Fuldstændig skudt .. skal vi købe en : For~
Fra : Jail

Dato : 16-02-04 08:55

Hejsa,

Vi er faldet over et par (vi skal dog kun have én Ford Mondeo
Expressive 2.0 1997 stationcar .. den har kørt 130.000 og står til
120.000 ..

Problemet er bare nu - skal, skal ikke ?

Vi er førstegangskøbere, så derfor er jeg meget interesseret i at høre
om der er noget man skal være speciel opmærksom på med denne model ?

Input ønskes ..

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 09:54

> [...]
>
> Vi er førstegangskøbere, så derfor er jeg meget interesseret i at høre
> om der er noget man skal være speciel opmærksom på med denne model ?

Svjv en uproblematisk bil, et par kollegaer har kørt i dem (ca. samme
årgang) de havde begge problemer med skæve bremseskiver som skulle skiftes
ofte. Men det er vist en Ford specialitet.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 16-02-04 11:10

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in

> Svjv en uproblematisk bil, et par kollegaer har kørt i dem (ca.
> samme årgang) de havde begge problemer med skæve bremseskiver som
> skulle skiftes ofte. Men det er vist en Ford specialitet.

Ja det ligger vist generelt til forderne, selv den ekstrakorte jeg
kører rundt i har problemmet. Men det er vist blevet rettet på de nye
modeller, for jeg kan da huske den mondeo Ghia jeg tøffede rundt i
nede i Dyskland, ikke havde det problem.

--
Apollo14 aka Kenneth Rugaard
Nyd livet, det er alt for kort.

Fra : Ole Nystrøm

Dato : 17-02-04 22:19

"Jail" <not@mine.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi er førstegangskøbere, så derfor er jeg meget interesseret i at høre
> om der er noget man skal være speciel opmærksom på med denne model ?

Hej Jakob

Jeg er i samme situation som Jer, jeg vil også ha' en Mondeo stationcar
Det er en lækker bil!

Jeg er måske en smule heldigere, da jeg må bruge lidt flere penge på den
Hvis jeg søger i Bilbassen, så er der en hel del Mondeo St.car. til 140.000
som er meget nyere og/eller har kørt færre kilometer. Fx. er der en 2.0
Ambiente fra 2000 som har kørt 129k til denne pris. (Dvs. at bilen kun har
tabt 20000 kr. i værdi på 3 år i forhold til den I har fundet, og det synes
jeg er for lille et værditab). Udover det burde man vel kunne presse
forhandleren en fem tusind hvis man køber i ren handel, eller hva'?
Er der nogen som har erfaringer med årgange, pris og kilometertal, så vil
jeg meget gerne høre om det.

Jeg har prøvekørt en 1.8'er og den synes jeg kørte fint med udmærket
trækkraft, 2.0'eren virker på papiret ikke væsentligt stærkere, men jeg har
ikke prøvet den så....

Og så er der mysteriet med alle modeltyperne: Jeg kan se at Flair er den
mest skrabede fx uden tågelygter, og dette gælder vist nok også for Fashion?
Så er der noget med at Trend har indfarvet sidelister, hvad forskellen på
Ambiente og Expressive er, har jeg svært ved at se på nettet, men mon ikke
der er nogen som ved det....

Jeg har øje på en 1.8 Ambiente fra 10/2000 med 90k på bagen til 150.000 kr.

Jeg er også meget interesseret i at høre Jeres anbefalinger.

Mvh Ole N

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 22:29

> [...]

> forhandleren en fem tusind hvis man køber i ren handel, eller hva'?
> Er der nogen som har erfaringer med årgange, pris og kilometertal, så vil

Du glemmer tomatkassen som gør forskellen. Det ER prisen for en 2.0 st. car
hvis den skal have tomatkasse.
(Jeg synes dog også at de tager sig godt betalt for den "lille" forskel)

> Jeg har prøvekørt en 1.8'er og den synes jeg kørte fint med udmærket
> trækkraft, 2.0'eren virker på papiret ikke væsentligt stærkere, men jeg
har
> ikke prøvet den så....

Så køb en 2.5. Den er en fin motor med rimelig trækkraft.

> [...]
> Ambiente og Expressive er, har jeg svært ved at se på nettet, men mon ikke

Jeg har da en masser brochurer om mondeo men det griber alt for vidt om sig
hvis jeg skulle til at liste det op.
Tag ud og kig på bilen og har den det udstyr som du gerne vil have, så køb
den

> Jeg har øje på en 1.8 Ambiente fra 10/2000 med 90k på bagen til 150.000
kr.

JEG skal ikke mere have en 1.8. Synes motoren er for lille og det gør det
bestemt ikke bedre med st.car.

> Jeg er også meget interesseret i at høre Jeres anbefalinger.

Tja måske skulle de først sige hvad du går efter, da mondeo findes i
117.000.000 forskellige udgaver

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ole Nystrøm

Dato : 17-02-04 23:25

Hej Tom

> Så køb en 2.5. Den er en fin motor med rimelig trækkraft.

Jeg er bange for at den ikke kører langt nok pr. liter, den står til ca.
10km/l og hvis den reelt kører 8-9 så bliver det sgu' dyrt når
benzinpriserne igen når 9-10 kr. Ellers lyder 170 hk da ret tillokkenede

Har du prøvet "Tomaten" og kan anbefale den fremfor 1.8'eren, extraprisen
taget i betragtning?

> [...]
> hvis jeg skulle til at liste det op.
> Tag ud og kig på bilen og har den det udstyr som du gerne vil have, så køb

Tja, det lyder selvfølgelig meget fornuftigt, men det vil være ærgerligt at
købe den model, som man senere finder ud af er den mest skrabede... Jeg er
vant til aircon, sædevarme, el-spejle/ruder, tågelygter og fjernbetjent
centrallås, men det har de fleste af modellerne vist. Hvad jeg ellers kan
få, lader til at være uafhængigt af grundmodellerne.
Da vi kører 25000 om året så går jeg efter en model som ikke har kørt for
langt, dvs helst under 100000 km for en 2000'er.
Skal man acceptere bilforhandlernes pris eller er de til at handle med?

mvh Ole N

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 23:42

> [...]
> 10km/l og hvis den reelt kører 8-9 så bliver det sgu' dyrt når
> benzinpriserne igen når 9-10 kr. Ellers lyder 170 hk da ret

Enig det koster lidt ekstra, men en 1.8 og 2.0 er altså rimelig lam. Når man
alligevel skal smide så mange penge ud af vinduet så kan man lige så godt
gøre det med manér

> Har du prøvet "Tomaten" og kan anbefale den fremfor 1.8'eren, extraprisen
> taget i betragtning?

Har prøvet en 2.5 med tomatkasse og den var ganske behagelig at køre i. Jeg
ville gerne have med tomatkasse, da en 1.8 eller 2.0 så ville være
tilstrækkeligt. Man kører lidt mere blød hat hvis man ikke selv skal skifte
gear.
Men en tomatkasse skal man nok stadig regne med sluger ca. 1 Km/l ekstra i
forhold til alm gear. Man kører jo blandet kørsel og ikke kun motorvej med
"låst" gear.

> [...]
> centrallås, men det har de fleste af modellerne vist. Hvad jeg ellers kan
> få, lader til at være uafhængigt af grundmodellerne.

Den med mest udstyr hedder Ghia og den har VÆSENTLIG mere end nogen af de
andre. Mondeo kan du få med stort set alt hvad du ønsker. De fleste har
aircon i forvejen.

> Da vi kører 25000 om året så går jeg efter en model som ikke har kørt for
> langt, dvs helst under 100000 km for en 2000'er.
> Skal man acceptere bilforhandlernes pris eller er de til at handle med?

Tja 100.000 km med korte ture slider nok lige så meget som 200.000 Km på
lange ture. Jeg ville ikke gå så højt op i det med Km-tallet. Motorene kan
sagtens køre en 4-500.000 Km hvis man kører dem ordentlig osv.
Jeg synes ikke forhandlerne er til at rokke så meget som en krone. Men man
kan da nok få sig nogle alufælge, et serviceeftersyn og nogle måtter til
bilen, hvis man ligger på knæ og græder )

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-04 09:20

Tom wrote:

> Du glemmer tomatkassen som gør forskellen. Det ER prisen for en 2.0 st. car
> hvis den skal have tomatkasse.
> (Jeg synes dog også at de tager sig godt betalt for den "lille" forskel)

Desværre er argumenterne omvendte når man skal sælge igen.
Der sænker automatgear salgsprisen, spørg mig ikke hvorfor.

Den skuffer på den måde at forskellen på 1.8 og 2.0 ligger over
4000rpm. Jeg synes godt man kunne ha droppet et par heste og så lagt
lidt mere moment ned hvor man bruger det mest.

Lyder reelt, hvis den er pæn.
Få sælger til at smække en cdafspiller i, alle de Deo'er jeg kiggede
på havde Fords standardkasetteradio monteret, pauvert!

> JEG skal ikke mere have en 1.8. Synes motoren er for lille og det gør det
> bestemt ikke bedre med st.car.

Næppe, men man kan da leve med det.
Jeg synes da ikke at 1.8'eren er så sløv.
Måske sløvere end en 900kg's Sierra med mølle, men ikke sløv.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 11:37

Jeg kører selv en 1,8 Flair Plus stc.car model '99. Det er en lækker bil,
som jeg ikke har en finger at sætte på. Masser af plads....

Har dog hørt, at den modellen fra '96 til sep. '98 - altså indtil model '99
har haft voldsomme kvaler med airconditionen. Det er noget med at den lækker
ret meget, og det er dyrt at reparere. Desuden kom skivebremserne bagpå også
først i '99, vist pga. politiets bremseproblemer. Ikke at de kører 1,8'ere,
men det blev sat på hele Modeo linien.

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 15:06

> [...]
også
> først i '99, vist pga. politiets bremseproblemer. Ikke at de kører

Man har kunnet få skivebremser til mondeo fra dag 1.
Men det er muligt det ikke har været standard og noget man skulle betale
ekstra for at få på.