Mangler lidt gode råd
Fra : Søren Hansen

Dato : 16-02-04 12:50

Hej

Jeg er en ung mand på 27 år. For et år siden vejede jeg 100 kg (jeg er ca
179 høj). Jeg har aldrig gået op i hvor meget jeg vejer,- hvis jeg er
tilfreds med min krop er vægten uden betydning for mig.

Men jeg var ikke tilfreds med min krop så jeg begyndt at tabe mig, ved at
spise mindre (ikke tage nummer 2 og 3 potion til aftensmad). Jeg kom ned på
90 kg og begyndte derefter at gå til boksetræning 2 gange om ugen (3 timer i
alt). Jeg er stadigvæk ikke tilfreds med min krop. Jeg har meget fedt på og
omkring maven og fedt på brystkassen,- det ligner faktisk hvalpefedt. Når
det engang er væk, så må jeg jo se hvad jeg vejer til den tid

På mit arbejde sidder jeg desværre stille på en kontorstol i 7-8 timer (ikke
meget motion). Jeg mener selv jeg spiser sundt, mest fordi jeg er _meget_
kræsen Mit problem er nok slik og chokolade, men jeg er begyndt at
begrænse det betydeligt.

Jeg spiser desværre ikke morgenmad, kan kan ikke få noget ned :/ Til frokost
spiser jeg enten yoghurt eller salat. Til aftensmad er det hvad enten
kæresten finder på, hun laver så fedt fattig mad som muligt.

Min vægt er lige nu på 84 kg, men jeg er begyndt at blive utålmodig. Jeg vil
gerne være tilfreds med min krop til sol og strand i sommerperioden.
Spørgsmålet er så bare hvad der ville være bedst for at hjælpe mig lidt mere
på vej. Starte hos nogen som kan hjælpe mig med at sammensætte en kostplan,
eller starte på noget mere træning. F.eks. 2-3 løbeture om ugen på en times
tid stykket?

Håber på nogle gode råd...

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-02-04 14:09

"Søren Hansen" <ingen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg spiser desværre ikke morgenmad, kan kan ikke få noget ned :/

Altså søde ven.. så begynd på det.

tænk især på, at et måltid sætter gang i forbrændingen.

Det er noget pjat, ikke at spise morgenmad, og det er en reel vanesag. Jeg
selv har haft svært ved det, idag kan jeg heldigvis ikke fungere uden min
morgenmad.

Katja

Fra : Søren Hansen

Dato : 16-02-04 14:49

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

> [...]
> selv har haft svært ved det, idag kan jeg heldigvis ikke fungere uden min

Måske, men når man har prøvet i fire dage, med opkast til følge, tja så kan
du kalde mig søde ven nok så meget... Jeg kan godt spise morgenmad hvis jeg
sover til klokken 9 stykker eller senere. Jeg kan bare ikke få noget ned
klokken 6 om morgen! Plejer at spise lidt gulerødder og evt. et æble kl
9 -10 stykker på arbejdet.

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-02-04 14:56

> [...]
> "KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

> Måske, men når man har prøvet i fire dage, med opkast til følge, tja så

Hehe - jamen søde ven *GG* - Så kan du da også få morgenmad ned.. det kommer
bare desværre op hurtigt.

Kan godt se de ter et problem, hvis det ender i opkast. Det har jeg
heldigvis aldrig oplevet... - så ved ikke hvorledes jeg skal hjælpe dig der.
Kan anbefale noget juice... - da man så kan erstatte lidt på den måde.

katja

Fra : Mai Espersen

Dato : 16-02-04 15:04

"Søren Hansen"wrote

> [...]
> sover til klokken 9 stykker eller senere. Jeg kan bare ikke få noget ned
> klokken 6 om morgen! Plejer at spise lidt gulerødder og evt. et æble kl

Hej Søren

Jeg kender godt følelsen. Jeg er heller ikke god til at spise så tidligt om
morgenen, dog har jeg vænnet mig til det ved at begynde med en lille
smule, -bare lidt yoghurt, cornflakes, frugt e.lign... I starten behøver det
ikke være ret meget, så kan man altid øge mængden efter noget tid, hvis man
har lyst. -og hvis du så kan spise lidt mere ved 9-10 tiden er det fint, det
handler jo om at dele sine måltider ind i 6 stk fordelt på hele dagen...

/Mai