kan alle se .eml?
Fra : anders

Dato : 16-02-04 16:41

Nåt jeg vedhæfter en .eml fil (en mail jeg ønsker en anden skal se), kan jeg
så være sikker (eller med stor sandsynlighed regne med) at modtageren kan
læse den vedhæftede mail?

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 16-02-04 17:19

"anders" <tox@xot.denmark> wrote in

> Nåt jeg vedhæfter en .eml fil (en mail jeg ønsker en anden skal se),
> kan jeg så være sikker (eller med stor sandsynlighed regne med) at
> modtageren kan læse den vedhæftede mail?

JEg kan ikke svare på spørgsmålet, men hvis jeg sad med Outlook eller
Outlook Express ville jeg aldrig åbne en .eml fil som jeg har fået tilsendt
- ej heller hvis jeg kendte afsenderen. Det er sådan man får virus.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-02-04 21:38

Andreas Haugstrup Pedersen skrev:

> [...]

> Outlook Express ville jeg aldrig åbne en .eml fil som jeg har fået
> tilsendt - ej heller hvis jeg kendte afsenderen.

Hvis du er usikker på indholdet, så læser du den i notesblok (eller, i OE,
ved at trykke på CTRL + F3 for at læse emailen i rå ukodet format).

> Det er sådan man får virus.

Nej. Det er når man rask væk afvikler alt hvad der modtages i postkassen.

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 17-02-04 07:27

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in

> Hvis du er usikker på indholdet, så læser du den i notesblok (eller, i
> OE, ved at trykke på CTRL + F3 for at læse emailen i rå ukodet format).

Næh, hvis jeg er usikker på indholdet så sletter jeg e-mailen. Så kunne
afsenderen have sendt mig .eml filen som en txt-fil.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-02-04 09:28

Andreas Haugstrup Pedersen <usenet@solitude.dk> wrote in

> "Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in

> Næh, hvis jeg er usikker på indholdet så sletter jeg e-mailen. Så kunne
> afsenderen have sendt mig .eml filen som en txt-fil.

Måske I lige kan forklare mig, hvad problemet er i at åbne en .eml-fil,
hvis den er associeret med fx Outlook på en Windows-PC? Siden Outlook 2000
SR2 (var det vist) har Outlook åbnet emails i IE-zonen "Restricted sites",
så eventuel kode vil ikke blive afviklet - uanset om den åbnes i Outlook
eller ej. Det samme er tilfældet med OE.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 18-02-04 07:17

Jesper Stocholm skrev:

> Måske I lige kan forklare mig, hvad problemet er i at åbne en
> .eml-fil,

En eml-fil kan være en komplet email, f.eks. i HTML med web-bugs og hele
svineriet.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-02-04 08:00

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote :

> En eml-fil kan være en komplet email, f.eks. i HTML med web-bugs og hele
> svineriet.

Ja, og med andre ord, så er der ingen forskel på at åbne en .eml-fil og at
åbne en almindelig mail, der lander i indbakken. Jeg kan ikke se, hvad det
skulle hjælpe at åbne den i Notepad eller lignende.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 18-02-04 22:08

Jesper Stocholm skrev:

> Ja, og med andre ord, så er der ingen forskel på at åbne en .eml-fil og
> at åbne en almindelig mail, der lander i indbakken.

Javel. For mig gør det nu alligevel en forskel, om javascripts og web-bugs
bliver udført.

> Jeg kan ikke se, hvad det skulle hjælpe at åbne den i Notepad eller
> lignende.

Notepad afvikler ikke scripts, programmet viser kun hvad scriptet inde-
holder.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-02-04 22:18

"anders" <tox@xot.denmark> writes:

> Nåt jeg vedhæfter en .eml fil (en mail jeg ønsker en anden skal se), kan jeg
> så være sikker (eller med stor sandsynlighed regne med) at modtageren kan
> læse den vedhæftede mail?

Hvad med at medsende den i en message/rfc822 MIME-part? Det er da den
rigtige måde at vedhæfte en email til en anden email.

--
Jacob - www.bunk.cc
May you have many beautiful and obedient daughters.