Støjsvag ventilator
Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 16-02-04 21:00

Hej,

Jeg har i muren fået monteret en fugtstyret ventilator af mærket
Fresh. Desværre larmer den temmelig meget (når den sidder vandret,
igennem muren som meningen er, larmer den sjovt nok mest, Hvis man
holder den i en vinkel på ca. 45g larmer den meget mindre. Hmmm)

Er der nogen der har _erfaring_ med andre, mere støjsvage,
ventilatorer? Hvor fås de, priser etc?.

mvh
Jeppe

Fra : Niels

Dato : 16-02-04 21:23

"Jeppe N. Madsen" <jeppenm@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har _erfaring_ med andre, mere støjsvage,
> ventilatorer? Hvor fås de, priser etc?.

Hej

Jeg har rigtig gode erfaringer med Pax.

> http://www.tehlco.dk/paxvent1.htm

Utrolig stille pga aerodynamisk udformning. Meget lavt strømforbrug. Fås i
flere varianter, også med indbygget fugtstyring.
Den er dyr, men det glemmer du hurtigt, når du kan glæde dig over stilheden.

Jeg har købt min i den lokale Råd og Dåd.

Mvh Niels

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 16-02-04 22:02

Den Mon, 16 Feb 2004 skrev Niels:

> [...]
> strømforbrug. Fås i flere varianter, også med indbygget
> fugtstyring. Den er dyr, men det glemmer du hurtigt, når du kan

Tak for info. Ved du om den kan vendes "på hovedet". Har du en
ca. pris?

mvh
Jeppe

Fra : JEY

Dato : 16-02-04 22:14

> Tak for info. Ved du om den kan vendes "på hovedet".

Gider du lige uddybe det !

>Har du en ca. pris?

Mener at du kan få dem fra 700 til 1300 kr., jeg kan kun tilslutte mig hvad
Niels skrev... Den er alle penge værd.

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 16-02-04 22:17

Den Mon, 16 Feb 2004 skrev JEY:

> Gider du lige uddybe det !

Jeg vil dreje ventilatoren 180 grader så den ikke fylder så meget op mod
loftet (ved vægmontering). Men jeg kan se den også kan monteres i loftet
så det burde jo ikke være noget problem.

Ser ud til jeg må bløde 1k for en ny ventilator

mvh
Jeppe

Fra : JEY

Dato : 16-02-04 23:06

> [...]
> så det burde jo ikke være noget problem.
>
> Ser ud til jeg må bløde 1k for en ny ventilator

Husk... Den er alle penge værd ! Jeg ved at du bliver glad for den. Gå over
i dit lokale råd og dåd, de plejer at have 3 forskellige
udstillingsmodeller, som man kan pille ved. du bliver overrasket over hvor
"lidt" den larmer... og hvor lidt strøm den bruger ! (mener at den bruger
15w i timen)

Fra : Niels

Dato : 17-02-04 00:45

"JEY" <jey_2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "lidt" den larmer... og hvor lidt strøm den bruger ! (mener at den bruger

Hej igen

Vildledende priser:

http://www.tehlco.dk/vejlpaxvent.htm

Yderligere data:
Forbrug 4W. Kan monteres i loftet. Og den har kuglelejer modsat mange
billigere typer. De billige har det tit med at begynde at støje i
glidelejerne efter et år eller to.

http://www.tehlco.dk/paxvent2.htm

Jeg fik faktisk anbefalet den af min nabo, som har den monteret i loftet.
Men han har kun den billigste husmandsmodel Pax200, hvorimod jeg spenderede
230-modellen.
Min er monteret, så den tænder med lyset og slukker 10 minutter efter at
lyset er slukket. Uanset om lyset er slukket starter den kort tid efter man
er gået i bad, og den kører til badeværelset er nogenlunde tørt.

Og nej, jeg er ikke ansat i firmaet eller får procenter af salget.
Jeg har bare købt en dims, jeg glæder mig over hver dag.

Mvh Niels

Fra : Lars Hansen

Dato : 18-02-04 21:18

Ja jeg har også gode erfaringer med PAX (forhandles i SILVAN), de er meget
lydsvage, bruger kun lidt strøm (4W) og har kuglelejer i motoren.
De er ganske vist lidt dyre men har man først købt dem køber man ikke andre.

mvh Lars