med, at jeg slet ikke har kunnet
finde noget WLAN PCMCIA kort hos Asanté.

Jeg har til gengæld fundet ud af, at et Orinoco Classic Gold PC
card virker i gamle PowerBook's, med System 8.x og 9.x, nu skal
jeg bare ha' fundet en der forhandler kortet, og som ikke skal
tjene en formue på det.

http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2003/09/05/cheap_powerbook.html

Jeg er også stødt på en oplysning om et stykke software, som
understøtter de fleste gængse WLAN PCMCIA kort, så man sipelthen
kan købe et alm. windåse kort til 200 kr, og få det til at spille,
men jeg har ikke kunnet finde programmet, og jeg ved ikke hvad
det hedder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten

Dato : 17-02-04 23:55

> [...]

> kan købe et alm. windåse kort til 200 kr, og få det til at spille,
> men jeg har ikke kunnet finde programmet, og jeg ved ikke hvad

Mener at sw huset "inoutexperts" eller noget i den retning står bag -
elles spøg Jesper. De fleste billige windåse kort i dag er 54Mbit og
ikke 11Mbit, hvilket gør det "lidt" sværere at finde et billigt kort
til pre OSX.

Ellers duer 11Mbit Lucent's Bronze, Silver og Gold kort med apples
drivere (identiske med apples kort, bortset fra antennen og at de er
til ordinær PMCIA slot montering)

Hvilken PB er det til? Du skal være opmærksom på at den _skal_ have
32bit cardbus. 16bit carbus WLAN kort er enten sjældene eller ikke
eksisterende.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-02-04 01:32

Morten wrote:

> Hvilken PB er det til? Du skal være opmærksom på at den _skal_ have
> 32bit cardbus. 16bit carbus WLAN kort er enten sjældene eller ikke
> eksisterende.

Det er en Wall Sreet G3'er, slots: 2 Type II or 1 Type III PC Card

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten

Dato : 18-02-04 05:54

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det er en Wall Sreet G3'er, slots: 2 Type II or 1 Type III PC Card

den har vist 32bit cardbus.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-02-04 09:23

> [...]

> kan købe et alm. windåse kort til 200 kr, og få det til at spille,
> men jeg har ikke kunnet finde programmet, og jeg ved ikke hvad
Hej Niels!
Kig på flg. links:

http://wirelessdriver.sourceforge.net/

-en åben sovs driver, gratis, men understøtter s.v.j.h. ikke så mange
kort og understøtter heller ikke alle kort fuldt.

http://www.ioxperts.com/80211b_X.html

-koster 20$, men virker problemfrit, ihvertfald med Lucent silver kort
og Wallstreet.

Mvh.
Thomas

--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-02-04 10:56

Thomas Hansen wrote:

> [...]
>
> http://www.ioxperts.com/80211b_X.html
>
> -koster 20$, men virker problemfrit, ihvertfald med Lucent silver kort

Hej Thomas

Mange tak for disse links, for det ser ud til, at en software
til 20 US$ = 120 Dkr. gør at man kan bruge WLAN PC-kort til
nogle få hundrede kroner.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Lind

Dato : 17-02-04 21:10

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> det skal man heller ikke. Du søgte et WLAN kort, hvilket fætter
> formatering hvad overset da han tilbød dig et LAN kort.

Nej - det havde Fætter Formatering under ingen omstændigheder overset.
Fætter Formatering overser faktisk ikke særlig meget - det skulle da
lige være spydigheder fra selvbestaltede mobbeeksperter

Hvis selvbestaltede mobbeeksperter nu lærte sig at læse indenad, inden
de foretog "dygtige" raids udi den virkelige verden, ville de have set,
at Fætter Formatering udtrykkeligt spurgte, om det var et sådant kort,
der blev efterspurgt.

Så istedet for vedblivende at stille op til posten som bedste
mobbeekspert, burde man måske overveje at forklare forskellen mellem
disse kort - der på den ene side bliver efterspurgt, og på den anden
side bliver udbudt.

Fætter Formatering har gentagne gange gjort opmærksom på manglende
teknisk dygtighed, og sætter derfor sin lid til gruppen hér.

Bærbare computere er ikke noget, Fætter Formatering går op i.

Dertil er hans fingre alt for gamle og slidte - og øjnene kan ikke se de
små tegn på de underlige flydende krystaller på de notesblokke, der p.t.
er så populære.

Til gengæld kan Fætter Formatering bidrage med så meget andet, men
muligvis er det ikke så interessant for selvbestaltede mobbeeksperter,
der i usigelig visdom behersker både rødder og toppe

Kære Morten.....

Vil du ikke gerne være rar at tage hensyn til, at vi ikke alle er
eksperter udi det (tåbelige&uinteressante)
terminal/unix/kommando/bla/bla/bla/ noget?

Med mange knus
Morten

Fra : Christian Bech

Dato : 17-02-04 22:39

> [...]

> eksperter udi det (tåbelige&uinteressante)
> terminal/unix/kommando/bla/bla/bla/ noget?

Hvis du trænger til oprejsning, har den onde Morten skrevet standart
igen i aften.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-02-04 23:58

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Hvis du trænger til oprejsning, har den onde Morten skrevet standart
> igen i aften.

Glædeligt at se, at du allerede er på vej til at tage dit arbejde hos
Morten alvorligt. Det _må_ du være for det er da vist ikke i denne tråd,
at han skriver det slemme ord.

Skriv til os, når du flytter ind i hans G5 med "vindue" (gys !)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 17-02-04 23:49

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Hvis du trænger til oprejsning, har den onde Morten skrevet standart
> igen i aften.

Giver lige mig selv en eftersidning i den anledning:

Thorbjørn har en gang i tidernes morgen forklaret mig at en standart er
en fane.

Var det tilstrækkeligt?

Fra : Morten

Dato : 17-02-04 23:44

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Vil du ikke gerne være rar at tage hensyn til, at vi ikke alle er
> eksperter udi det (tåbelige&uinteressante)
> terminal/unix/kommando/bla/bla/bla/ noget?

Morten-mobbedreng prøver det bedste han kan, derfor skrev han osse i
første hug hvad WLAN betyder (det mener jeg i al fald at kunne huske -
eller belv det væk i febervildelse?)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-02-04 00:28

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg efterlyser lige et tip om hvem der forhandler PCMCIA WLAN
> card, der er rimmelige i pris, og som fungerer i en G3 Power-
> Book med System 9.2

MacXpress har et Farallon kort i deres rodekasse og det får de aldrig
den pris for som den er sat til salg med.

Prøv at kontakte dem og byd dem 250,- cash til deres pizzakasse.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-02-04 00:32

> MacXpress har et Farallon kort i deres rodekasse og det får de aldrig
> den pris for som den er sat til salg med.
>
> Prøv at kontakte dem og byd dem 250,- cash til deres pizzakasse.

Sorry - det er et PCI kort.

men det er stadig dyrt.

--
med venlig hilsen