Nupo/Hvidovre-kuren
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 16:49

Hejsa

Er startet på denne kur (subj) og tænkte på om nogen af jer i denne gruppe
har prøvet den? Hvis dette er tilfældet, vil jeg meget gerne hører jeres
mening om produktet/kuren. Hvad er jeres erfaringer, jeres vægttab på kuren
osv? Har søgt info på nettet om kuren og alle steder skrives der, at denne
pulverkur er en seriøs og forsvarlig kur, så længe man er klar over, at det
kræver en total kostomlægning efter det ønskede vægttab. Man kan vælge
mellem 4 metoder og jeg har valgt den som de kalder "Den barske" Den går ud
på, at jeg udelukkende lever af pulveret. Altså erstatter alle dagens
måltider med pulveret, i alt 6 "shakes" om dagen. Startede i dag og nu hvor
kl. er 16.45 har jeg stadig ingen sult følt. Men er nu bange for at jeg har
det værste i vente :o/

Håber at nogen har en historie at fortælle ang. Nupo. Jeg vil bruge det til
at nå ned på min idealvægt og når den er nået, leve 100% sundt og dyrke
motion. Den kur jeg har fulgt til dags dato (min egen hjemmelavede kur)
hjalp mig af med de første 17 kg. men nu har vægten stået stille, med en
tendens til at stige lidt ind i mellem, siden jul og nu vil jeg altså se
nogle resultater, derfor Nupo.

Med venlig hilsen
HP

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-02-04 17:31

<BogH> skrev i en meddelelse
> [...]
> har prøvet den? Hvis dette er tilfældet, vil jeg meget gerne hører jeres
> mening om produktet/kuren. Hvad er jeres erfaringer, jeres vægttab på

Jeg har prøvet nupo, og synes det virker ok, som erstatning for måltider,
smager er dog ret ringe i mine øjne.. men det er jo en smagssag..

Kan huske, jeg efter nogen tid fik problemer med diarre.. osv

Anyhow, jeg kan godt forstå man vælger at supplere sit madindtag med nupo,
for at få det til at gå stærkt. Problemet er bare, at istedet for at smide
lad os sige der er tyve kg ned til målet/idealvægten.. - så har du vænnet
maven til.. en anden form for føde, plus du har sat din naturlige
forbrænding ned...

Du vil få MEGET svært ved at holde den vægt... i det samme du skifter til
almindelig [også hvis det er alm sund mad] Vil din vægt sandsynligvis
stige... idet du pludselig vil forlange din krop skal lave noget nyt, nemlig
forbrænde andet end dit pulver. Det er lidt svært at forklare...

Men jeg kan ikke forstå.. hvorfor du ikke vil tabe dig på en mere sund
måde.. idet.. jamen du jo vil have en sund livstil, når du når dit mål..
Hvorfor så ikke begynde nu... - istedet for at skulle kæmpe med det.. når du
stopper for pulveret.

katja

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 17:52

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

Hej Katja

Tak for svaret.

> Jeg har prøvet nupo, og synes det virker ok, som erstatning for måltider,
> smager er dog ret ringe i mine øjne.. men det er jo en smagssag..

Jeg har købt med jordbær, den er ok, ikke vildt godt, men drikkeligt.

> [...]
> lad os sige der er tyve kg ned til målet/idealvægten.. - så har du vænnet
> maven til.. en anden form for føde, plus du har sat din naturlige

Vil det mon hjælpe på min naturlige forbrænding hvis jeg spiser et af dagens
måltider feks. aftensmad? Så får maven trods alt stadig fast føde, dog i
mindre grad.

> [...]
nemlig
> forbrænde andet end dit pulver. Det er lidt svært at forklare...

Forstår godt hvad du mener, og er også bange for at vægten vil stige meget
let efter endt kur.

> [...]
> Hvorfor så ikke begynde nu... - istedet for at skulle kæmpe med det.. når

Jeg syntes bare at jeg efterhånden er træt af at måtte undværre alt det jeg
kan lide af mad og leve meget skrabet. Er 100% klar over at man ikke kan
holde en lav vægt samtidig med, at man lever af junk food, det er ikke det
jeg mener med det. Men der er jo rigtig mange ting man må undværre: Brød,
Kartofler, Ris, Pasta osv. osv. og når man så intet resultat ser, så bliver
det sgu for surt. Derfor faldt valget på Nupo for at se om det kunne sætte
lidt skub i det hele.

Mvh
HP

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-02-04 18:25

<BogH> skrev i en meddelelse

> "KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har købt med jordbær, den er ok, ikke vildt godt, men drikkeligt.

Jordbærversionen var også den eneste ejg kunen få ned. - idag findes der dog
mange alternativer, nutrilett, er en pulverkur i samme stil, mindes deres
jordbærversion faktisk er noget bedre. Ellers er der jo det nyere produkt
speasy.dk - men det har jeg ikke kendskab til personligt.

> Vil det mon hjælpe på min naturlige forbrænding hvis jeg spiser et af
dagens
> måltider feks. aftensmad? Så får maven trods alt stadig fast føde, dog i
> mindre grad.
Altså.. jeg ville bruge det supplerende.. Især fordi efter en uge kun på
pulver.. vil det hænge dig langt ud af halsen.. - Hvis jeg stod og skulle
begynde på pulver igen.. [har da tiltider overvejet det] - så ville jeg
sørge for at have minimum to almindelige måltider.. såsom morgenmad og
aftensmad... Du skal jo lære at spise almindeligt og sundt.. efter kuren
alligevel. Men det er da klart.. idet du kun bruger det som supplerende
måltider, jamen så går vægttabet jo lidt langsommere, tilgengæld, vil dit
liv i de næste måneder bestå af en del mere spændende mad, end blot pulver.
*GG*

> Forstår godt hvad du mener, og er også bange for at vægten vil stige meget
> let efter endt kur.
Læste et sted på nettet for længe siden, at nupo er en ligeså god måde at
tabe sig på.. som kostomlægning, men at problemet netop opstod, ved endt
vægttab. Nupokuren, har ikke givet en, den fortrolighed m.m. med sund kost,
og du får meget nemt ved at ryge over i gamle vaner [Ofte er en overvægts
liv jo fyldt med op og nedture kuremæssigt] - samtidig med.. jamen, ofte
skal man så til at have en periode, hvor man skal til at eksperimentere med,
hvor meget man egentlig må få at spise efter endt kur.

Det har selv taget mig 1½ måned.. at få kontrol på det. - Jeg tabte 15 kg
ved et hårdt fysisk arbejde fra oktober til og med december.. - pludselig
gik jeg arbejdsløs og fik ingen motion.. Det kunne ganske hurtigt ses på
vægten.. og først nu.. har jeg tjek på.. hvorledes.. jeg skal holde de 15 kg
væk.. og helst smide mange flere.. - det er en lang svær process.. men det
er ved at lykkedes.. *GG*

> Jeg syntes bare at jeg efterhånden er træt af at måtte undværre alt det
jeg
> kan lide af mad og leve meget skrabet.

Men det kommer du jo til at undvære HELT og Holdent.. når du går på pulver.

.. Men der er jo rigtig mange ting man må undværre: Brød,
> Kartofler, Ris, Pasta osv. osv. og når man så intet resultat ser, så
bliver
> det sgu for surt.
Altså, nu skal man også passe på, man bliver for fixeret.. Jeg kan nemt tabe
mig, selvom jeg spiser pasta og brød... - Jeg har prøvet den der "dille" -
med man ikke måtte spise brød.. Og efter fire dage.. nærmest drømte jeg om
brød. - Så nu indgår brød ganske naturligt i min mad... - sørger bare for
jeg ikke s piser brød 4 gange om dagen.. Spiser brød når jeg har lyst.. dvs
det er vel alt i alt 7 boller i løbet af en uge.. nogle gange to på en dag..
andre gange ingen. - Forbud.. er ikke godt i mine øjne.. Det er det samme
som med chips.. Jeg vil have lov til at flippe ud med enten chokolade,
chips, pizza eller whatever jeg har lyst til.. - men det er ikke noget man
skal gøre en gang om ugen.. hellere 1 gang hver eller hveranden måned.. og
ja.. man får det skidt bagefter.. men din trang til det.. er fjernet.

Derfor faldt valget på Nupo for at se om det kunne sætte
> lidt skub i det hele.

Og det kan jeg godt forstå.. Og hvis du kan holde ud at leve kun på nupo..
i flere uger i træk, tager jeg hatten af for dig.. - men kan anbefale dig,
at gå på apoteket og købe en bøtte paraghurt *GG*..

Måske - der kommer skub i tingene.. hvis du bare ændrer noget andet i din
almindelige kost. - det er okay at eksperimentere lidt jo.

> Mvh
> HP

Og igen *GG*

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 19:01

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> [...]
med,
> hvor meget man egentlig må få at spise efter endt kur.

Men fortrolighed med sund kost har jeg jo allerede oparbejdet. Har jo siden
d. 01. Sep. 03 levet meget sundt og fedtfattigt, derfor tabte jeg mig de 17
første kg. Jeg har vænnet mig til den sunde kost og syntes aldrig jeg har
spist bedre mad end jeg gør (gjorde før nupo *G*)

> jeg
>
> Men det kommer du jo til at undvære HELT og Holdent.. når du går på
pulver.

Det har du ret i.

> [...]
> med man ikke måtte spise brød.. Og efter fire dage.. nærmest drømte jeg om

Det kender jeg kun alt for god!! Efter få dage uden brød har jeg nærmest
abstinenser. Men det er sådan en jungle, nogle steder står der at man skal
holde sig fra førnævnte fødevare og andre steder står der at det netop er
disse man skal spise rigeligt af for at holde en sund livstil.

He he he

Mvh
HP

Fra : Mette

Dato : 17-02-04 12:24

> [...]

> skal gøre en gang om ugen.. hellere 1 gang hver eller hveranden måned.. og
> ja.. man får det skidt bagefter.. men din trang til det.. er fjernet.

Helt enig! Jeg skulle tabe mig lidt efter nytår og var meget striks og så
hurtigt resultater. Men i sidste weekend besluttede jeg, at NU var det tid
til at spise noget jeg længtes efter - chips, Pizza osv og tro mig: jeg ÅD,
og selvom det kostede mig et kilo i den forkerte retning, så var det det
hele værd. Nu er jeg strisk igen, men jeg ser da frem til at jeg kan nyde
lidt usundt her om en måned tid igen...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-02-04 18:15

> [...]
nemlig
> forbrænde andet end dit pulver. Det er lidt svært at forklare...

Det er noget vrøvl - eller rettere, den holder ikke. Jeg har smidt 21 kg på
pulver og 10 år efter havde jeg stadig ikke taget på. Men det er klart at
man efter kuren ikke bare skal skovle kalorier ind.
Alle kure giver problemer efterfølgende, hvis man ikke tænker sig om, men
det kan sagtens lade sig gøre.

Mvh Maria

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-02-04 18:43

> [...]

> man efter kuren ikke bare skal skovle kalorier ind.
> Alle kure giver problemer efterfølgende, hvis man ikke tænker sig om, men

Selvfølgelig kan du smide kilo på nupo, har ikke påstået andet.. men idet du
nedsætter dit madforbrug og energi indtag.. så sætter kroppen også
forbrændingen ned..

Det gør, at det f.eks. er en del sværere.. at gå over til almindelig mad..
uden vægtforøgning.. - fra nupo af.. end at gøre det fra en kur via
kostomlægning.

Så.. tror du har misforstået mit indlæg, eller at jeg ikke fik formuleret
mig korrekt

katja

Fra : Marianne

Dato : 18-02-04 09:21

> [...]
nemlig
> forbrænde andet end dit pulver. Det er lidt svært at forklare...

Hej

Hvad bygger du ovennævnte på? Jeg ved godt, at det er hörensagen, men er der
andet i det, end hvis man spiser mere end man forbrænder, så tager man på -
og omvendt.

Den påståede 'nedsatte forbrænding'. Er der nogen, der virkelig har
undersøgt det? Jeg er ikke i tvivl om, at nogen kan *opleve* kroppen,
reagerer sådan, men det kunne jo være så meget andet - forøget
væskeophobning fx.

mvh
marianne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-02-04 10:10

> [...]
> undersøgt det? Jeg er ikke i tvivl om, at nogen kan *opleve* kroppen,
> reagerer sådan, men det kunne jo være så meget andet - forøget

Stofskiftet svinger døgnet igennem, og er afhængig af vores
aktivitetsniveau. Jeg har ikke kunnet finde noget som helst der skulle
indikere at stofskiftet falder som følge af nedsat fodermængde - ud over at
man naturligt bevæger sig mindre med mindre mad.
Og rent logisk: Du spiser 1000 kcal, du skal bruge 2000, du taber dig.
Hvorfor skulle kroppen reagere med kun at bruge 1500 (blot som eksempel)?
Den vil snarere reagere med at nedsætte unødige bevægelser, og spørgsmålet
er så, om det er her, hunden ligger begravet? Det er jo kendt at
nervøse/urolige mennesker bruger op til 500 kcal ekstra i forhold til en
rolig person. Måske bevæger en sulten person sig mindre med lavere forbrug
til følge?

Mvh Maria

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-02-04 17:56

"Marianne" <hoyenFJERNDETTE@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Den påståede 'nedsatte forbrænding'. Er der nogen, der virkelig har
> undersøgt det?

Den ekstreme udgave af "nedsat forbrænding" oplevede man hos fanger i
koncentrationslejre, har jeg læst.

Jeg har set rapporter, der omtaler, at koncentrationslejrfanger ofte fik
ekstremt lidt at spise - og alligevel tabte de sig ikke så hurtigt, som man
skulle forvente.

Det er mange år siden jeg så disse rapporter. De var i papirform og jeg har
ikke søgt på nettet efter dem, så jeg ved ikke, om de findes online. Du kan
da prøve at søge....

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne

Dato : 18-02-04 22:09

> [...]
>
> Jeg har set rapporter, der omtaler, at koncentrationslejrfanger ofte fik
> ekstremt lidt at spise - og alligevel tabte de sig ikke så hurtigt, som

Åhja - dét tror jeg gerne kan være tilfældet. At undevægtige og
underernærede menneskers kroppe reagerer sådan, det forekommer mig endda
logisk!

Argumentet med nedsat forbrænding bruges imidlertid tit i forhold til
overvægtige, der begynder at spise mindre end nogen synes, de burde. Og så
er det, jeg undrer mig ...

mvh
marianne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-02-04 22:23

> [...]

> Åhja - dét tror jeg gerne kan være tilfældet. At undevægtige og
> underernærede menneskers kroppe reagerer sådan, det forekommer mig endda

Nu var det jo ikke kun undervægtige/underernærede mennesker, der blev sendt
i koncentrationslejr. Flertallet af dem var formodentlig normal-vægtige, da
de blev sendt til lejrene. Nogle var sikkert overvægtige.

Mvh. Lisbeth

Fra : EnjoyNews

Dato : 16-02-04 18:27

Et lille tip ang Nupo kuren... synes IKKE de smager alt for godt.. så jeg
blandede et par dråber SØD (uden kalorier) og et par dråber vanilleessens
i.. så smagte den lige pludselig skønt!

Måske nogen kan bruge rådet..

Mange hilsner
Heidi

Fra : Melanie

Dato : 16-02-04 20:21

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message
> [...]
> blandede et par dråber SØD (uden kalorier) og et par dråber vanilleessens

Jeg vil også lige tilføje min metode at få det til at smage bedre på. Jeg
tog nogle frosne bær, fx. jordbær og blændede med shaken og nogle dråber
SØD. Puttede det i køleskab i min. 2 timer, så forsvandt den
pulverkonsistens det ellers havde næsten. Syntes faktisk det var et lækkert
måltid, men blev ret hurtigt træt af Nupo. (På 14 dage) Brugte ellers det
kun til morgenmad og mellemmåltid. I dag har jeg skiftet det ud med noget
jeg syntes er et mega hit:

Køber Cheasy a38 med 0,1% fedt og blænder det med mange frosne bær og lidt
SØD. Spiser det straks, mens det er næsten som is.

Dette er min morgenmad dagligt. Mit mellemmåltid når jeg har lyst og min
desert når kæresten frister med andet sødt.(Han er tæt på undervægtig, så
jeg prøver at hælde en masse guf og andet mindre sundt på ham stadig). Jeg
spiser ellers ret normalt, men sundere end før, men det kunne næsten heller
ikke blive værre før.
Startede kur d. 5 jan i år. Har tabt 7 kg og føler ikke jeg har manglet
noget, men det er da også kun fordi jeg kan lave en lækker a38 spise, at jeg
kan holde mig fra andet sødt.
Har faktisk lige haft en uge der var ret unormal og har spist ude 3 gange og
drukket vin og andet godt. Det blev +1 kg men har smit det halve igen. Nogen
gange må man godt, men det må ikke blive for tit man hygger på den måde.

Når, men slut med mit bla bla bla for nu.

Held og lykke med din kur. Flot med din første kur, men sæt nu ikke
forvæntningerne for højt, det bliver man kun ked af.

Mvh Melanie