Bilkøb i udlandet / kørsel i Danmark???
Fra : Ricky Petersen

Dato : 16-02-04 14:08

Nu går jeg og overvejer at finde mig et værelse i Nordtyskland, fx. Flensborg. Jeg
regner med at skifte min folkeregisteradresse dertil, og så bo der "for det
meste"..
Men nu er det sådan at jeg studerer i Danmark, og det skal jeg gerne fortsætte
med.
Her er så lige et par af mine vigtigste spørgsmål:

1: Må man købe en bil i Tyskland med tyske plader, og alligevel bruge den i
Danmark? Altså sådan at den er indregistreret og forsikret i Tyskland.

2: Kan man få noget kørselsfradrag igennem skatten?

3: Kan jeg stadig få SU?

4: Er der nogen der kender nogle gode sites med biler til salg i Tyskland? helst
fra både private og forhandlere:)

5: Et par links til nogle Tyske forsikringsselskaber hvor man online kan udregne
en ca. præmie. Eller hvis nogen har en ide om priserne i forhold til herhjemme.

6: Nogen der ved hvor man kan finde et værelse syd for grænsen, eller kender
nogen der gør?

Det ville være fedt hvis nogen kunne svare på et par af spørgsmålene... Eller dem
alle

Mvh Ricky

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.161.123.22)

Fra : Søren Blom

Dato : 16-02-04 16:21

"Ricky Petersen" <steenholdt@hotmail.com> skrev
> [...]
det
> meste"..
> Men nu er det sådan at jeg studerer i Danmark, og det skal jeg gerne

Du er ikke lidt dobbelt moralsk?

Du vil gerne bo i tyskland og beskattes i Tyskland, men du vil samtidig have
SU. Håber da ikke at man kan få SU når man har folkeregister adresse i andre
lande end DK.

Prøv at spørg SU styrelsen (som vist hedder noget andet idag) om forholdene.

Måske lidt uvelkommen svar i en gruppe om biler, men det er spørgsmålet
egentlig også.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : No1

Dato : 16-02-04 16:33

> [...]
> SU. Håber da ikke at man kan få SU når man har folkeregister adresse i andre

OT:
Skatteopkrævning er røveri. Hvis Ricky har betalt/betaler skat, er der
ikke noget galt i at modtage SU, når nu han kan få nogle af pengene tilbage.

Fra : Thomas

Dato : 16-02-04 16:41

"No1" <nooooone@cghfcdgsgesg.mars> wrote in message

> OT:
> Skatteopkrævning er røveri. Hvis Ricky har betalt/betaler skat, er der
> ikke noget galt i at modtage SU, når nu han kan få nogle af pengene
tilbage.

Hvis du mener at skatteopkrævning er røveri, så flyt til USA... Der betaler
du vist kun 18% i skat. Så kan du vente med at låne penge i banken hvis du
skulle få brug for fx sygehusvæsnet.

Mvh

Thomas

Fra : AA

Dato : 16-02-04 22:17

> Hvis du mener at skatteopkrævning er røveri, så flyt til USA... Der
betaler
> du vist kun 18% i skat. Så kan du vente med at låne penge i banken hvis du
> skulle få brug for fx sygehusvæsnet.

Det er ikke USA der er tale om men Tyskland - der har et bedre
hospitalsvæsen end det Danske - og en meget lavere moms og punktafgifter mv.
samt bedre pension etc.

Du ricikerer at få en brat opvågning når du opdager hvor lidt af det
offentlige "velfærd" der faktisk fungerer i Danmark - jeg har været så
uheldig at måttet indlægges 2 gange indenfor 4 måneder her i DK - det var
den totale katastrofe intet fungerede - så bare vent til du får brug for den
meget dyrt betalte "velfærd" den er en skrøne.

Fra : No1

Dato : 17-02-04 22:44

> [...]
> den totale katastrofe intet fungerede - så bare vent til du får brug for den
> meget dyrt betalte "velfærd" den er en skrøne.

Nemlig. At alle har "lige adgang" til et offentligt sygehusvæsen er ikke
meget værd. Jeg vil hellere have god behandling, selvom der er nogle med
flere penge der måske får bedre behandling.

Ja, velfærden er ikke meget værd. Og det går ned af bakke, hvilket ikke
vil ændre sig meget uanset hvilke partier der sidder i regeringen. Ingen
af dem tør at skære ned i udgifterne.

Fra : No1

Dato : 17-02-04 22:55

> Hvis du mener at skatteopkrævning er røveri, så flyt til USA... Der betaler
> du vist kun 18% i skat. Så kan du vente med at låne penge i banken hvis du
> skulle få brug for fx sygehusvæsnet.

Jeg burde også have ret til at være fri for røveri i Danmark. Hvis jeg
har brug for sygehusvæsenet vil jeg foretrække en privat sygeforsikring.

Det dårlige danske sygehusvæsen har jeg ikke bedt om, så hvis jeg kan
slippe for at betale til det, vil jeg ikke kræve at kunne gøre brug af
det eller nogle andre offentlige "tilbud".

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 16:35

"No1" <nooooone@cghfcdgsgesg.mars> skrev i en meddelelse news:c0qnrh$2km$1@sunsite.dk...

> OT:
> Skatteopkrævning er røveri. Hvis Ricky har betalt/betaler skat, er der
> ikke noget galt i at modtage SU, når nu han kan få nogle af pengene tilbage.

Endnu mere OT:

Hvis og hvis, så er min røv spids.
Du kommer med statements du
ikke har noget belæg for at vide
en pind om.

Fra : Ricky Petersen

Dato : 16-02-04 17:38

Med hensyn til SU, så er det, så vidt jeg har fundet ud af, sådan at man betaler
skat i det land hvor man har sin indtægt?
Så skatten skal nok komme i statskassen uanset
Grunden til flytningen er at jeg vil blive bedre til det tyske sprog, og ved
opholdet samtidig forbedre mine uddannelsesmuligheder senere.
Og da jeg interesserer mig meget for biler, så kunne man jo ligesågodt købe en der
hvor de er billigst..
Spørgsmålet er bare om den så må bruges i DK, og evt. hvor længe?

Mvh Ricky

"Re: Bilkøb i udlandet / kørsel i Danmark???"

Fra : Leonard

Dato : 16-02-04 20:50

"Ricky Petersen" <steenholdt@hotmail.com> wrote:

>1: Må man købe en bil i Tyskland med tyske plader, og alligevel bruge den i
>Danmark? Altså sådan at den er indregistreret og forsikret i Tyskland.

Ja, hvis du har fast adresse i D må du køre i DK med din bil på
D-plader ligeså meget du vil.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Brizz

Dato : 16-02-04 23:10

> 1: Må man købe en bil i Tyskland med tyske plader, og alligevel bruge den
> Danmark? Altså sådan at den er indregistreret og forsikret i Tyskland.

Jeg bor i sverige og kører svensk bil til dagligt i DK uden problemer. også
hvis jeg skulle blive stoppet er der stadig ikke problemer.

> 2: Kan man få noget kørselsfradrag igennem skatten?

Jeg får det da jeg betaler skat i DK.

> 4: Er der nogen der kender nogle gode sites med biler til salg i
Tyskland? helst
> fra både private og forhandlere:)

www.mobile.de og www.autoscout24.de

værsgod

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Leonard

Dato : 17-02-04 00:36

"Ricky Petersen" <steenholdt@hotmail.com> wrote:

>2: Kan man få noget kørselsfradrag igennem skatten?
>
>3: Kan jeg stadig få SU?

Der er ikke kørselsfradrag ved kørsel til uddannelse ...