Hvor mange "Need For Speed"-spil er der la~
Fra : CogCo

Dato : 16-02-04 20:20

Stod lige og snakkede med en kammerat om Need For Speed spillene.
Men hvor mange er der egentlig lavet?
Hvad hedder de?
Hvad hedder deres udvidelsespakker?
Og i hvilken rækkefølge kommer de?

På forhånd tak.

Claus

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 16-02-04 20:27

CogCo wrote:
> Stod lige og snakkede med en kammerat om Need For Speed spillene.
> Men hvor mange er der egentlig lavet?
> Hvad hedder de?
> Hvad hedder deres udvidelsespakker?
> Og i hvilken rækkefølge kommer de?

Jeg prøver lige:

Need For Speed
Need For Speed II
Need For Speed II Speciel Edition (med 3Dfx understøttelse)
Need For Speed III Hot Persuit
Need For Speed IIII Road Challange herhjemme (High Stakes i US)
Need For Speed (V) Porsche 2000 herhjemme (Porsche Unleased)
Need For Speed: Hot Persuit II
Need For Speed Underground

Er lidt usikker på stavemåden af navnene i parentes. Mener også dette var
den rækkefølge de udkom i...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : CogCo

Dato : 16-02-04 22:13

> [...]
> Need For Speed Underground
>
> Er lidt usikker på stavemåden af navnene i parentes. Mener også dette var

Takker mange gange...
Claus

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-02-04 22:24

Martin Kirschmeyer wrote:
> Need For Speed

Glemt: Need for Speed Special Edition (lidt forbedret grafik og fysik, og et
par ekstra baner)

> [...]
> Need For Speed IIII Road Challange herhjemme (High Stakes i US)
> Need For Speed (V) Porsche 2000 herhjemme (Porsche Unleased)

Glemt: Need for Speed Motorcity Online - men det udkom vist heller aldrig
herhjemme..

> Need For Speed: Hot Persuit II
> Need For Speed Underground

7 spil + Motorcity Online + 2 "udvidelser" (der ikke kræver originalen), er
hvad jeg får det til..

--
Mvh René Lønstrup
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Stefan Clausen

Dato : 16-02-04 22:51

Tror ikke MotorCity Online er en del af NFS sagaen.

/Stefan

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 16-02-04 23:19

"Stefan Clausen" <stefan-clausen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tror ikke MotorCity Online er en del af NFS sagaen.

Oprindeligt hed det NFS: Motorcity men det var før de
besluttede sig for at det kun skulle kunne spilles online.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Fra : Stefan Clausen

Dato : 16-02-04 23:27

Var med på den første beta, og det er vist godt det samme,
damm det var et skod spil....

/Stefan

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 16-02-04 23:40

> Var med på den første beta, og det er vist godt det samme,
> damm det var et skod spil....

Det var da det mest suveræne bilspil der nogensinde er lavet.
På flere punkter i stil med de gamle street rod.

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-02-04 09:01

Kenneth Iversen wrote:
> [...]
>
> Det var da det mest suveræne bilspil der nogensinde er lavet.
> På flere punkter i stil med de gamle street rod.

Enig, det spil var vildt fedt, LANGT bedre end underground.. Den måde man
tunede sin bil på var virkelig overlegen i forhold til Underground!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kenneth Fritz

Dato : 17-02-04 13:57

Der er for nogen tid siden kommet 2 kloner af street rod. Jeg kan ikke helt
huske hvad de hedder, men det var noget med 'illigal street race' eller
sådan noget.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 17-02-04 22:19

"Kenneth Fritz" <kfsoft@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Der er for nogen tid siden kommet 2 kloner af street rod. Jeg kan ikke helt
> huske hvad de hedder, men det var noget med 'illigal street race' eller
> sådan noget.

Hvis det er dem jeg tænker på så kan jeg bedre lide de originale :)
Men ellers er der jo nogle der er gået i gang med SR 3.
Der er dog lang vej endnu med det spil.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 14:43

Motor City Online, var oprindeligt en del af NFS, som Kenneth siger. Men da
den kun udkom som et online spil blev navnet Motor City Online i stedet for
NFS: Motorcity. Men den bygger dog på den gamle 3D-engine som også nogle af
NFS spillene gør, er ikke sikker på hvilken NFS det er.

Jeg har stadig savegames liggende til den dag, hvor EA Games tager sig
sammen og frigiver koderne til spillet... Det er det "største" online spil
nogen sinde. Synd de slukkede serverene sidste år.

--
Med Venlig Hilsen
Anders

Byt --(a)-- med @

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 16-02-04 20:27

"CogCo" <cogco@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Stod lige og snakkede med en kammerat om Need For Speed spillene.
> [...]

Need for Speed
Need for Speed 2
Need for Speed: Hot Pursuit
Need for Speed: Road Challence
Need for Speed: High Stakes
Need for Speed: Porche Unleased (Porche 2000 i US)
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Underground

Det kan jeg tælle til 8 titler indtil vidre

mvh

Morten

Fra : Kenneth Fritz

Dato : 17-02-04 11:03

Du glemte SE udgaven af nfs2, som kom dengang voodoo kortene blev populære.
med den der ekstra lost resort bane.

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:WP8Yb.528$mH4.428@news.get2net.dk...

Fra : NUXX

Dato : 18-02-04 14:38

Der er også en SE udgave af det allerførste. Der kunne man spejlvende
banerne... VILDT!

/MADS

Fra : iddqd

Dato : 17-02-04 04:10

CogCo wrote:
> Stod lige og snakkede med en kammerat om Need For Speed spillene.
> Men hvor mange er der egentlig lavet?

Til PC er der udkommet 9 og der var snakke om et NFS Motorcity, men det
endte med at komme ud som en selvstændig titel.

Derudover er der et Need for Speed III til Playstation, vist nogle
stykker til PS2, to til XBOX og et eller to til Gamecube. Måske er der
også nogle til andre konsoller. NFS VI blev først lavet til konsol(PS/2)
og siden konverteret til XBOX/PC/Gamecube hvoraf PC versionen er den
ringeste og med mindst indhold!

Og så findes der sågar også NFS spilleautomater, men det er vist stort
set bare PC'er der er indeni.

> Hvad hedder de?

Need for Speed (Blev lavet i samarbejde med bladet Road & Track)
Need for Speed SE
Need for Speed II
Need for Speed II SE
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed IV: Road Challenge/ High stakes
Need for Speed V: Porsche Unleased / Porsche 2000
Need for Speed VI: Hot Pursuit 2
Need for Speed VII: Underground

> Hvad hedder deres udvidelsespakker?

Det er SE (Special Edition) versionerne, men det er faktisk selvstændige
spil der ikke kræver normaludgaven så egentlige udvidelsespakker er det
ikke. Det man får er hele normaludgaven plus ekstra baner og biler.

NFS IV indeholder forøvrigt også banerne fra III, men det er en anden sag.

Så kan man til III, IV og V hente ekstra biler - men det er jo bare
bonus ting. Muligvis er der nogle til VI og VII, men dem har jeg ikke så
det ved jeg ikke.

Dertil kommer så at man til III og IIII kan få hundredevis af
uofficielle biler, en del ditto baner samt baneeditorer m.v.. Faktisk
kan man endda få helikoptere og motorcykler til spillene, her er der dog
tale om rene gimicks.

Til V kan man også få nogle uofficielle biler, men vist kun hvor
bemalingen er ændret eller der er pillet ved deres data uden at udseende
er ændret.

> Og i hvilken rækkefølge kommer de?

Som listet ovenfor.

Selv har jeg været fan siden demoen til det første Need For Speed kom
frem og jeg har 6 NFS spil i min samling, hvor dem jeg ikke har er NFS
SE og så de to seneste som jeg synes har skuffet fælt. Især VI vil jeg
opfatte som værende ligefrem sjofelt dårlig

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 17-02-04 18:33

iddqd wrote:
> [...]
> SE og så de to seneste som jeg synes har skuffet fælt. Især VI vil jeg
> opfatte som værende ligefrem sjofelt dårlig

Jeg mener stadig det bedste NFS spil til dato er Porsche 2000 versionen
Det kan spilles endnu, og jeg bliver *aldrig* træt af Porscher....

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-02-04 19:22

Martin Kirschmeyer wrote:

> Jeg mener stadig det bedste NFS spil til dato er Porsche 2000 versionen
> Det kan spilles endnu, og jeg bliver *aldrig* træt af Porscher....

For mange, mange år siden købte jeg Need For Speed som et af de første
spil til min, næsten nyindkøbte, Playstation.
Selvom det snart er mange år siden spillet blev væk står det stadig for
mig som det bedste NFS speed.

Det kan godt være det går hurtigere og grafikken er flottere i de senere
versioner.
Men det første havde split-screen funktionen (som mange hader, men altså
er uhyre praktisk hvis man ikke lige har 2 maskiner og 2 TV ved hånden).

Men absolut også fordi det var mere normale biler.

Er der overhovedet nogen der har tal på hvor mange spil Lamborghini,
Ferrari, Porsche, Chevrolet Corvette og alle de sædvanlige biler har
været med i?
De biler er jo kørt til bevidstløshed efterhånden. Så var det nu rart at
"sætte sig ind" i en Toyota Supra eller Honda Acura og køre en af de
biler man rent faktisk også kan risikere at se på på gaden foran
hoveddøren (måske sjældent, men mere sandsynligt end Diablo og Corvette).

Og så var der iøvrigt også indendørs-viewet. Med rat, instrumenter og
den slags.

/Robert

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 17-02-04 19:57

Robert Eriksen wrote:
> Er der overhovedet nogen der har tal på hvor mange spil Lamborghini,
> Ferrari, Porsche, Chevrolet Corvette og alle de sædvanlige biler har
> været med i?

Aner det ikke, men det er jo også grunden til det er sjovt at køre race på
PC. Man kommer til at 'prøve' nogle af de biler man ellers andrig ser...

> Og så var der iøvrigt også indendørs-viewet. Med rat, instrumenter og
> den slags.

Det var der også i NFS Porsch 2000

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-02-04 22:06

Martin Kirschmeyer wrote:

> Aner det ikke, men det er jo også grunden til det er sjovt at køre race på
> PC. Man kommer til at 'prøve' nogle af de biler man ellers andrig ser...

Ja første gang er det sjovt. Anden gang er det sjovt. Men 287. gang er
det knap så underholdende :/

Fra : iddqd

Dato : 18-02-04 01:55

Robert Eriksen wrote:

> [...]
> Men det første havde split-screen funktionen (som mange hader, men altså
> er uhyre praktisk hvis man ikke lige har 2 maskiner og 2 TV ved hånden).

Mener NFS til PS var cirka som NFS III på PC, der kan forøvrigt ligesom
i NFS IV spille med splitscreen. En af mine venner og jeg har
voldspillet NFS III, hvor Atlantica var favorit banen, og så NFS Porsche
sidenhen - sidstnævnte i en sådan grad at vi har sat tider som passede
på de uofficielle top-ti lister

Mvh

Bruno

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 17-02-04 14:01

"CogCo" <cogco@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Stod lige og snakkede med en kammerat om Need For Speed spillene.
> [...]

13 titler..

The Need For Speed
The Need For Speed SE
Need For Speed II
Need For Speed II SE
Need For Speed Hot Pursuit
Need For Speed High Stakes/Road Challenge
Need For Speed Porche Unleashed
Need For Speed Hot Pursuit 2
Need For Speed Underground

Need For Speed V-Rally
Need For Speed V-Rally 2
Motorcity Online

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 17-02-04 21:28

> 13 titler..
>
> The Need For Speed
> The Need For Speed SE
> Need For Speed II
> Need For Speed II SE
> Need For Speed Hot Pursuit
> Need For Speed High Stakes/Road Challenge
> Need For Speed Porche Unleashed
> Need For Speed Hot Pursuit 2
> Need For Speed Underground
>
> Need For Speed V-Rally
> Need For Speed V-Rally 2
> Motorcity Online

Nej lillebror, der tager du fejl...

V-Rally havde intet med Need for Speed Serien at gøre.

mvh

Morten Wulff Nielsen