Atkins og antal kulhydrater?
Fra : Champion

Dato : 16-02-04 13:09

I Atkins's bog skal man modregne fibre i antal kulhydrater.
I "Lækker mad uden kulhydrater" af Inger Hvidtfeldt,
nævnes dette ikke, og kulhydrattabellen er uden denne modregning.
Rene´ Hjort (tror jeg) og jeg var enige om,
at det er en fejl i Hvidfeldt's bog.

Men er det nu det?
Indeholder feks kogt broccoli det samme antal
fibre som rå broccoli?

Nogen der ved det?

Fra : Champion

Dato : 16-02-04 17:29

Champion wrote:
> [...]
> at det er en fejl i Hvidfeldt's bog.
>
> Men er det nu det?
> Indeholder feks kogt broccoli det samme antal

Fandt svaret her:
http://www.madogsundhed.dk/13_brevkasse/b-000255.html

Ja, jeg sidder såmænd bare og sludrer lidt
med mig selv i denne tråd
.... aheeem

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 16-02-04 17:29

[Champion | Mon, 16 Feb 2004 13:08:52 +0100]

>Men er det nu det?
>Indeholder feks kogt broccoli det samme antal
>fibre som rå broccoli?

Ja, tager du en mængde rå broccoli og koger den, er dens mængde af
ufordøjelige kostfibre stadig den samme.

Kigger du på fordelingen ift. 100 gram er den ændret, da den naturligvis
har optaget vand, frigivet næringsstoffer til vandet etc.

Og koger du den utroligt kort tid i kraftigt saltet vand, smager den
efter min mening allerbest :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk