Vægttab via Hjerteforeningen
Fra : Sorgenfri

Dato : 16-02-04 16:31

Hej gruppe!

Et par indlæg nedenfor spurgte jeg mig til råds vedr. støtte fra en diætist
med henblik på at tabe mig et par håndfulde kilo.
Jeg blev anbefalet at tale med en diætist i Hjerteforeningen, og det råd
overvejer jeg meget at følge op på.
Imidlertid vil jeg lige benytte lejligheden til at forhøre mig her i
gruppen, om der evt. er nogen af jer, der har prøvet denne "metode".
Jeg vil mægtig gerne høre fra dig/jer i så fald!

Venligst
Sorgenfri

Fra : Tina Jacobsen

Dato : 16-02-04 17:34

"Sorgenfri" <Sorgenfri2830FJENRN@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe!
> Jeg blev anbefalet at tale med en diætist i Hjerteforeningen, og det råd
> overvejer jeg meget at følge op på.

Hej.
Jeg har som sagt selv erfaring med Hjerteforeningen. Har tabt 5 kg. på 5
uger, og skal ialt tabe mig ca. 15. Da du ikke skal tabe dig så meget vil
det sikkert gå lidt langsommere. Du skal ikke forvente at få en færdigsyet
kostplan. Diætisten tager udgangspunkt i det du spiser nu og udfra det
kommer hun med gode forslag til hvad du kan ændre. Selv mødes jeg med
diætisten hver 3. uge, hvor jeg så bliver vejet. Du kan selv aftale andre
intervaller med din diætist, det skal jo passe til dit behov for støtte.
Held og lykke.
Mvh Tina.

Fra : Sorgenfri

Dato : 17-02-04 12:52

"Tina Jacobsen" skrev >

> [...]
> intervaller med din diætist, det skal jo passe til dit behov for støtte.

Får du også målt fedtprocenten? Og i bekræftende fald: hvilken metode bruger
de i Hjerteforeningen?

Giver de også anvisninger vedr. aktivivtetsniveau - altså gode råd mht.
motion f.eks.?

Mvh. Sorgenfri

Fra : Tina Jacobsen

Dato : 17-02-04 14:42

> [...]
bruger
> de i Hjerteforeningen?
> Giver de også anvisninger vedr. aktivivtetsniveau - altså gode råd

Nej, jeg får ikke målt fedtprocenten, men det tror jeg godt man kan få
gjort.
Jeg har ikke været fokuseret specielt på at snakke om motion, da jeg
allerede er i gang med det. Men igen, så kan man jo spørge diætisten til
råds. Dog tror jeg, at deres viden hovedsageligt drejer sig om kosten, men
måske kan de henvise til nogen der har specifik viden om motion, f.eks sådan
noget som at finde den egnede intensitet.
Mvh Tina.

Fra : Sorgenfri

Dato : 18-02-04 15:18

"Tina Jacobsen" skrev:

> [...]
sådan
> noget som at finde den egnede intensitet.

O.k. Tak for dine tips, Tina, jeg lurer stadig lige på, hvilket sted jeg vil
henvende mig ...
Er ved at undersøge lokalområdet for diætister

Mvh. Sorgenfri