Nakkekam, snørret?
Fra : Rene' Hjorth

Dato : 16-02-04 21:30

Kom til at tænke, forleden da jeg lavede en pragtuld stegt nakkekam m/s
svær...

Hvor er det hulens upraktisk at den er snørret? Altså snoren er
forlængst "smeltet" ned i sværen, således at den totalt spolerer den
sprøde svær når den fjernes?

Selvfølgelig holder det da lidt fast på kødet, men kan det vitterligt
opveje hvor upraktisk den egentlig er - eller er der noget som jeg ikke
har indset?

P.S. Jeg gned den med salt, peber og massere af paprika og stegte den
ved lav varme i 4½ time (det var en stor én) og lod den hvile længe.

Det var noget af det lækreste jeg længe havde smagt - fedtet var smeltet
fra og havde givet kødet en helt helt unik blød konsistens.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Stefan Clausen

Dato : 16-02-04 22:46

Ikke noget jeg har prøvet, men det kunne da måske lade sig gøre at,
snørre den på den anden led, så man ikke ødelægger sværen.

Kødet bliver nok ikke så fast, men hvis sværen er det vigtigste, så er
det da en mulighed

/Stefan

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-02-04 16:34

[Stefan Clausen | Mon, 16 Feb 2004 22:46:09 +0100]

>Ikke noget jeg har prøvet, men det kunne da måske lade sig gøre at,
>snørre den på den anden led, så man ikke ødelægger sværen.

Jeg har svært ved at se det i virkeligheden, da en stor opsvulmet sprød
svær er en vigtig ting :)

>Kødet bliver nok ikke så fast, men hvis sværen er det vigtigste, så er
>det da en mulighed

Præcist - jeg var blot nysgerrig og der fandtes en særlig forklaring,
altså ala "i gamle dage stegte man den i gryden så sværen var blot med
for at bagefter kunne bruge skyen til gele" etc. :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk