Java og SQL newbie ...
Fra : Morten Davidsen

Dato : 16-02-04 15:50

Hejsa,

Jeg er lige begyndt at lege med SQL sammen med java.
Jeg har tidligere leget med SQL i andre programmeringssprog, og undrer mig
derfor over følgende:

Kan det virkelig passe at jeg skrive hvad nummer kolonne jeg vil have ud af
min SQL?

Altså .. eksempel >

rs = st.executeQuery("select * from dc");
System.out.println(rs.getString(1));

Dette virker fint .. men kolonne "1", hedder faktisk "brugernavn" .. men
rs.getString(brugernavn) virker ikke .. nogen som ved om der er en løsning
på dette??

...... på forhånd tak ...

/MD

Fra : Michael Legart

Dato : 16-02-04 15:53

On 2004-02-16, Morten Davidsen <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:
> Dette virker fint .. men kolonne "1", hedder faktisk "brugernavn" .. men
> rs.getString(brugernavn) virker ikke .. nogen som ved om der er en løsning
> på dette??

rs.getString("brugernavn");

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Morten Davidsen

Dato : 16-02-04 16:00

"Michael Legart" <michaelnospam@hest.nu> skrev i en meddelelse
> rs.getString("brugernavn");

*ROLFMAO* ....

havde kun prøvet med rs.getString(brugernavn); ....

takker Michael .. for det superhurtige svar!

/MD

Fra : Steen Jorgensen

Dato : 16-02-04 23:19

rs.getString("brugernavn") skulle fungere.

Mvh. Steen