Måling af højde over vejen på Sierra.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-02-04 22:36

Hej

Er der mon en (eller flere) ejer(e) af Sierra, som kan gøre mig en lille
tjeneste.

Som bekendt er vores sænket, nu er jeg bare i tvivl om hvor meget.

For at få svar på dette spørgsmål mangler jeg målet fra vejen og op til
skærmkant, midt over hjulet.

Hvorfor jeg ikke tog målet på vores?
Fordi fjedrene var knækkede.

og Krath, målet på din kan også bruges, da det vigtigst og afgørende er
højden på lygterne.

På forhånd tak

Uffe
Sierra 2,0i DOHC (med fornemmelse af lowrider

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 22:43

> Uffe
> Sierra 2,0i DOHC (med fornemmelse af lowrider

pjat med dig
min Sierra trak flere gange sten på størrelse med knytnæver op af vejen
gennem Nørreskoven, det var noget der virkede.........den endte med at rive
flangen på turboen skæv så den blev utæt med alle de sten og indkørsler jeg
har trukket i.
(10 cm på laveste sted er godt nok ikke meget)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas Krath

Dato : 16-02-04 23:03

> og Krath, målet på din kan også bruges, da det vigtigst og afgørende
> er højden på lygterne.

Skal se hvad jeg kan gøre ;) Min er dog ikke sænket.

> Sierra 2,0i DOHC (med fornemmelse af lowrider

Billeder?? Mere end Johnsons (se link)??

Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Thomas Krath

Dato : 17-02-04 23:26

> Skal se hvad jeg kan gøre ;) Min er dog ikke sænket.

Jeg har skrevet højden på billedet her:
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/sierra.jpg

... der er ikke foretaget ændringer af bilens højde ifht. da bilen blev
synet.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-02-04 19:24

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har skrevet højden på billedet her:
> http://www.tkrath.dk/forum/dfb/sierra.jpg
>
> .. der er ikke foretaget ændringer af bilens højde ifht. da bilen blev
> synet.

Takker, vil nu til at sammenligne målene.
Men tror jeg allerede nu kan sige at den er i den lave ende.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-02-04 07:59

Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
>
> Som bekendt er vores sænket, nu er jeg bare i tvivl om hvor meget.
>
> For at få svar på dette spørgsmål mangler jeg målet fra vejen og op til

Du skal måle fra navet og til skærmkanten, hvorfor?
Fordi så er det uafhængigt af din be-hjuling.

> Hvorfor jeg ikke tog målet på vores?
> Fordi fjedrene var knækkede.
>
> og Krath, målet på din kan også bruges, da det vigtigst og afgørende er
> højden på lygterne.

Igen har hjulene og motorvægten jo en indflydelse herpå.

Roberto Saldo

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-02-04 21:52

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal måle fra navet og til skærmkanten, hvorfor?
> Fordi så er det uafhængigt af din be-hjuling.

og netop det mål kan ikke fortælle mig noget om lygtehøjden i sidste ende

> Igen har hjulene og motorvægten jo en indflydelse herpå.

Netop, men lygterne sidder ens på alle Sierra og derfor kan jeg bruge det
mål.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC