Option button
Fra : Henrik Jensen

Dato : 23-04-01 23:23

Hej gruppe

Så er endnu en newbie er på banen.

Jeg har en form (frmOptions) med nogle valgknapper, hvor man kan vælge nogle
default settings.
Disse bliver gemt i registry, og kaldt og sat igen når programmet loades.
(med Savesetting og Getsetting)

Jeg har flg. knapper:

opt1
opt2
opt3
opt4

Værdien der gemmes i registry er hhv. 1, 2, 3 eller 4.

Hvordan skal min kode se ud nå jeg skal have sat opt3.value = true
Kan det ikke gøres mere elegant end det her:

If Option = 1 Then
frmOptions.opt1.Value = True
End If
If Options = 2 Then
frmOptions.opt2.Value = True
End If
osv.

På en anden form (frmMain) har jeg en textbox, hvis text-property bliver sat
med samme værdi som jeg hentede
fra registry. Det er den værdi jeg gemmer når programmet afsluttes.
Men det er jo heller ikke korrekt, da denne værdi ikke nødvendigvis skal
være default setting.

Håber I kan se hvor jeg vil hen.

På forhånd tak.

Venlig Hilsen/Best Regards

Henrik

--
Du er Internet-oman når... du logger dig ind på www.dmi.dk i stedet for at
kigge ud af vinduet

Fra : Leo Heuser

Dato : 24-04-01 09:11

Hej Henrik

Hvis du placerer dine valgknapper i en frame,
kan du gøre følgende:

Når værdien skal gemmes i Registry:

Dim Con As Control

For Each Con In Me.Frame1.Controls
If Con.Value = True Then
'SaveSetting Con.TabIndex
Exit For
End If
Next Con

Set Con = Nothing
-----------------------------

Når du henter værdien fra Registry:

Private Sub UserForm_Initialize()
Dim DefaultValgknap As Long

DefaultValgknap = GetSetting.....osv
Me.Frame1.Controls(DefaultValgknap) = True
End Sub

Vær opmærksom på, at controls er 0-baserede,
dvs at første control har nummer 0, anden nummer1
osv, så dine valgknapper vil blive gemt som et tal
fra 0 til 3 i stedet for et tal fra 1 til 4.

Dit andet spørgsmål forstår jeg ikke. Kan du evt.
uddybe det?

Med venlig hilsen
LeoH