Hvordan skriver jeg specielle tegn med dan~
Fra : No1

Dato : 16-02-04 15:53

Hvor kan jeg finde en oversigt over alle de tegn som de forskellige
taster på min iBook giver ved tryk på shift, alt osv.?

(dansk tastatur, Panther)

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 16-02-04 16:31

No1 skrev:
> Hvor kan jeg finde en oversigt over alle de tegn som de forskellige
> taster på min iBook giver ved tryk på shift, alt osv.?
>
> (dansk tastatur, Panther)
Programmer > Hjælpeprogrammer > Tastatur og Skrift
ell. hvis engelsk Key Caps

--
See yea.....
Henry Lerche Madsen

Grønlands Radio - Det man hører er en sæl

Fra : Morten

Dato : 16-02-04 17:38

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenskridspam.dk> wrote:

> Programmer > Hjælpeprogrammer > Tastatur og Skrift

kun på præ panther (eller en panther opdateret jaguar)
--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 16-02-04 18:13

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> kun på præ panther (eller en panther opdateret jaguar)

Nope, Panter sletter dette lille, hjælpsomme program, også selvom man
bare opdaterer fra Jaguar.

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-02-04 20:00

Magnus Marius Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Nope, Panter sletter dette lille, hjælpsomme program, også selvom man
> bare opdaterer fra Jaguar.

Men der ligger et Classic, og har man den lille classic-menu
installeret, er det bare at gå ind i Applemenuemner ...

martinP

Fra : Morten

Dato : 16-02-04 21:41

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Men der ligger et Classic, og har man den lille classic-menu
> installeret, er det bare at gå ind i Applemenuemner ...

ja men hvorfor ikke bruge den tsatur oversigt der findes i panther?

Systemindstillinger: International, fanebladet "tastatur", afkryds
paletten "Tatataturfremviser" - du er den tilgængelig fra tastatur
menuen i menulinien.

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-02-04 23:34

> [...]

> Systemindstillinger: International, fanebladet "tastatur", afkryds
> paletten "Tatataturfremviser" - du er den tilgængelig fra tastatur

Jamn, der er den jo ...

Fra : Morten

Dato : 16-02-04 20:32

Magnus Marius Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Nope, Panter sletter dette lille, hjælpsomme program, også selvom man
> bare opdaterer fra Jaguar.

ok... slet ikke på panther

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-02-04 16:39

No1 <nooooone@cghfcdgsgesg.mars> wrote:

> Hvor kan jeg finde en oversigt over alle de tegn som de forskellige
> taster på min iBook giver ved tryk på shift, alt osv.?
>
> (dansk tastatur, Panther)

Gå ind i systemindstillinger -> International og sæt hak ved
"Tastaturfremviser" og "Vis tastaturmenu i menulinjen"
I den menu (med dansk flag) der nu kommer frem ovre til højre vælger du
"Vis tastaturfremviser". Så får du et minitastatur frem på skærmen, hvor
du kan vælge hvillken skrift du vil undersøge, og hvor du kan se hvad
den viser ved de forskellige tastetryk.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : No1

Dato : 17-02-04 22:35

> [...]
> "Vis tastaturfremviser". Så får du et minitastatur frem på skærmen, hvor
> du kan vælge hvillken skrift du vil undersøge, og hvor du kan se hvad

Tak, det var det jeg ledte efter. Jeg har engelsk OS, så det hed
Keyboard Viewer og skulle vælges på linje med det danske og amerikanske
flag.