Audi A6 med 2.5 V6 tdi.
Fra : Brizz

Dato : 15-02-04 22:21

Bilen er fra 2000. kan ikke lige finde data på sådan en motor da der er
kommet nyere motor i deres nye a6'er. så er der nogen der har nogen data på
en sådan fætter. Her tænker jeg mest over brændstof økonomi. Kører en 1.9
tdi'er nu chippet til 144 hk og den kører i snit15.5 - 16 km/l. Så var jeg
jo lidt nysgerrig om hvor meget jeg skal regne med at køre mindre med en
2.5'er tdi.
OG hvis man er nysgerrig kan bilen ses her.
http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=99F3AC57A66C46

Skal dog lige sige at den ikke er købt endnu men skal se på den på onsdag.

Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 10:17

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> 2.5'er tdi.
> OG hvis man er nysgerrig kan bilen ses her.

Tænk dig nu godt om, V6 TDI'en er ikke uproblematisk.
Hvis du køber den, så få motoren tjekket godt igennem.
Lyt specielt efter støj fra topstykkerne.
Og så få en god garanti med på motoren.
Topstykkerne lider tilsyneladende af en for spinkel konstruktion.

Resten af bilen skulle ikke fejle noget.

Specs for 2000 modellen

150Hk @ 4000rpm
310NM @ 1500rpm
0-100 km/t 9,9 sek
Vmax 216 km/t
2496 ccm / 6 cyl / 24 ventiler.
Dobbelt overliggende knaster / tandrem.
1400 kg / 1950 kg.
Hastighed ved 1000rpm i højeste gear 52,7 km/t.
14,2 km/l (hvilket er 3,3 km/l mindre en 1,9 TDI står til).

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Brizz

Dato : 16-02-04 18:04

> [...]
> Og så få en god garanti med på motoren.
> Topstykkerne lider tilsyneladende af en for spinkel konstruktion.

Men hvad så når den har fået lavet det 1 gang. er det så også "dårlige"
topstykker der kommer på igen?

> [...]
> 1400 kg / 1950 kg.
> Hastighed ved 1000rpm i højeste gear 52,7 km/t.
> 14,2 km/l (hvilket er 3,3 km/l mindre en 1,9 TDI står til).

Hvor har du fundet de data? Har ledt som en djævel efter det.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 20:18

> Men hvad så når den har fået lavet det 1 gang. er det så også "dårlige"
> topstykker der kommer på igen?

Jeg tror desværre ikke der er en ordentlig løsning på problemet. da det er
konstruktionen der er for svag.
Men prøv da at høre på et Audi værksted. Det kan være at der er sket noget
nyt.

> Hvor har du fundet de data? Har ledt som en djævel efter det.

Bil-revyen 2000.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===