USA til sommer
Fra : Nicolai Pedersen

Dato : 15-02-04 21:39

hejsa

Mig og en kammerat har tænke på at tage 14 dage eller 3 ugfer til usa til
sommer.
Hvordan gør vi det billigst ???
Har læst noget om såkaldte flypas hvor man kan flyve på 3 ture i usa efter
eget valg. Nogen der kender prisen for sådan et og hvor man søger på
nettet..
Hvordan ligger priserne delt ind i sæson ? til jyli og efter August eller
hva ??
har også læst man kan få pas til toget i usa så man kan rejse rundt...

Hjælp...
i må også gerne sige hvad man skal se derover..

Kontakt gerne på mail wanting@vip.cybercity.dk

Mange hilsner Nicolai & Thomas

Fra : Maiken Hejnfelt

Dato : 16-02-04 11:15

> Mig og en kammerat har tænke på at tage 14 dage eller 3 ugfer til usa til
> sommer.
> Hvordan gør vi det billigst ???
Hej Nicolai og Thomas
Tag endelig 3 uger. Det er det hele værd. Jeg har selv rejst meget med min
familie i USA - flere steder. Vi lejer bil - en stor en gerne 4-hjulstræk,
for så er det nemmere at komme rundt til steder med grusstier. Vi har
overnattet på moteller vi har fundet på vores vej - og dem er der mange af.
Dog skal det siges, at hvis i planlægger en tur til de meget turistede
steder i juli-august så skal i forberede jer på at amerikanerne selv holder
ferie der, så da kan i godt risikere at måtte køre lidt før i finder et
ledigt værelse

> Hjælp...
> i må også gerne sige hvad man skal se derover..
Det er jo lidt svært, når i ikke skriver noget om hvilken del af USA i vil
se, for der er så meget. Tager man det vestlige USA, så er der en del
nationalparker: bare for at nævne nogle Yellowstone (her skal i nok regne
med at bruge i alt fald 3-4 dage)
www.yellowstone.com
Yosemite national park er også en meget smuk park. 2-3 dage, så har i også
tid til at gå i området.
www.yosemite.com
Bryce canyon
http://www.nps.gov/brca/home.htm
General Custers Battlefield ved Little Bighorn
http://www.cbhma.org/
Kunne blive ved!!!
Hvad med Devils Tower (husker i Nærkontakt af 3. grad?)
http://www.nps.gov/deto/home.htm
Jeg kunne stadig blive ved!!!
Tager vi den anden side, så er der jo Florida med bl.a Kennedy Space center
http://www.ksc.nasa.gov/
http://www.kennedyspacecenter.com/
og naturligvis Disneyworld, meeenn.......

Der er også The Keys! Tag for eksempel en køretur helt ud til Key West - en
dejlig tur fra Miami der ca tager 3 timer. Bo derude et par dage så i kan nå
at se Key West, der ligger bl.a. et gammelt fort, man kan komme ud at se.
http://key-west.com/

Eller hvad med en tur til New York, Manhattan
http://www.iloveny.com/
I kan også besøge vores egen hjemmeside og kigge på vores tur dertil sidste
år.
http://www.hejnfelt.dk/newyork.htm
Som i kan se på vores hjemmeside har vi været en del steder i USA, så bare
spørg løs! Så vil vi forsøge at svare så godt vi kan.

> Har læst noget om såkaldte flypas
Jeg har desværre ikke noget kendskab til det i nævner omkring flypas og
togpas, men prøv at lede på denne side, der kan i måske få nogle svar
http://www.rejs-med.dk/ofte/flypas+i+usa

Med venlig hilsen
Maiken

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 16-02-04 16:30

> Hvordan gør vi det billigst ???

Florida er billigst, Californien OK og New York dyrt. Undersøg tingene
grundigt, og så er det faktisk ikke så galt..

> Har læst noget om såkaldte flypas hvor man kan flyve på 3 ture i usa efter
> eget valg. Nogen der kender prisen for sådan et og hvor man søger på
> nettet..

Hvis I kun er afsted i 3 uger vil jeg ikke anbefale et flypas. I bør
koncentrere jer om et sted. I kan med fordel flyve til et sted og hjem fra
et andet. Det koster lidt i envejs-leje men man når mere. Vi fløj til San
Francisco og hjem fra Chicago. Togturen fra Sacramento til Chicago var
fantastisk, men nok for lang i et stræk.

> Hvordan ligger priserne delt ind i sæson ? til jyli og efter August eller
> hva ??

Højsæsonen starter midt i juni og slutter første weekend i september
(normalt - der er variationer).

> har også læst man kan få pas til toget i usa så man kan rejse rundt...

Som med fly.. Her gælder desuden at toget ikke er særlig hurtigt, men en
stor oplevelse.

> i må også gerne sige hvad man skal se derover..

Umuligt!! Vi skal vide lidt mere om jer og jeres interesser. Det svarer til
at svare på "Hvad skal vi se i Europa på 2-3 uger?".

Se evt. vores hjemmeside for erfaringer med dele af USA.

Mvh

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : RH

Dato : 16-02-04 17:08

> [...]
> Har læst noget om såkaldte flypas hvor man kan flyve på 3 ture i usa efter
> eget valg. Nogen der kender prisen for sådan et og hvor man søger på

For en del år siden rejse jeg rundt i USA hvor jeg købte et flypas. Det
kostede ca. 500 kr pr. stop (dvs. da vi skulle fra NY til Miami og blev vi
nødt til at mellemlande i Memphis - dvs. denne flystrækning kostede 1000 kr
ialt). De fleste gange kan man dog nøjes med Vi gik bare ind på et
almindeligt rejsebureau (som solgte flybilletter til KLM), og så kunne vi
sammensætte turen nøjagtig som vi ville. Hvis I f.eks. kunne tænke jer en
uge i NY, en uge i Florida og en uge i Californien kan jeg klart anbefale
dette, men der er jo også den mulighed bare at koncentrere sig en et
forholdsvis afgrænset område.

/Sanne

Fra : RH

Dato : 16-02-04 17:11

Ups - der smuttede lige et par ord - forsøger igen:

[...]
ialt). De fleste gange kan man dog nøjes med at betale for en strækning. Vi

Fra : Lars Ehlers

Dato : 16-02-04 21:08

Hejsa,

Først og fremmest må I se og finde ud af nogle steder i USA, som I
gerne vil besøge. Vil I på storbyferie (NY, Chicago, DC, etc.), vil I
ligge og dase på en fed strand (Florida, Californien, Hawaii, etc.),
se storslået natur, eller måske en kombination?

USA er et stort land med store forskellle, både i landskab og natur
men også i mentalitet hos befolkningen.

Så giv os nogle ideer til, hvad I gerne vil se, jeg er sikker på, at
der er masser af gode råd at hente her.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Nicolai Pedersen

Dato : 17-02-04 17:02

hejsa

Vi vil ihvertfald have nogle dage i New York derfor er vi meget åben...

Nicolai